• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-05-13 12:09:40 följande:

Mens på gång. Samma krampaktiga smärta i magen innan mens. Tyngdkänsla i tappen. Var väntat men ännu en besvikelse. Spermaprov ska äntligen göras imorn och svar får vi 10 dar senare. Så förhoppningsvis får vi svar på blodprov samt spermaprovet innan nästa ägglossning. Då vet man kanske om det är nödvändigt att ens försöka pricka ägglossningen....

Usch och fy vad segt när man känner samma vanligt känsla att mensen kommer. Så tröttsamt! Jag hejar på er och vi har ju följts år i snart ett år här. Jag har börjat blogga nu om vår ivf-resa så det känns lite terapeutiskt att skriva av sig. Tar sprutor och är så svullen i buken och äggstockarna redan efter 5 dagar.

Om någon vill läsa så finns jag här nouw.com/nar2blir3

Kram <3
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-13 13:58:29 följande:

Usch och fy vad segt när man känner samma vanligt känsla att mensen kommer. Så tröttsamt! Jag hejar på er och vi har ju följts år i snart ett år här. Jag har börjat blogga nu om vår ivf-resa så det känns lite terapeutiskt att skriva av sig. Tar sprutor och är så svullen i buken och äggstockarna redan efter 5 dagar.

Kram <3

Ja den känslan är så hemsk. Ja detsamma hoppas så för dig!! Känns nästan som man lärt känna varandra lite under ett år här haha. Ska in o läsa på bloggen :) ja hoppas vi kanske kan börja med ivf efter sommaren om min sambo visar sig ha hyfsat på spermaprovet! <3
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-13 13:58:29 följande:

Kram <3

Ser att ni kör på Carl von linne kliniken. Den fick vi oxå rekommenderad om sambons prover ser bra ut. Skönt att det verkar vara kort väntetid där! Känns hoppfullt!
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-05-13 22:25:35 följande:

Ser att ni kör på Carl von linne kliniken. Den fick vi oxå rekommenderad om sambons prover ser bra ut. Skönt att det verkar vara kort väntetid där! Känns hoppfullt!

Ja vi ringde direkt remissen var skickad och fick tid 4 veckor senare. Sen fick vi börja direkt med sprutorna dagen efter vi var på första besöket :) väldigt trevliga och bra bemötande! Tar bara 30 min med snabbtåget från Stockholm så inte så långt att ta sig. Min sambo jobbar också i Uppsala så jag känner till staden. Är nöjd än så länge..
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-13 22:58:17 följande:

Ja vi ringde direkt remissen var skickad och fick tid 4 veckor senare. Sen fick vi börja direkt med sprutorna dagen efter vi var på första besöket :) väldigt trevliga och bra bemötande! Tar bara 30 min med snabbtåget från Stockholm så inte så långt att ta sig. Min sambo jobbar också i Uppsala så jag känner till staden. Är nöjd än så länge..

Å vad skönt! Vi bor norr om Sthlm så går nog fort med bil :) skönt att du ör nöjd so far. Har hört mycket gott om dom!!
  • Jooosen

Å vad skönt! Vi bor norr om Sthlm så går nog fort med bil :) skönt att du ör nöjd so far. Har hört mycket gott om dom!!
  • Jooosen

Lycka till imorn! Håller verkligen tummarna för dig !!
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2018-05-14 21:20:33 följande:

Lycka till imorn! Håller verkligen tummarna för dig !!

Tack så mycket! Är verkligen nervös både för stt vara överstimulerad och att det inte är några ägg. Men snart vet jag :)
  • PH76

Det kommer att gå bra till slut.

Vi försökte tre år med den första och två år med den andra, men till slut så gick det. Det är inte enkelt eller roligt, och mentalt väldigt tungt, men fantastiskt när det till slut fungerar.

• Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-14 22:03:23 följande:

Tack så mycket! Är verkligen nervös både för stt vara överstimulerad och att det inte är några ägg. Men snart vet jag :)

Uppdatera gärna imorn om du pallar!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år