• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw

Stort lycka till nu! Jag tror verkligen på kliniken i Ryssland, har hört så många solskenshistorier från alla möjliga därifrån så tror verkligen de vet vad de gör! Kramar

Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Hedblomster
    LLW skrev 2020-10-31 17:51:41 följande:

Stort lycka till!!!

Jooosen skrev 2020-11-01 16:06:56 följande:

Stort lycka till! Följer ju dig på insta. Jäklar va mkt ni har råddat med! Vilket jobb ni gjort hittills. Kram

LillaAw skrev 2020-11-02 14:12:50 följande:

Stort lycka till nu! Jag tror verkligen på kliniken i Ryssland, har hört så många solskenshistorier från alla möjliga därifrån så tror verkligen de vet vad de gör! Kramar

Tack alla! <3 Vi är strax på väg hem igen. Åker hem via Tallinn istället för Helsingfors som på hitvägen, hoppas det ska gå bra... Gjorde iaf en till hysteroskopi idag som visade några slags förändringar, kan vara inflammation. Har tagit biopsi på det så vi får se. Fått två olika sorters antibiotika och en hel massa annat iaf. Hoppas det kan vara svaret eller en del av det. Får se om äggplock blir i december som planerat, de lät lite mer "vi får se efter provsvaren" nu.
    Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • Hedblomster

Hej alla! Är i Ryssland för andra gången nu, haft äggplock idag och fått ut 15 ägg! Hoppas det blir något bra av det men vi brukar ju få flera bra embryon, problemen kommer ju när de återförs... Hoppas vi äntligen ska lyckas! Men återföring blir inte förrän om några månader.

Instagram: ttcsomewhereinsweden. 1 utomkvedshavandeskap. 2 ivf. 7 återföringar. 2 kemiska graviditeter.
  • LLW
    Hedblomster skrev 2020-12-18 14:13:55 följande:

Hej alla! Är i Ryssland för andra gången nu, haft äggplock idag och fått ut 15 ägg! Hoppas det blir något bra av det men vi brukar ju få flera bra embryon, problemen kommer ju när de återförs... Hoppas vi äntligen ska lyckas! Men återföring blir inte förrän om några månader.

Hej!! Åh 15 är ju ändå lovande, men som du säger brukar det ju inte vara antalet som är problem. Hoppas att ny medicinering kommer vara lösningen för er, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara att vänta så länge. Jäklar vad stark du är som kämpar på och inte ger upp! Finns ingen jag hejar på och hoppas på lika mycket som dig!
  • Clemmentina

Spännande med äggplock och skönt att det blev bra med ägg även om ju kvantitet spelar mindre roll än kvalitet. Kommer de göra pgt-a? Är ni nöjda med kliniken annars? Och hur har det fungerat med resorna i dessa tider? Vi har ett regionfinansierat försök kvar (precis gått igenom ett missfall) men jag har börjat kolla på Olga. Håller tummarna för bra embryon nu!
  • Hedblomster
    LLW skrev 2020-12-18 15:13:33 följande:

Hej!! Åh 15 är ju ändå lovande, men som du säger brukar det ju inte vara antalet som är problem. Hoppas att ny medicinering kommer vara lösningen för er, kan bara föreställa mig hur jobbigt det måste vara att vänta så länge. Jäklar vad stark du är som kämpar på och inte ger upp! Finns ingen jag hejar på och hoppas på lika mycket som dig!

Tack! Hoppas verkligen detta är lösningen! <3
  • Hedblomster
    Clemmentina skrev 2020-12-18 17:07:50 följande:

Spännande med äggplock och skönt att det blev bra med ägg även om ju kvantitet spelar mindre roll än kvalitet. Kommer de göra pgt-a? Är ni nöjda med kliniken annars? Och hur har det fungerat med resorna i dessa tider? Vi har ett regionfinansierat försök kvar (precis gått igenom ett missfall) men jag har börjat kolla på Olga. Håller tummarna för bra embryon nu!

Vi kommer inte göra pgt-a, de tror inte att vårat problem ligger däri och de gör det mest på de som är över 35 eller som tex haft upprepade missfall. Vi är hittills väldigt nöjda :) Det går att resa men det är nog mycket krångligare än innan corona och jag tycker inte det är så kul att vara här under corona egentligen heller. Men det går som sagt iaf att komma hit :) Tack!
  • Jooosen

Bra med 15! Tänker ofta på er o hur ni kämpar på!! Har dom uttalat sig något vad dom tror kan vara problemet till varför det inte gått tidigare?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Clemmentina
    Hedblomster skrev 2020-12-20 09:18:17 följande:

Vi kommer inte göra pgt-a, de tror inte att vårat problem ligger däri och de gör det mest på de som är över 35 eller som tex haft upprepade missfall. Vi är hittills väldigt nöjda :) Det går att resa men det är nog mycket krångligare än innan corona och jag tycker inte det är så kul att vara här under corona egentligen heller. Men det går som sagt iaf att komma hit :) Tack!

Aha, ok men vad skönt att de har en idé om vad problemet är. Vad har de sagt att de tror det är? Jag tror ju jag har dålig äggkvalitet så hade gärna gjort pgt-a. Kul att ni är väldigt nöjda även om jag förstår att det inte är roligt att resa nu eller befinna sig i Ryssland. När ska ni tillbaka igen? Håller tummarna för er! Berätta gärna hur det går framöver.
  • Hedblomster
    Jooosen skrev 2020-12-20 13:16:59 följande:

Bra med 15! Tänker ofta på er o hur ni kämpar på!! Har dom uttalat sig något vad dom tror kan vara problemet till varför det inte gått tidigare?

Clemmentina skrev 2020-12-20 16:51:08 följande:

Aha, ok men vad skönt att de har en idé om vad problemet är. Vad har de sagt att de tror det är? Jag tror ju jag har dålig äggkvalitet så hade gärna gjort pgt-a. Kul att ni är väldigt nöjda även om jag förstår att det inte är roligt att resa nu eller befinna sig i Ryssland. När ska ni tillbaka igen? Håller tummarna för er! Berätta gärna hur det går framöver.

Det vi hittills hittat är kronisk inflammation i livmodern som jag fått antibiotika för, sen har jag också tagit massa blodprover samt gjort ERA-test men har inte fått svar än. Men livmoderfaktor helt enkelt. Sen kan man såklart aldrig veta ändå... Vi fick veta på julafton att vi har 7 blastocyster nu som de har fryst :) Fått ut 5 per gång i Sverige så lite mer men ingen enorm skillnad, men det gör inget. Vill bara ha ett bra som blir ett barn så är jag nöjd. Vi åker för återföring kanske i mars eller tidigast februari tror jag.
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år