• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • änglarsmå

Hur går det för alla här ?? Sj är jag förtfarande omogen för en igångsättning!!!!! BF 7mars

• Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-02-23 11:48:21 följande:

Hur går det för alla här ?? Sj är jag förtfarande omogen för en igångsättning!!!!! BF 7mars

BF 1 mars.

Mensvärk men inte så mkt mer tyvärr. Hoppas på bebis nu i veckan
  • änglarsmå

Så segt att bara vänta, är så trött bara gäspar o sover typ.....så ?mycket? det går med 2 barn hemma. Känns som en evighet till förlossningen

• Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-02-23 16:26:28 följande:

Så segt att bara vänta, är så trött bara gäspar o sover typ.....så ?mycket? det går med 2 barn hemma. Känns som en evighet till förlossningen

Jag tror vi har exakt samma känsla

Jag sover ibland flera ggr per dag men är ändå slut.

Men det är väl bara att vänja sig
  • faglin
    änglarsmå skrev 2018-02-23 11:48:21 följande:

Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.
  • Anonym (Sj)

Ni/vi som har fått barn nu

Ammar ni?

Har slikonbröst , har fått enorma bröst med mycket mjölk och det gör så jäkla ont :( någon annan som har så som jag? Tror ni de kan vara faligt för barnet ? Min barn bajsar 5-7 gånger om dagen nu

Fick henne i måndags .

• änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:

Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.

De kollar om jag är mogen...när jag är det blir det igångsättning utan problem från vårdens sida. Blir ju aldrig mogen!!! Varför ska du sättas igång? Du kanske nämnt det redan i tråden
  • faglin
    änglarsmå skrev 2018-02-23 21:53:24 följande:

De kollar om jag är mogen...när jag är det blir det igångsättning utan problem från vårdens sida. Blir ju aldrig mogen!!! Varför ska du sättas igång? Du kanske nämnt det redan i tråden

Ska sättas igång för att jag är rädd efter förra förlossningen som var hemsk smärtmässigt. Om denna blir lika hemsk så får jag kejsarsnitt bara jag säger till. Varför ska du sättas igång? Hur ofta gör dom kontroller? Inte fått nått för att skynda på mognaden?
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-24 02:29:42 följande:

Ska sättas igång för att jag är rädd efter förra förlossningen som var hemsk smärtmässigt. Om denna blir lika hemsk så får jag kejsarsnitt bara jag säger till. Varför ska du sättas igång? Hur ofta gör dom kontroller? Inte fått nått för att skynda på mognaden?

Jag har anhöriga många timmar ifrån och pappan likaså pga jobb. Och har ingensom kan ta mina barn snabbt om läget är akut (nyss flyttat till ny stad så är därför ) De gör kontroll 2 ggr i veckan, nä de vill helst att jag mognar sj. Hon masserade tappen igår.... vet inte om det hände nåt efter det inte känt nåt iaf.

Usch vad jobbigt för dig att fått gå igenom sådan smärtsam förlossning. Hoppas det går bra för dig denna gången och hyfsat snabbt förlopp. Min senaste var lite jobbig o har satt sina spår så hoppas att det blir lite smidigare denna gång även för mig.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !