• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-23 18:45:53 följande:

Yes, om det inte är helt fullbokat på RMC nu så hinner vi med ett försök innan sommaruppehållet! Dock ser vi det bara som onödig behandling med tanke på att statistiken är så låg :/

Aha okej! Vad säger statistiken ungefär? Ja vad drygt att man könner redan innan att det knappt är någon idé :(
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-05-23 21:49:56 följande:

Aha okej! Vad säger statistiken ungefär? Ja vad drygt att man könner redan innan att det knappt är någon idé :(

Insemination ger en chans på ca 15% & IVF ca 35%. Med tanke på att i min ålder så ska det egentligen vara vara 25% chans om man försöker själva. Så nu känns en insemination på 15% som helt onödigt. Ja det är tråkigt att ha den här negativa inställningen, men känns bättre att ha den än att hoppas i onödan. Man gör ju allt för att skydda sitt mående :(
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-23 22:04:20 följande:

Insemination ger en chans på ca 15% & IVF ca 35%. Med tanke på att i min ålder så ska det egentligen vara vara 25% chans om man försöker själva. Så nu känns en insemination på 15% som helt onödigt. Ja det är tråkigt att ha den här negativa inställningen, men känns bättre att ha den än att hoppas i onödan. Man gör ju allt för att skydda sitt mående :(

Ja okej! Har mest läst om ivf/chanserna. Förstår vad du menar. Jag har typ börjat tänka att inget kommer gå. Sjukt nog. Känns typ bättre på något vis.. uppdaterar er imorn när vi får provsvaren. Kommer ni försöka med en insemination och om det inte funkat isf köra ivf? Eller testar man fler inseminationer ..?
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-05-23 22:19:24 följande:

Ja okej! Har mest läst om ivf/chanserna. Förstår vad du menar. Jag har typ börjat tänka att inget kommer gå. Sjukt nog. Känns typ bättre på något vis.. uppdaterar er imorn när vi får provsvaren. Kommer ni försöka med en insemination och om det inte funkat isf köra ivf? Eller testar man fler inseminationer ..?

Vi måste gå genom tre inseminationer innan vi får försöka med IVF. Så IVF blir isåfall först i okt/nov. Ja skriv när du fått reda på provsvaren!
  • Jooosen

Mina värden såg ideala ut. Amh värde på 4,5. Min sambo måste dock maila om sitt spermaprov själv. Så det resultatet återstår.

• Jooosen
    Jooosen skrev 2018-05-24 09:21:15 följande:

Mina värden såg ideala ut. Amh värde på 4,5. Min sambo måste dock maila om sitt spermaprov själv. Så det resultatet återstår.

Dock fick ja ett väldigt kort svar. ?Mina prover såg ideala ut? äggreserv på 4,5?. Typ så... finns det något ja borde dubbelfråga? Om ni förstår va ja menar :)
  • irisen20

3 tips för att öka sannolikhet för att bli gravid enligt mina amerikanska forum jag följer för att öka chansen: (www.ingender.com)

1. Ta 80 mg Aspirin varje dag för att få ägget att fästa lättare, samt minska risken för missfall (de flesta tjejer som gör IVF går tydligen på dessa doser i USA)

2. Ta in menskopp eller pessar direkt efter sex innan ni ställer er upp efteråt. Då rinner inte spermierna ut. Tydligen en vanlig metod som är effektiv för många.

3. Vitex är ett hälsotillskott som hjälper till att hjälpa de med svag ägglossning. Eller få Letrozol utskrivet från läkaren, får äggen att växa till sig även om man har normal ÄL. Detta tar jag själv.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2018-05-24 09:21:15 följande:

Härligt! Mitt amh var 2,2...
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-24 12:47:18 följande:

Härligt! Mitt amh var 2,2...

Okej! Det är väl inte heller så dåligt va? Vårat spermaprov får vi svar på

Nästa vecka tydligen ..
  • XAHHA92

Jahapp, nu ikväll började mina spottings. Var ju beredd på det, men det är ändå lika tråkigt varje gång!

786 dagar, fyyy fan för detta!

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år