• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • faglin
    tomten12 skrev 2018-03-13 16:11:43 följande:

Var på koll för igångsättning idag, lite tidigt 37+1.

Inte mogen. Hon fick in ett finger, men kom bara 3 cm sen var det stopp...vad det nu innebär.

Kom tillbaka med väskan på fredag å möt mig på förlossningen kl 10 sa hon. Vad innebär det????

Skönt dock, hade inte optimalt med barnpassningen just nu..

Var på kontroll igår. V 38+0. Igångsättning planerad till torsdag, hade 1 cm mjuk tapp kvar sa dom så kommer förmodligen behöva dricka nåt på Tors o så kommer det igång på fredag. Han ville ej stoppa in fingret för långt för då kanske det kommer igång sa han. Men han kunde känna huvudet? Inlagd hela tiden. Här får man ej en tid sådär utan dom ringer på morgonen och säger när man ska komma. Kan också bli skjutet på om dom har mycket.
  • Vargen070918

I går, 22:33, kom vår bebis äntligen. BF+12 och han har fjällande hud på händer och fötter vilket tyder på att han är välbakad

Vi mår fint och förlossningen gick bra, ngt snabbt kanske. Vi kom in vid 20:30 då var jag öppen 4-5 cm. Sen gick det fr 6-9 cm på några minuter. 2 krystvärkar och sen var han i vår värld!

3700 g och 50 cm lång <3

Lycka till alla! Jag vet att väntan är olidlig men helt klart värt det! Stor kram fr BB

• tomten12
    faglin skrev 2018-03-14 09:28:03 följande:

Var på kontroll igår. V 38+0. Igångsättning planerad till torsdag, hade 1 cm mjuk tapp kvar sa dom så kommer förmodligen behöva dricka nåt på Tors o så kommer det igång på fredag. Han ville ej stoppa in fingret för långt för då kanske det kommer igång sa han. Men han kunde känna huvudet? Inlagd hela tiden. Här får man ej en tid sådär utan dom ringer på morgonen och säger när man ska komma. Kan också bli skjutet på om dom har mycket.

Kul! Då kanske vi får ungefär samtidigt då om jag blir igångsatt på fredag! Låter som om vi var på ungefär samma stadie...men att läkarna reagerar olika :-/

Ja, ja, lycka till i morgon.
  • tomten12
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 10:02:01 följande:

I går, 22:33, kom vår bebis äntligen. BF+12 och han har fjällande hud på händer och fötter vilket tyder på att han är välbakad

Vi mår fint och förlossningen gick bra, ngt snabbt kanske. Vi kom in vid 20:30 då var jag öppen 4-5 cm. Sen gick det fr 6-9 cm på några minuter. 2 krystvärkar och sen var han i vår värld!

3700 g och 50 cm lång <3

Lycka till alla! Jag vet att väntan är olidlig men helt klart värt det! Stor kram fr BB

Grattis!!
  • tomten12

Själv har jag idag hittills sysselsatt mig med stryka, tvätta å sortera mammakläder...det som ska säljas å det som skall lämnas tillbaka. Resultetade i att jag även sorterade resten av garderoben..strök de vanliga kläder åntog fram det som funkar att amma i. Med andra ord är jag redo för bebis En kofta kvar till ena storasyrran å sticka klart bara

• änglarsmå

Har alla mogen tapp här inne är i 41+0 imon och klassas inte under mogen än så nekas igångsättning här verkar alla bli igångsatta men alla kanske är mogna här inne

• DazaC
    änglarsmå skrev 2018-03-14 11:10:29 följande:

Har alla mogen tapp här inne är i 41+0 imon och klassas inte under mogen än så nekas igångsättning här verkar alla bli igångsatta men alla kanske är mogna här inne

Jag blir igångsatt när jag uppnått vecka 42+0. När klassas man som mogen? Min tapp var 2 cm och bakåtlutad, även öppen 1-2 cm. Men detta var inte nog för en fullständig hinnsvepning... Vad krävs för hinnsvepning och är jag mogen nog för igångsättning? Har så dålig koll.
  • DazaC
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 10:02:01 följande:

3700 g och 50 cm lång <3

Åh, vad roligt! Stort GRATTIS! :D
  • Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-03-14 11:10:29 följande:

Jag skulle fått igångsättning i 42+0. Nu blev det ju spontant i 41+4. I 40+6 var jag inte mogen för hinnsvepning och tappen var svår att nå för bm.
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-14 10:41:17 följande:

Grattis!!

DazaC skrev 2018-03-14 11:40:25 följande:

Åh, vad roligt! Stort GRATTIS! :D

Tack!! Snart har ni också era guldklimpar
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !