Hedblomster skrev 2021-01-13 21:26:17 följande:
Ja det det är sant. Såg också på blodprover att det var något med koagulation och typ... Immunförsvaret? som jag antar att de kommer medicinera för också. Ska bara försöka att inte bryta ihop HELT om inte första gången går... Vad jag vet just nu kommer cystan vara kvar, har iaf inte hört nåt annat. Den har inte växt sen i somras heller. Men ska ha ett hastigt planerat samtal med min läkare imorgon så får se vad dom säger. Hoppas på transfer i mars åtminstone.
Ja jag har hört att endometrios kan påverka äggkvaliteten! Vet inte riktigt hur dock... Jag har inte haft konstaterad endo förut men nu säger dom att pga cystan behöver dom inte göra laparoskopi för att diagnostisera utan det är helt klart en endometrioscysta. Men har också haft problem med mensvärk, svimmade ibland i tonåren och var på sjukhuset pga smärta osv. Samt sammanväxningar på äggledare och äggstockar.
Fy vad jobbigt med missfall/utomkvedshavandeskap :( Var det efter en återföring eller naturligt? Var det första plusset? Beklagar verkligen och hoppas du fått vila upp dig fysiskt och psykiskt! Också jättetråkigt med inställda behandlingar, jag veeeet varför såklart men det är ändå panikjobbigt när det blir så :(
Då kommer du säkert få mediciner för det. Är väl bara i Sverige som de är så restriktiva med det. Trombyl och prednisolon och kanske (eller motsvarande) gissar jag!? Hoppas du får bra besked idag på mötet. Kan verkligen förstå den känslan. Det är nog bra att skruva ner förväntningarna även om man såklart hoppas att det ska gå redan första gången. Ingår det fler fet i det paket ni köpt?
Intressant att de kan konstatera det så. Då är det förmodligen endo du har. Jag har också alltid haft mycket mensvärk och kraftiga blödningar. Så tänker att jag mycket väl kan ha det med. Har i alla fall läst på lite till och min dåliga äggkvalitet (förutom åldern) kan ju vara kopplat till annat såsom pcos till exempel. Fortsätter med mina vitaminer och hoppas de ska göra lite skillnad i alla fall!
Det blev missfall/utomkveds på min fjärde återföring. Blev gravid även första återföringen men fick då ett tidigt missfall (kemisk graviditet). Hann aldrig se något på vul då heller och ca en vecka efter testdag började testen bli svagare. Den här gången hann jag få 3+ på det digitala. Vi ska också ha möte med läkaren och planera fortsatt behandling i dagarna. Känner oss redo att börja om i februari!
Uppdatera gärna hur det går!