• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Linda2barnsmamma
    DazaC skrev 2018-02-14 09:24:10 följande:

Hej!

Följt tråden ett tag och har 18 dagar kvar till BF med andra barnet. Gått hemma ett tag nu med graviditetspenning och dessförinnan sjukskrivning pga foglossning. Ganska less nu och är så sjukt trött hela tiden. Vill mest sova och får ont av att vara igång. Lite gnäll men i rätt sällskap känns det som.

Att jag citerar... Fick något liknade för ett tag sen som även kliade. Rådgjorde med Apoteket och testade Hydrokortisonsalva i första hand (i andra hand Pevaryl vid utebliven effekt men behövdes ej). Det funkade toppen och dämpade klåda osv och sen försvann det ganska fort. Tips iaf! Blir ju ganska varmt och trångt i ljumskarna under magen...

Dagarna går ju så sakta just nu. Va hos bm idag , min vanliga va sjuk så blev ingen kontroll nertill men bebis låg fixerad nu ialf och sammandragningar och förvärkar kommer oftare o gör ondare... Ja hoppas verkligen bebis vill komma tidigare...

Ja har smort med pevaryl ett par dagar nu men funkar inte. Har cortimyk hemma o frågade apoteket . Den kunde ja använda o testa eftersom de e kortison :) så ska testa det ett par dagar .
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-02-14 09:28:01 följande:

Jag har ju fått igångsättning pga tidigare snabba förlossningar och 45 min till BB ( vilket inte räcker för att det ska ta för lång tid i mitt fall). Jag fick en tid till Spec MVC av Bm och sedan var jag där i v 33 och pratade med dem. Inga konstigheter., utan fick tid 37+2 för första undersökningen ( de sätter inte igång en om man är helt omogen).

Hur långt har du kvar? Jag har 27 dgr kvar till första undersökningen, men tror jag blir igångsatt antingen då, lr dagarna efter.. blev så förra gången.

21 dagar kvar till BF och jag ska få telesamtal imon med BM och se om jag kan ordna undersökning och kolla läget där nere...nästa steg blir väl ett ok från läkare. Hoppas de är lätta att ta detta med vad är problemet känner jag om allt är moget etc
  • DazaC
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-14 13:01:07 följande:

Dagarna går ju så sakta just nu. Va hos bm idag , min vanliga va sjuk så blev ingen kontroll nertill men bebis låg fixerad nu ialf och sammandragningar och förvärkar kommer oftare o gör ondare... Ja hoppas verkligen bebis vill komma tidigare...

Ja har smort med pevaryl ett par dagar nu men funkar inte. Har cortimyk hemma o frågade apoteket . Den kunde ja använda o testa eftersom de e kortison :) så ska testa det ett par dagar .

Tycker ändå dagarna går ganska fort men hinner knappt få något vettigt gjort pga tröttheten och det känns som en evighet tills bebisen kommer ändå. Tycker iaf att det rullar på fortare denna graviditeten när man har ett barn till att tänka på. Men känner som du, hoppas bebis kommer snart för det var inget roligt att gå över tiden sist.

Håller tummarna för att Cortimyk funkar bättre! :) Skönt om det inte är svamp ju.
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-14 14:52:59 följande:
    21 dagar kvar till BF och jag ska få telesamtal imon med BM och se om jag kan ordna undersökning och kolla läget där nere...nästa steg blir väl ett ok från läkare. Hoppas de är lätta att ta detta med vad är problemet känner jag om allt är moget etc
    Oj då, ja men då är det ju dags snart om de vill sätta igång dig av sådana själv. Jag har fått en tid 17 dgr innan BF.

Hos oss är det läkaren på SpecMVC som känner efter om man är mogen, alltså inget den vanliga BM gör i detta fall, och sedan så sätter de igång en direkt där på plats om man är öppen minsta lilla.
  • änglarsmå

Kanske ska ringa förlossningen direkt då jag inte valt det närmaste sjukhuset som de brukar remittera till då de felbehandlat och gjort fel så känner mig inte trygg där ska se vd hon säger hon skulle ringa vid 13

• Anonym191

Nu får gärna dagarna gå lite fortare alltså.. 4 dagar kvar till vårt planerade kejsarsnitt (19/2) och jag har fått så förbannat ont i ena sidan av ryggen uppe vid skulderbladet att jag knappt kan användas höger arm. Brännande, svidande och värkande känsla heeela tiden så kan inte göra mycket annat än att ligga på soffan/i sängen. Tog mig 40 min att äta en portion mat igår för att min arm/rygg strejkade.. så trött på detta nu. Men det är ju för en god sak får man tänka..

• Zaxika
    Anonym191 skrev 2018-02-15 11:40:27 följande:

Nu får gärna dagarna gå lite fortare alltså.. 4 dagar kvar till vårt planerade kejsarsnitt (19/2) och jag har fått så förbannat ont i ena sidan av ryggen uppe vid skulderbladet att jag knappt kan användas höger arm. Brännande, svidande och värkande känsla heeela tiden så kan inte göra mycket annat än att ligga på soffan/i sängen. Tog mig 40 min att äta en portion mat igår för att min arm/rygg strejkade.. så trött på detta nu. Men det är ju för en god sak får man tänka..

Låter som en triggerpunkt! Har du någon som kan hjälpa dig att trycka på den ömma punkten tills smärtan lättar?
  • Anonym191
    Zaxika skrev 2018-02-15 12:30:24 följande:

Låter som en triggerpunkt! Har du någon som kan hjälpa dig att trycka på den ömma punkten tills smärtan lättar?

Inte för än imorgon när sambon kommer hem från jobb. Får be honom trycka lite då Snart är det dags, ska bli så skönt att kunna andas igen, sätesbebisen ligger och trycker uppåt med huvudet och magen har inte sjunkit det minsta
  • tomten12
    Anonym191 skrev 2018-02-15 14:32:22 följande:
    Inte för än imorgon när sambon kommer hem från jobb. Får be honom trycka lite då Snart är det dags, ska bli så skönt att kunna andas igen, sätesbebisen ligger och trycker uppåt med huvudet och magen har inte sjunkit det minsta
    Oh, längtar tills magen sjunker !!!!! Gud så härligt det ska bli, om det nu sker vill säga...
  • Anonym191
    tomten12 skrev 2018-02-15 16:40:52 följande:

Oh, längtar tills magen sjunker !!!!! Gud så härligt det ska bli, om det nu sker vill säga...

Ja, jag har bara gått och väntat på att den ska sjunka så man kan röra sig, andas och sitta upp som en normal människa igen. Men allt det där får nog vänta tills efter förlossningen för magen känns högre än någonsin nu och halsbrännan är inte att leka med.. hoppas du har tur! Hur långt har du till BF?
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !