Jooosen skrev 2020-12-28 21:33:33 följande:
Okej! Juste jag hade ju typ samma. Stod i min journal vid cellförändringar att ja hade kronisk cervicit som ju är typ samma? Jag tog upp denna flera ggr men olika läkare men dom ryckte mest på axlarna. Sååå konstigt. Jag undrar fortf om det var d som gjorde det svårt för oss oxå. Men då borde ju alla som va involverade under ivf påpeka det?! Suck ibland känns det som att man är sin egen läkare. Vad gör dom för annorlunda vid insättningen sen som inte Sverige gör? Hoppas nästa år blir erat jäkla år nu!!!
Ja detta är kronisk endometrit så det sitter på olika ställen tror jag. Jag gjorde ju en hysteroskopi i Sverige där de skulle titta efter det men de såg inget. Men i Ryssland tog de en biopsi från livmoderslemhinnan och testade den och hittade det! Tycker det är konstigt att man inte verkar behandla i Sverige faktiskt... Till och med hästar får antibiotika om de inte blir dräktiga men inte människor. Jag fattar såklart att man ska vara restriktiv med antibiotika men om man faktiskt hittar nåt man kan behandla med det? Nu har jag ju iaf fått det från Ryssland ändå men :) Jag vet inte exakt vad de kommer göra annorlunda för just mig men framförallt så verkar de ju medicinera extremt mycket, förutom höga doser progesteron och östrogen så verkar folk få lite olika: blodförtunnande, intralipid, kortison, muskelavslappbande typ och massa annat. Tack, och gott nytt år <3
Clemmentina skrev 2020-12-29 11:37:10 följande:
Ok, hänger med! Kan man ha en sådan inflammation utan symptom? Hur har det varit för dig!? Skönt ändå att de hittat något. Skulle vilja göra ett Era-test själv. Berätta gärna när ni får resultatet av det. Härligt med 7 blastocyster! Klart att något av dem är bra. 2021 hoppas vi blir ett toppenår!
Ja det tror jag! Jag har inte haft några symtom vad jag vet förutom ja, barnlösheten då haha... Så har behandlat inflammationen samt tagit bort en liten polyp hittills. Fick svar på ERA-testet igår och jag är receptiv på rätt dag så inget konstigt där! Blev lite besviken för man vill ju ha något att FIXA men ja. Sen gjorde jag ju långt protokoll istället för kort denna gång, har bara gjort kort förut. Får se om jag ska vara nedreglerad innan återföring också. Det beror nog på att man hittat en endometrioscysta nu som man inte vetat om förut... Hoppas något ska göra skillnad :) Längtar ju så mycket. Fick förresten också veta vad mina embryon har för gradering häromdagen också, alla sju var definitivt inte av högsta kvalitet så blev lite besviken. Men ett par bra har vi. Stort lycka till med dina fortsatta försök! <3