• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • änglarsmå

Hård mage/sammandragning typ 70 procent av dygnet enstaka dagar riktiga förvärkar och lite molande värk/mensvärk varje dag. Vill så gärna föda snart! Har just nu nästäppa från helvetet vet inte om det är förkylning på g eller gravidtäppa. BM ringer 8.20 imon och ska be att få lämna urinprov inte gjort det på jätte länge och be om en undersökning för o se om man är öppen nåt hur läget är.

• Linda2barnsmamma

Har oxå mycket Sd o förvärkar . Har en konstant molande värk i sidan och svanken o en rejäl "mensvärk". Har varit i kontakt med FL både idag och igår angående detta o ja får komma in på en kontroll om jag vill , de va bara o ringa innan sa dom.

Så fortsätter det inatt oxå som natten som va då ringer jag i morgon. Men vill gärna att dom ska va lite mer regelbundna om ja ska ringa , gillar inte att ligga där uppe o vänta :-P

• Chic<3

Hemskt! Tänk om ni följt rådet istället för ett annat utlåtande, man är ju så liten när man är med en läkare som bör vara proffesionell i ett sådant utlåtande.

Har själv varit med när vården gått åt skogen, trist men sant. Härligt att ni fått hjälp med förberedelse inför dagen och önskar av hela mitt hjärta att allt går bra nu när ni fått det andra utlåtandet.

änglarsmå skrev 2018-02-10 09:55:52 följande:

Ringde igår och pratade med förlossningen det var en jätte rar barnmorska som pratade med mig bättre än hon jag går på kontroller hos. Jag har försökt planera så väskor står färdiga det är hyfsat i ordning i lägenheten dygnet runt om den blir stående ett tag. Förberett alla telenr planerat så sjukresor kan prioritera mig (jätte snäll kvinna som hjälpt mig där) om nu inte ambulans blir aktuellt. Hoppas jag slipper ambulans då jag vill välja sjukhus och de kör mig dit jag inte vill föda vid akut skede.

Missfallet upptäcktes i v 19 hittades ingen förklaring trots prover etc. När jag födde fram den lilla i dec 2016 så gjorde de lite vårdfel som ex dokumenterade fel blodgrupp som blev en konsekvens till onödigt tjafs. Samma sjukhus gav mig besked att min bebis i nuvarande graviditet är kraftigt missbildad i v19 men svårt att bedöma hur allvarligt men skada i hjärna och ryggraden dock lite velande på vilken hjärnhalva som förvirrade oss plus att hon glömde kolla ryggen först när jag frågade som hon tror sig hittat ännu en missbildning. Föreslog abort och kunde ordna detta snabbt. Min man blev osäker på henne och hela sätter undersökningen gick till och krävde second opinion jag grät bara.

Efter typ 4 dagar åkte vi till Linköping där på fosterdiagnostiska centret haft konferens av bilderna på bebisen somskickats till dem av begärd second opinion. Läkaren sa innan undersökning att de förstår inte vad det är de ska se och var förvirrade men sa att självklart undersöker de mig, de kollade hela anatomin 3 gånger och hittade inte heller då ens tecken till misstankar om NÅT.

Inte hört av från läkaren som gjorde första bedömningen trots personligt besök i receptionen och brev från mig hon föreslog abort liksom. Hennes ord ekar i huvudet varje dag och natt vill ha återkoppling. Minsta grej i magen reagerar jag på jag mår skit och önskar en rejäl undersökning innan förlossning är livrädd att nåt ändå är fel trots Linköpings positiva bedömning, har 1000 känslor och oro. Livrädd att förlora detta barn, oron med skallmåttet förstärkte min oro att det är vattenskalle då första läkaren sa att det är avvikelse i ena hjärnhalvan/ventrikel men Linköping sa att de enbart var 1 mm skillnad (krävt ut deras journal så jag kunnat plugga hemma).

Långt inlägg jag vet men är så mycket som hänt

• Chic<3

Låter som det är på gång, spännande!

Har dina tidigare kommit innan bf?

Inga av mina har självmant kommit tidigare, då jag är en av den segare typen hihi trög startad som alltid går över tiden om jag inte får hjälp att sättas igång.

Linda2barnsmamma skrev 2018-02-11 17:47:40 följande:

Har oxå mycket Sd o förvärkar . Har en konstant molande värk i sidan och svanken o en rejäl "mensvärk". Har varit i kontakt med FL både idag och igår angående detta o ja får komma in på en kontroll om jag vill , de va bara o ringa innan sa dom.

Så fortsätter det inatt oxå som natten som va då ringer jag i morgon. Men vill gärna att dom ska va lite mer regelbundna om ja ska ringa , gillar inte att ligga där uppe o vänta :-P

• änglarsmå
    Chic<3 skrev 2018-02-12 00:45:57 följande:

Hemskt! Tänk om ni följt rådet istället för ett annat utlåtande, man är ju så liten när man är med en läkare som bör vara proffesionell i ett sådant utlåtande.

Har själv varit med när vården gått åt skogen, trist men sant. Härligt att ni fått hjälp med förberedelse inför dagen och önskar av hela mitt hjärta att allt går bra nu när ni fått det andra utlåtandet.

Tack, hoppas jag med!
  • Vargen070918

Är det fler än jag som ofta vaknar tidigt? Flera ggr under senaste veckan har jag vaknat runt 3-4-tiden med förvärkar. Natten till igår var ett undantag och hela gårdagen var lugn. Men så i natt orolig sömn igen och vaknade vid 4. Ligger nu i soffan och väntar på att tiden ska gå alt att det är på riktigt den här gången.

17 dagar till BF.. ..

• änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 05:17:53 följande:

Är det fler än jag som ofta vaknar tidigt? Flera ggr under senaste veckan har jag vaknat runt 3-4-tiden med förvärkar. Natten till igår var ett undantag och hela gårdagen var lugn. Men så i natt orolig sömn igen och vaknade vid 4. Ligger nu i soffan och väntar på att tiden ska gå alt att det är på riktigt den här gången.

17 dagar till BF.. ..

Legat här i sängen sedan typ 3 vaknade denna gången av en plogbil utanför som aldrig blev tyst!!!! Sen var det 4 toabesöket sen SD sen började han stretcha lite....nu känns det onödigt att somna om pluss börjar bli hungrig.....23 dagar kvar här
  • Linda2barnsmamma
    Chic<3 skrev 2018-02-12 00:59:25 följande:

Låter som det är på gång, spännande!

Har dina tidigare kommit innan bf?

Inga av mina har självmant kommit tidigare, då jag är en av den segare typen hihi trög startad som alltid går över tiden om jag inte får hjälp att sättas igång.

Ja ja kände så med men sen går dom över hux flux:-P

Kroppen är lurig och bebis med .. hihi.

Första flickan kom 2 dagar innan , andra flickan kom på bf +9 så har inga förväntningar på att denna vill komma tidigare..

Men ska till bm på onsdag och jag hoppas jag får en hinnsvepning då.

Men tiden går ju såååå långsamt... Har fasen inget mer hemma o göra heller. Haha nu e ena flickan sjuk så lite sällskap har ja ialf...
  • Linda2barnsmamma

Mina nätter ser oftast ut så här :

Somnar kl 23 ca.

Vaknar kl 00.20 kissa

Vaknar kl 2.30 kissa

Vaknar kl 4.30 kissa

Vaknar kl 5.45 klockan ringer

Sen är de ju inte alltid ja somnar om emellan, bebis bökar och höfterna värker.. Blä

• Livetsgång

Va glada ni känner sammandragningar och förvärkar :O

Jag kände inte ett smack trots jag hade öppnat mig helt och krystvärkarna började direkt för mig trots jag är försföderska :O

När jag va hemma innan jag blev inlagd på förlossningen hade jag bara känt att magen blev hård ibland och hade svårt för att göra nr 2 samt att slemproppen släppte fast i omgångar :O

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !