• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-22 22:34:31 följande:

Jag hejar på er! Ett steg i taget så går det förhoppningsvis bra! Lycka till med insättningen, är inte alla föräldrar som kan säga exakt när deras barn blev till. ;)

Tack! :) Det är en avvägning av att försöka vara positiv och samtidigt inte våga hoppas för mycket med risk av att bli jättebesviken.

Vi kan vara stolta som klarar detta vi som kämpar här! Klarar men detta i en relation så tror jag fanken man klarar allt! <3 kram
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • XAHHA92

Äl+12 / bim-3

Tog ett test igår som visade negativt och alla mina vanliga tecken är som alltid innan mens. Suck!!

Det är iallafall typ 10 dagar kvar tills jag ska börja med sprutorna inför inseminationen.

Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-05-23 13:52:29 följande:

Äl+12 / bim-3

Tog ett test igår som visade negativt och alla mina vanliga tecken är som alltid innan mens. Suck!!

Det är iallafall typ 10 dagar kvar tills jag ska börja med sprutorna inför inseminationen.

Så ni kommet göra ett försök innan sommarstängt? Trist med vanliga pms symptom :(
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Hedblomster

Fick brev hem med svar på sambons spermaprov idag. Stod "provet var normalt" och inget mer. Brukar det inte stå typ hur många spermier det var eller något?

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-23 17:54:01 följande:

Fick brev hem med svar på sambons spermaprov idag. Stod "provet var normalt" och inget mer. Brukar det inte stå typ hur många spermier det var eller något?

Grattis ändå! Hmm ingen aning borde väl stå lite mer Info än det tkr man? Vi ska mejla o få resultat via mejl imorn. Men hur som så känns d som rätt fattig info att de bara skrev så!
  • XAHHA92
    Jooosen skrev 2018-05-23 15:51:58 följande:

Så ni kommet göra ett försök innan sommarstängt? Trist med vanliga pms symptom :(

Yes, om det inte är helt fullbokat på RMC nu så hinner vi med ett försök innan sommaruppehållet! Dock ser vi det bara som onödig behandling med tanke på att statistiken är så låg :/
  • XAHHA92

Stod samma när min sambo fick hem sitt resultat. Antar att de skriver så om inget är avvikande :)
  • LLW

I vårt fall stod det är antalet var normalt men rörligheten något avvikande. Inga siffor på något. Grattis till ett normalt prov! En sak man kan utesluta :)
  • LLW
    Jooosen skrev 2018-05-22 10:44:58 följande:

Ja samma här. Kan typ oxå bocka av allt. Hur länge har du känt endo symptom? Mitt började efter p piller stop... om de går in i din livmoder kanske dom kan se om du har endo oxå. Om man nu vill veta det... okej fasen va drygt. Hoppas det inte kommer drabba dig! När har du bokat in detta?

Hade så ont när jag var 16, det var därför jag började med p-piller, och när jag sen slutade kom smärtan tillbaka :/ så förbannat jävla ont att man inte kan göra annat än att ligga i fosterställning med värmekudden. Har du lika ont alla mensdagarna? Mitt är värst de första 2, sen ok dag 3 och ett helvete dag 4 :(

Jag ska göra undersökningen nästa vecka. Har redan ont i magen..
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-05-23 20:11:54 följande:

Hade så ont när jag var 16, det var därför jag började med p-piller, och när jag sen slutade kom smärtan tillbaka :/ så förbannat jävla ont att man inte kan göra annat än att ligga i fosterställning med värmekudden. Har du lika ont alla mensdagarna? Mitt är värst de första 2, sen ok dag 3 och ett helvete dag 4 :(

Jag ska göra undersökningen nästa vecka. Har redan ont i magen..

Okej skönt att få det över.. men förstår att du w orolig! Jag har bara mens 3-4dagar. Varav de första två så typ forsar det..första dagen har ja mensvärk. Andra dagen får jag extremt svullen mage och jätte värk på höger sida upp till naveln o ner i buken. En tyngkänsla i hela underlivet som gör det rätt jobbigt att gå på toaletten. Känns som hela livmodern kommer ut (sorry).. vid ägglossning får jag oxå stark värk. Allt detta går att hantera men könns bara som att det är något som inte stämmer i kroppen!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år