änglarsmå skrev 2018-02-09 18:56:04 följande:
Denna ständiga oro under denna graviditet.... var hos BM idag hon sa- oj han ligger högt upp och rörlig huvud fortfarande. Såg oroad ut sa inte mycket heller.....fan jag klarar inte att förlora en liten till! Är ju själv anhöriga 3 timmar bort, 2 barn hemma jävligt svårt att bara sätta sig i en ambulans akut vid vatten avgång eller värkar. Igångsättning gick inte en att gå in på kommer explodera om jag förlorar även detta barnet pga att vården suger! Har sådan panik här hemma vet inte vad jag ska göra helt ärligt!!!! Är i vecka 36+3 typ men mätningar visar skallmått på 1,5 vecka mer orolig att bebisen kommer dö och strypas av navelsträngen. Råd tips?
Så osmidigt sagt av barnmorskan. Innebär det att du måste ha planläge när förlossningen börjar? Borde du inte få fler kontroller, ultraljud, och verkligen se hur det ligger till? Törs man fråga varför du förlorar ett tidigare barn?
Hur påverkar det att bebisen har större skallmått, är det därför han inte sjunkit ner?
Förlåt, många frågor, du kanske inte orkar svara just nu. Har inte så många tips att komma med, annat än att du såklart ringer ambulans och tar med dig dina andra barn i ambulansen. Det finns ju plats för dom, 1 i fram och 1 inne i bak i ambulansen. Sen ordnar det sig på sjukhuset, då tar personalen hand om dom tills dina anhöriga kommer. Prata med barnen och försök förbereda dom.