• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • Jooosen
    PH76 skrev 2018-05-14 22:13:45 följande:

Det kommer att gå bra till slut.

Vi försökte tre år med den första och två år med den andra, men till slut så gick det. Det är inte enkelt eller roligt, och mentalt väldigt tungt, men fantastiskt när det till slut fungerar.

Okej skönt att det gick! Körde du ivf eller annat tillslut eller gick d på ?egen? väg?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • PH76

Vi försökte själva länge och sedan IVF, det var ganska påfrestande för oss både då inga läkare kunde hitta några fel.

Min fru sa förra året att hon ville ha en tredje men jag klarar det inte mentalt.

• Lillatjejen1992
    PH76 skrev 2018-05-14 22:13:45 följande:

Det kommer att gå bra till slut.

Vi försökte tre år med den första och två år med den andra, men till slut så gick det. Det är inte enkelt eller roligt, och mentalt väldigt tungt, men fantastiskt när det till slut fungerar.

Skönt att höra att det löste sig för er!

Men glöm inte bort att det inte går lika bra för alla. 10-15% är ofrivilligt barnlösa och tragiskt nog förblir 6-7% utan barn. Jag förstår att folk vill uppmuntra men, ingen vet om det kommer "gå bra tillslut".
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • PH76
    Lillatjejen1992 skrev 2018-05-15 06:54:56 följande:
    Skönt att höra att det löste sig för er!

Men glöm inte bort att det inte går lika bra för alla. 10-15% är ofrivilligt barnlösa och tragiskt nog förblir 6-7% utan barn. Jag förstår att folk vill uppmuntra men, ingen vet om det kommer "gå bra tillslut".

Men har man då inte hittat en medicinsk orsak till barnlösheten?

• LillaAw
    Jooosen skrev 2018-05-14 22:14:57 följande:

Uppdatera gärna imorn om du pallar!

Nu var det klart :) allt gick som förväntat. Har 10 ungefär lika stora äggblåsor vilket var bra. Troligtvis äggplock på måndag. Känns pirrigt!
    Påbörjat IVF 2018 nouw.com/nar2blir3
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-15 09:29:15 följande:

Nu var det klart :) allt gick som förväntat. Har 10 ungefär lika stora äggblåsor vilket var bra. Troligtvis äggplock på måndag. Känns pirrigt!

Härligt! Spännande på

Måndag : D
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • LLW
    LillaAw skrev 2018-05-15 09:29:15 följande:

Åh vad roligt! Förstår att det känns pirrigt, nu är det på riktigt liksom! Blir det återföring senare nästa vecka då tror ni?
  • Hedblomster

Bim idag men ingen mens. Använde progesterall dock så kanske beror på det? Tog sista gången i fredags kväll eller lördags morse. Hoppas mensen kommer snart eftersom testen är negativa iaf.

Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
  • Långväntanefterdig

Här går allting så långsamt.... eftersom vi inte kan bli gravida på egen hand så har man inget att sysselsätta sig med riktigt kring barnlängtan. Spelar ingen roll när äl å allt är eftersom vi ändå inte kan.... så jävla tråkigt... å dessa förbannade vårdköer. Vi kommer inte igång försen tidigast vinter....

Hur gör man för att orka ? :'(

• Lillatjejen1992
    Långväntanefterdig skrev 2018-05-17 12:25:24 följande:

Här går allting så långsamt.... eftersom vi inte kan bli gravida på egen hand så har man inget att sysselsätta sig med riktigt kring barnlängtan. Spelar ingen roll när äl å allt är eftersom vi ändå inte kan.... så jävla tråkigt... å dessa förbannade vårdköer. Vi kommer inte igång försen tidigast vinter....

Hur gör man för att orka ? :'(

Försöker fundera ut hur man orkar jag med :( hur gör man för att kunna acceptera och hantera barnlöshet? Hur hanterar man att inte kunna få barn på egen hand?

Jag var på mitt sista besök på utredningskliniken igår, eller vad jag trodde skulle bli mitt sista. Men nej.. Ännu mer fel och frågetecken hittades. En alldeles för tjock slemhinna vid varje cykel, trots letrozole som drar ner östrogenproduktionen. Så nu är vi istället avrådda att påbörja ivf.. Dock var vi osäkra på ivf redan innan ändå.

Så nu måste jag börja bearbeta att det kanske inte blir några barn.. Vad fyller man livet med istället? :(
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år