• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Hedblomster

Stark älvärk hela dagen idag! Ganska tidigt för mig, cd13. Har mest ont på vänster sida vilket jag ALDRIG har, brukar mest känna på höger. Känns bra för det är på vänster sida jag har en äggledare! Vet att äggledaren ska kunna plocka upp från båda sidorna blablabla. Men nu har vi försökt i ett år efter att höger äggledare togs bort utan någon ny graviditet så självklart hoppas jag mer nu när jag förhoppningsvis har ägglossning på rätt sida! Lite stressad dock, hade sex i lördags morse och kommer inte träff sambon förrän sent ikväll. Vet att det kan räcka men man vill ju gärna försöka allt man kan.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-28 17:51:03 följande:

Vilken härlig nyhet! Hoppas allt kommer få vägen. Stor fördel att ni slipper oroa er och tänka en massa innan ivf är igång!

Jaa så skönt att inte älta ihjäl sig innan utan få en tid på en gång. Jag har beräknat mens om 2-3 dagar så slipper ha ångest för länge inför sprutorna med. Herregud det är så spännande men hemskt. Verkligen skräckblandad förtjusning!!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-28 17:51:50 följande:

Stark älvärk hela dagen idag! Ganska tidigt för mig, cd13. Har mest ont på vänster sida vilket jag ALDRIG har, brukar mest känna på höger. Känns bra för det är på vänster sida jag har en äggledare! Vet att äggledaren ska kunna plocka upp från båda sidorna blablabla. Men nu har vi försökt i ett år efter att höger äggledare togs bort utan någon ny graviditet så självklart hoppas jag mer nu när jag förhoppningsvis har ägglossning på rätt sida! Lite stressad dock, hade sex i lördags morse och kommer inte träff sambon förrän sent ikväll. Vet att det kan räcka men man vill ju gärna försöka allt man kan.

Äsch det är lugnt med ikväll så ju. Ägget vilar ju och är befruktingadugliigt minst 12 timmar så så prickar ni perfekt. Hoppas det är en lycko äl nu :)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-28 17:05:08 följande:

Ja det är sant , helt galet.... vi har sagt ja till tiden och kommer ta räntefritt lån på det i väntan på ivf på sahlgrenska som jag hoppas inte behövs!!

Det finns spermier och vi kan göra icsi, imorgon blir det genomgång av upplägget å lära sig sprutor å medicin. Start denna mensen. Det är galet!!

Härligt! Håller tummarna galet nu!
  • XAHHA92

Idag ringde RMC! På lördag börjar jag med mina sprutor och på tisdag i nästa vecka blir det vul och sedan insemination någon av dagarna efter där. Nu hoppas jag att sprutorna ger mig ett riktigt bra guldägg.

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-28 18:21:26 följande:

Idag ringde RMC! På lördag börjar jag med mina sprutor och på tisdag i nästa vecka blir det vul och sedan insemination någon av dagarna efter där. Nu hoppas jag att sprutorna ger mig ett riktigt bra guldägg.

Jaså! Då hinner ni innan sommaren då! Ja, hoppas på ett guldägg nu!!!
  • LillaAw
    XAHHA92 skrev 2018-05-28 18:21:26 följande:

Stort grattis, vet att ni har väntat länge! Vad härligt att ni hann nu innan sommarstängt :) håller alla tummar för er!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-05-28 18:46:12 följande:

Jaså! Då hinner ni innan sommaren då! Ja, hoppas på ett guldägg nu!!!

Jaaa, de hade plats för oss innan sommaren! Äntligen! :)
  • XAHHA92
    LillaAw skrev 2018-05-28 19:23:27 följande:

Stort grattis, vet att ni har väntat länge! Vad härligt att ni hann nu innan sommarstängt :) håller alla tummar för er!

åh, tack :) Jaaa som vi har väntat & väntat, men nu äntligen är det dags! :) Inte säkert det tar sig såklart, med tanke på de dåliga oddsen... Men man får aldrig sluta hoppas!
  • Corneliass
    Aamon skrev 2018-05-28 14:49:34 följande:

På 3:e ägglossningen efter MA tog det sig <3

Totalt har vi försökt i ca 900 dagar och fått 0 hjälp av vården. Hoppas den lille sitter där den ska och håller sig vid liv <3

Ett stort grattis! <3 
    Jag & min sambo har försökt i 1 år nu och idag fick jag starkt plus på ägglossningstestet så nu har vi kört på (hehe), så håll tummarna för oss! 
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år