• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hoppasnu123

Bim -2. Haft ont på en punkt några centimeter in från höftbenet idag. Som hugg. Fick en liten blödning ikväll, så troligtvis kommer väl mensen.. men märkligt när mensvärk bara gör ont på en punkt?

• LLW
    Jooosen skrev 2018-05-31 15:50:46 följande:

O herregud!! Stackars dig. Du måste vara helt slut!! Hur mår du nu? Antar helt tagen? Låter hemskt. Bra att de tog bort cystan iallafall. Starkt jobbat idag

Var helt slut resten av dagen, sov av och till men hade som tur är inget mer ont! Idag mår jag mest illa, men blöder inget som dom sa att man kunde göra iallafall.

Ryser när jag tänker på gårdagen. Fy fan.

Så skönt att ni fått svar och att som såg bra ut! Vi fick inte veta antal eller rörlighet i siffror, hade gärna fått reda på det.. men som du skriver, dumt att dom inte sa vad nästa steg var! Hoppas att ni får svar på det snabbt, det är ju sånt man går och ältar över annars
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-31 21:47:33 följande:

Börjar bli smått nervös här. 30 dagar sen förra mensens första dag. Har aldrig så lång cykel. Brukar va 28 dagar..... å nu när jag verkligen VILL ha mens så var fan är den ...?

Har haft spottings och har mensvärk men ändå inget. Sista dagen för sprutstart är tisdag å man börjar på dag 2-3. Dag 1 är när mens kommer från morgon till kväll. Gaaaah , panik?

Hela kylen full av sprutor som bara väntar på mig. Spruträdd som jag är så längtar jag ju nästan...? Sjuk i huvudet man blir av detta. Sån karusell.

Åh vad jobbigt!! Hoppas den kommer så fort som möjligt nu eller inte alls så att du faktiskt blivit gravid!
  • Lenaia
    Jooosen skrev 2018-05-31 21:52:52 följande:

Aa 111miljoner/ml och 65 procent rörlighet. Han skrev inget mer. Nämde inte om nästa steg. Blir så sur. Nu e han tillbaka på tisdag. Men mailade o frogade vad som händer nu! Hur lång tid har ni till ivf typ?

Vi kommer komma in på Sahlgrenska senast mitten av oktober.

Vi gjorde utredningen privat och direkt när det var klart skickade de remiss för oss till Sahlgrenska. Vi har även beslutat oss för att inte dra igång något privat innan utan vi väntar in vår remiss....
  • Långväntanefterdig
    LLW skrev 2018-06-01 10:34:58 följande:

Åh vad jobbigt!! Hoppas den kommer så fort som möjligt nu eller inte alls så att du faktiskt blivit gravid!

Att jag är gravid är omöjligt.

Som läkaren sa , man kan ju vinna en miljard på lotto med men det är inte så troligt.....
  • LLW
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-01 11:40:05 följande:

Att jag är gravid är omöjligt.

Som läkaren sa , man kan ju vinna en miljard på lotto med men det är inte så troligt.....

Okej :( hoppas då den kommer så snart som möjligt då!
  • XAHHA92

Jag är fullständigt knäckt.... Vi ska börja med sprutorna imorgon och jag & min sambo kom överens om att när behandlingen börjar så ska vi berätta för våra föräldrar. Men nu vill han inte berätta längre.... Det är jag som mår mest dåligt av detta då jag tvingas ljuga inför alla, de tror nämligen att jag ska börja studera till hösten. Vilket jag skulle gjort om inte behandlingen börjat! Vafan ska man göra? Jag mår så dåligt med att bära allt detta inom mig och det känns som att jag bara vill skrika ut allt.

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Corneliass
    XAHHA92 skrev 2018-06-01 16:51:39 följande:

Jag är fullständigt knäckt.... Vi ska börja med sprutorna imorgon och jag & min sambo kom överens om att när behandlingen börjar så ska vi berätta för våra föräldrar. Men nu vill han inte berätta längre.... Det är jag som mår mest dåligt av detta då jag tvingas ljuga inför alla, de tror nämligen att jag ska börja studera till hösten. Vilket jag skulle gjort om inte behandlingen börjat! Vafan ska man göra? Jag mår så dåligt med att bära allt detta inom mig och det känns som att jag bara vill skrika ut allt.

Varför har han bestämt sig för att inte berätta? :( 
  • Långväntanefterdig
    XAHHA92 skrev 2018-06-01 16:51:39 följande:

Å fy va tråkigt :'(

Min sambo ville heller först inte berätta. Vi kör igång med sprutor måndag eller tisdag. Vi har berättat nu att vi försöker få barn men att vi måste ta det genom ivf. Däremot vet dom inte att vi gör ett privat försök innan sahlgrenska....

Hoppas din sambo ändrar sig, viktigt att allt känns bra denna resan för er !
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år