• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Vargen070918
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 12:19:31 följande:

Alltså, ber om ursäkt redan nu för gnäll..

Men ja är less på att gå så här nu. Foglossning , värst i fram , ont i höfterna, halsbränna , ständigt kiss och bajs nödig , Sd o förvärkar som varvar mellan milda o onda. Svettningar och trött... Ja de va inga positiva saker alls

Tur säger ja bara att man får något fint för det !

Sover på soffan nu för tiden då ja inte kommer upp från sängen längre , de gör för ont. Att inte kunna leka med barnen ger mig dåligt samvete trots att dom är relativt stora och förstår.

Tur man har en förstående man som gör allting just nu.

16 dagar kvar och ja tycker det går så långsamt...

Så , då har ja gnällt av mig lite:) hur mår ni andra ?

Ja hur mår jag?!

Trött, konstant törstig, ont i höfterna och hör och häpna mjölkstockning sen i går

Går tydligen att få även under grav. Bättre idag men fy tusan så ont!

20 dagar kvar. Hoppas på typ 2 ;)
  • Linda2barnsmamma
    Vargen070918 skrev 2018-02-09 16:07:52 följande:

Ja hur mår jag?!

Trött, konstant törstig, ont i höfterna och hör och häpna mjölkstockning sen i går

Går tydligen att få även under grav. Bättre idag men fy tusan så ont!

20 dagar kvar. Hoppas på typ 2 ;)

Ja de va första gången ja hörde att man kan få stockning innan :O ... har själv aldrig haft det men hört att de kan göra riktigt ont...

Ja ja hoppas ja får min hinnsvepning på onsdag... bm skulle kika lite o se om tappen mjuknat :)

Ska ja gå så här i 16 dagar till o kanske ytterligare 2 veckor så kommer ja krivera.......
  • Anonym (Sj)

Förlåt måste fråga .

Vad är hinnsvepning ?

Måste alla få detta eller hur går man tillvägar ?

Min bm har aldrig nämnt något sånt , har en sista tid hos henne nästa vecka onsdag , ska jag ta upp detta med henne eller ?

Jag vill tillläga en sak till min bebis har gett mig en liten spark för en stund sen , och magen blev skit hård igen

Men jag ska ringa igen när min man kommer hem och jag kommer kräva att jag vill in för kontroll , för rörelserna har minskat rejält . Och hoppas på att få prata med en trevligt barnmorska .

• Linda2barnsmamma
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-09 16:26:43 följande:

Förlåt måste fråga .

Vad är hinnsvepning ?

Måste alla få detta eller hur går man tillvägar ?

Min bm har aldrig nämnt något sånt , har en sista tid hos henne nästa vecka onsdag , ska jag ta upp detta med henne eller ?

Jag vill tillläga en sak till min bebis har gett mig en liten spark för en stund sen , och magen blev skit hård igen

Men jag ska ringa igen när min man kommer hem och jag kommer kräva att jag vill in för kontroll , för rörelserna har minskat rejält . Och hoppas på att få prata med en trevligt barnmorska .

Ja har haft en ganska jobbig graviditet med foglossning från v 5. Sjukskriven sen v 17 på 100% . Mest sängliggande sista veckorna.

Så pratade med min bm om detta då jag ska dit på onsdag och är i v 39 (38+4) då. När dom gör hinnsvepning så tar dom 2 fingrar och känner om tappen är mogen /mjuk och om man är något öppen. Är det så att man är det så tar dom fingrarna och irriterar hinnorna i livmoderhalsen?! Om ja minns rätt.

Detta kan framkalla att förlossningen snabbar på och kommer igång tidigare eller så får man bara ont och det inte händer något alls. Men då kan man göra om det efter 3 dagar igen :)
  • Anonym (Sj)
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 17:24:14 följande:

Ja har haft en ganska jobbig graviditet med foglossning från v 5. Sjukskriven sen v 17 på 100% . Mest sängliggande sista veckorna.

Så pratade med min bm om detta då jag ska dit på onsdag och är i v 39 (38+4) då. När dom gör hinnsvepning så tar dom 2 fingrar och känner om tappen är mogen /mjuk och om man är något öppen. Är det så att man är det så tar dom fingrarna och irriterar hinnorna i livmoderhalsen?! Om ja minns rätt.

Detta kan framkalla att förlossningen snabbar på och kommer igång tidigare eller så får man bara ont och det inte händer något alls. Men då kan man göra om det efter 3 dagar igen :)

Måste jag ta upp det med min bm eller gör hon det själv ?

Jag ska med till henne på onsdag då går jag in i vecka 40 (39+0) hoppas få min bebis innan dess .
  • änglarsmå

Denna ständiga oro under denna graviditet.... var hos BM idag hon sa- oj han ligger högt upp och rörlig huvud fortfarande. Såg oroad ut sa inte mycket heller.....fan jag klarar inte att förlora en liten till! Är ju själv anhöriga 3 timmar bort, 2 barn hemma jävligt svårt att bara sätta sig i en ambulans akut vid vatten avgång eller värkar. Igångsättning gick inte en att gå in på kommer explodera om jag förlorar även detta barnet pga att vården suger! Har sådan panik här hemma vet inte vad jag ska göra helt ärligt!!!! Är i vecka 36+3 typ men mätningar visar skallmått på 1,5 vecka mer orolig att bebisen kommer dö och strypas av navelsträngen. Råd tips?

• Linda2barnsmamma
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-09 18:37:19 följande:

Måste jag ta upp det med min bm eller gör hon det själv ?

Jag ska med till henne på onsdag då går jag in i vecka 40 (39+0) hoppas få min bebis innan dess .

Ja tog upp det med min vid förra besöket. Då så hon att om ja hade lika jobbigt när ja skulle dit nästa gång , vilket blir på onsdag så skulle hon kolla efter lite där nere hur det ser ut. :)
  • Linda2barnsmamma
    änglarsmå skrev 2018-02-09 18:56:04 följande:

Denna ständiga oro under denna graviditet.... var hos BM idag hon sa- oj han ligger högt upp och rörlig huvud fortfarande. Såg oroad ut sa inte mycket heller.....fan jag klarar inte att förlora en liten till! Är ju själv anhöriga 3 timmar bort, 2 barn hemma jävligt svårt att bara sätta sig i en ambulans akut vid vatten avgång eller värkar. Igångsättning gick inte en att gå in på kommer explodera om jag förlorar även detta barnet pga att vården suger! Har sådan panik här hemma vet inte vad jag ska göra helt ärligt!!!! Är i vecka 36+3 typ men mätningar visar skallmått på 1,5 vecka mer orolig att bebisen kommer dö och strypas av navelsträngen. Råd tips?

Men vad jobbigt läge för dig.. min ligger oxå högt upp med huvudet ner men rörligt. Min bm tyckte inte alls det var konstigt...

Dumt av din bm att säga så när du ändå är orolig för andra saker runtomkring. Ja hoppas innerligt att allt löser sig för dig . Här går ja o är orolig och undrar över denna graviditet då som andra gått fort , men det känns som en bagatell när jag läser vad du går igenom.

Hade ja kunnat hade ja kommit och gett dig en stor kram. <3 ... som sagt, ja hoppas det löser sig och att allt går bra..

Hur långt hade du kvar?
  • Fliselisan
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 15:35:29 följande:

Ja men de e ju så de blir. Ja fick ett ryck här hemma förut efter du skrivit att du städat.. Så nu har ja rensat skåpen i köket o städat alla bänkar o kakel.. eller de ja nådde ialf.. sen ena badrummet och vardagsrummet

Ja mina är 7 o 8 så det är smidigt att dom kan krypa runt o plocka det som ej är nåbart för mig...

Konstigt bara att det är så kul för dom att städa tills ja ber dom städa sina rum ? ;)

Ja saknar inget särskilt... äter inte saker från havet eller blodiga grejer . Haha :-P

Det ja saknar är att ligga på mage !! :)

Ja, saknar också mage och även ryggläge ibland, blir helt svimfärdig om jag försöker med ryggen. Känns inte som att någon sovställning är särskilt skön just nu.

Halvligger i soffan just nu, maken masserar fötterna som är ömma och svullna. Trodde kag skulle slippa det men har kommit mer och mer senaste veckan, även svullen om fingrar och händer. Fler som svullnat?
  • Fliselisan
    änglarsmå skrev 2018-02-09 18:56:04 följande:

Så osmidigt sagt av barnmorskan. Innebär det att du måste ha planläge när förlossningen börjar? Borde du inte få fler kontroller, ultraljud, och verkligen se hur det ligger till? Törs man fråga varför du förlorar ett tidigare barn?

Hur påverkar det att bebisen har större skallmått, är det därför han inte sjunkit ner?

Förlåt, många frågor, du kanske inte orkar svara just nu. Har inte så många tips att komma med, annat än att du såklart ringer ambulans och tar med dig dina andra barn i ambulansen. Det finns ju plats för dom, 1 i fram och 1 inne i bak i ambulansen. Sen ordnar det sig på sjukhuset, då tar personalen hand om dom tills dina anhöriga kommer. Prata med barnen och försök förbereda dom.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !