• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hej,

Försök 9 eller 10 just åt skogen. Nästa blir försök 10 tror jag. Här kan vi bolla tankar o frustration.. jag ska försöka samla mig till att ringa nånstans för utredning om några veckor men känns svårt att ta steget! Nästa äl är 2/5 och bim 15/2. Välkomna!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år
  • LillaAw
    LLW skrev 2018-05-08 19:36:19 följande:

Åh vad roligt! Så glad för er skull! :) hoppas verkligen att det går nu på första försöket, det vore ju underbart!!

Taaack! Känns helt overkligt och spännande att vi faktiskt är igång på riktigt. Nu hoppas man bara alla moment med ägg, äggplock och befruktning med ska gå bra. Så många moment där slumpen bestämmer! Man får försäkra släppa sitt kontrollbehov och bara hoppas kroppen gör det den ska:)
  • Långväntanefterdig
    LillaAw skrev 2018-05-08 15:58:08 följande:

Nu är vi påväg hem med sprutor och är fr.o.m. Idag igång med sprutbehanling så jag fick mens idag och läkaren lät oss börja direkt med kort protokoll. Vi hinner alltså ett IVF försök nu direkt innan sommaren!

Är så lättad och lycklig. Kan inte förstå att om allt går som det ska kan vi vara gravida om en månad drygt! Läkaren lyssnade på min önskan att börja direkt med kort protokoll och tyckte vara chanser var goda för att lyckas.

Vi firar även en ny årsdag idag jag och min man så känns som en lyckodag :)

Åååh va skönt för er!!!! Att det fanns snabba ryck inom detta trodde man inte :) själva väntar vi in november *suck*
  • Jooosen

Åå min kille kom för sent till spermaprovet igår så ska göra det på måndag... nu har det gått två

Veckor sen samtalet. Varför har han varit så jävla långsam för .. sorry

Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Fröken Rabarber

Hejhej, idag laddar jag för spolning av äggledare, nervös men försöker tänka positivt, idag får vi svar på vilka eventuella åtgärder som behöver göras! Det känns bra. Men hur har ni övriga gjort, har era partners varit med vid undersökning där ni är i gynstol?

• XAHHA92
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-09 10:13:49 följande:

Hejhej, idag laddar jag för spolning av äggledare, nervös men försöker tänka positivt, idag får vi svar på vilka eventuella åtgärder som behöver göras! Det känns bra. Men hur har ni övriga gjort, har era partners varit med vid undersökning där ni är i gynstol?

När min sambo varit med så har han suttit hos mig uppe vid huvudet och jag är glad att han var med vid spolningen för det var ingen rolig historia. Vill absolut inte skrämma dig, för det är inte alla som får ont! :) Men det är skönt att ha sin partner som stöd!
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Långväntanefterdig

Jag ville inte ha med min sambo vid spolningen. Men nu när vi vet att ivf är det enda för oss så kommer han i fortsättningen vara med som stod uppe vid huvudet.

Jag kände inte något alls av spolningen, lycka till.
  • Jooosen

Idag känns allt så sjukt hopplöst. Vanliga pms symptom igen. Ni är såna kämpar allihopa!!

• LLW

Min man var med, han höll i min hand och masserade mina tinningar när jag hade som ondast. Hade inte kunnat tänka mig att han skulle vänta i andra rummet, han lugnade mig väldigt mycket och peppade mig att fortsätta när det gjorde ont för att få det överstökat.

Läkaren hade svårt att se någon så hon fick spruta in dubbla mängden vätska = dubbelt så ont och dubbelt så lång tid.. tips att ta på dig ett par rejäla trosor för man får en rätt stor binda efteråt då man läcker ut vätskan de sprutat in.

Stort lycka till!!
  • Fröken Rabarber

Nu är jag spolad, håller med om att det var sådär roligt, är lite ömt i magen nu efteråt. Men läkaren och sköterskan var riktigt duktiga på att lugna, förklara och stötta mig. Det var något odefinierat med ena äggledaren men i övrigt såg det fint ut! Och alla provsvar såg toppen ut. Vi fick en remiss till provrörsbefruktning, med förvarning om att det är lång kö. Känns bra att vara klar med utredningen och kunna ta nästa steg. Sambon lät jag vara kvar i väntrummet, kändes fel att han ska se mig ligga där och spreta på benen.

• Jooosen

Mens på gång. Samma krampaktiga smärta i magen innan mens. Tyngdkänsla i tappen. Var väntat men ännu en besvikelse. Spermaprov ska äntligen göras imorn och svar får vi 10 dar senare. Så förhoppningsvis får vi svar på blodprov samt spermaprovet innan nästa ägglossning. Då vet man kanske om det är nödvändigt att ens försöka pricka ägglossningen....

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år