• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • DazaC

Följer tråden och känner mig lika frustrerad som er... BF+5 och inga tecken på att något är på gång... Så sjukt trött, fått ondare av foglossningen igen efter de korta promenaderna som ändå inte hjälper och orkar knappt något. Första barnet kom BF+8 och var för optimistisk för mitt eget bästa denna gång. Det enda som är skönt är att bebisen är aktiv så kan vara lugn så sett. Kände att jag behövde få gnälla av mig till er som är i samma sits.

• tomten12
    Krusbärskompott skrev 2018-03-09 11:08:32 följande:
    Alltså gör det inte. Man tar helt andra doser vid en induktion än vid en abort. Induktion görs dessutom inneliggande för att man ska ha koll på att bebisen inte tar skada (vilket ju är helt irrelevant vid abort).

Om man tar cytotec oralt vid induktion brukar det vara små doser flytande medicin.
    Hade inte tänkt göra det bara undrade vad som hände. Jag är bara på 37+0 än så länge...
  • Krusbärskompott
    DazaC skrev 2018-03-09 11:15:57 följande:

Följer tråden och känner mig lika frustrerad som er... BF+5 och inga tecken på att något är på gång... Så sjukt trött, fått ondare av foglossningen igen efter de korta promenaderna som ändå inte hjälper och orkar knappt något. Första barnet kom BF+8 och var för optimistisk för mitt eget bästa denna gång. Det enda som är skönt är att bebisen är aktiv så kan vara lugn så sett. Kände att jag behövde få gnälla av mig till er som är i samma sits.

Det här är den bästa gnälltråden! Välkommen!

Man kan väl säga så här: Nästa person som hör av sig för att "höra hur det går" kommer jag att skrika på. Jag vet att det är av omtanke men det går fan inte fortare för det??
  • tomten12
    DazaC skrev 2018-03-09 11:15:57 följande:

Gnälla är f-n det enda man kan göra numera.. Även om jag inte ens passerat BF än...

Men är ju märkligt att jag har liksom flyttat fram mitt BF 14 dgr då jag blev var redo för min igångsättning då sist....Misstänker att jag kommer att få äta upp det på kontrollen på tisdag.
  • Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2018-03-09 11:19:26 följande:

Det här är den bästa gnälltråden! Välkommen!

Man kan väl säga så här: Nästa person som hör av sig för att "höra hur det går" kommer jag att skrika på. Jag vet att det är av omtanke men det går fan inte fortare för det??

Med dig på det! Tror de att det går fortare om de frågar? Less på att ?hålla humöret uppe? och svara hurtigt att det är tråkigt men att den kommer när den kommer...
  • tomten12
    Krusbärskompott skrev 2018-03-09 11:22:51 följande:

Mina gravidkläder passar typ inte ens längre?!? Tröjorna åker upp och byxorna ner. Va fan?! Vägrar köpa nytt nu???

Samma sak här!!! har övergått till att bara ha de 2 klänningarna jag har.. men då har jag istället strumpbyxorna som inte längre sitter uppe.
  • Krusbärskompott
    Vargen070918 skrev 2018-03-09 12:41:42 följande:

Med dig på det! Tror de att det går fortare om de frågar? Less på att ?hålla humöret uppe? och svara hurtigt att det är tråkigt men att den kommer när den kommer...

Exakt, det här att man ska vara glad o hurtig när man bara vill skrika rakt ut?!? Och svarar man inte direkt så tror folk att man ligger o krystar typ?
  • änglarsmå
    sommar 77 skrev 2018-03-09 11:39:28 följande:

Någon här med placenta previa?

Inte Previa men ändå lågt sittande i framåtvägg....kommer kräva ultraljud vid förlossning för att kolla att allt är ok litar inte på de som kollat mig då det vart sjukt mycket felbedömningar ang ALLT
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !