• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-26 00:14:28 följande:

Jahapp, nu ikväll började mina spottings. Var ju beredd på det, men det är ändå lika tråkigt varje gång!

786 dagar, fyyy fan för detta!

Så otroligt jävla tråkigt :( <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Varmtass

Irisen20

Roligt att läsa dina tips!

Menskopp? Tänkte först smart idé! Men sen tänkte jag, rinner inte sperman bara ut i koppen då? ????

• Jooosen

Ägglossning igår. Sex i fredags. Vi orkar inte pricka mer denna gång... händer ju ändå inget. Så en gång under hög fertilitet denna äl :/ Jaja..

• Varmtass

Jooosen:

Vi har provat sexa alla dagar, varannan och var tredje. Inget funkar. Förstår dig helt! Man orkar inte varje månad. Det blir för jobbigt. Men så länge man har sex en gång runt ägglossning finns de alltid hopp?

• Jooosen
    Varmtass skrev 2018-05-27 16:10:41 följande:

Jooosen:

Vi har provat sexa alla dagar, varannan och var tredje. Inget funkar. Förstår dig helt! Man orkar inte varje månad. Det blir för jobbigt. Men så länge man har sex en gång runt ägglossning finns de alltid hopp?

Ja lite samma här oxå. Man orkar liksom inte hetsligga längre kan ja känna! Hur länge har ni försökt?
  • Fröken Rabarber

Inte ofta jag känner mig låg. Just nu inväntar jag mensen den 21:e cykeln sen vi började försöka och mensen kommit sig iordning. Känns inte som att det är lönt att försöka få barn naturligt längre, vill sig ändå inte. Tur vi tagit oss igenom en utredning så nu väntar vi på remiss till ivf. Inga direkta fel funna på oss. Tror personligen att jag har lite kort lutealfas för att ägg ska hinna fästa innan kroppen stöter ut det. Funderar på om jag ska droppa tempcheckandet och kontrollen över när ägglossning kommer för att istället bara ligga när lusten faller på.

• LLW
    Jooosen skrev 2018-05-27 15:34:37 följande:

Ägglossning igår. Sex i fredags. Vi orkar inte pricka mer denna gång... händer ju ändå inget. Så en gång under hög fertilitet denna äl :/ Jaja..

Vet känslan när man bara hunnit med ett försök. Först känns det lönlöst att ens hoppas men ju närmare man kommer BIM desto mer börjar man tänka att kanske, bara kanske gick det på den där enda gången.

För oss är det första gången på 1 1/2 år som vi inte försöker denna cykel. Känns skitjobbigt att verkligen veta 100% att mensen kommer komma denna gång. Jävla undersökning som var tvunget att ligga precis mitt i cykeln så vi inte fick ha sex innan.

Kämpa på <3
  • Långväntanefterdig

Hej tjejer!

Helt galet, men idag ringde jag till en privat ivf mottagning. Dom hade ett avbok IMORGON! och vi sa ja.

Då är ju bara kruxet det där med att det kostar 40.000 , vi får ett räntefritt lån genom en bank på 1 år. Man vet ju inte försen efteråt om det var värt det. Men att vänta på sahlgrenska till november känns alldeles för långt borta. Sen känner jag också - att även om det inte tar sig nu, så är vi väl förberedda inför vad som sen komma skall på sahlgrenska. Det är ju mer "löpandebandet procedur" på sjukhus, medans du på klinik får bättre bemötande och en jäkligt mycket trevligare miljö. Då kanske man är mer chill sen när man liksom gjort det en gång ?

Sjukaste är att jag ska ha mens om 2-3 dagar och dom planerar att göra ivf:en redan denna cykel. Det går verkligen undan när man gör det privat kan jag säga. Jösses!!

Vad tycker ni om lån för ett försök? Sambon är inte helt med på det egentligen men...

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år