• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • änglarsmå

Ont i ljumskarna och stenhård mage till och från hela tiden lite ilningar i underlivet men inga smärtsamma värkar direkt..... suck

• Krusbärskompott

Hör ni fellow gnällrövar! TACK FÖR ATT NI FINNS! Det hjälper mot min känsla av att vara den enda i hela jävla världen som går igenom det här.

BF +8 idag. "Alla" kvinnor jag vet på mammas sida i släktem (mamma, mostrar, mormor, kusiner) har fött minst tio dagar för tidigt... funderar seriöst på om jag är adopterad?!

• Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2018-03-12 10:35:04 följande:

Hör ni fellow gnällrövar! TACK FÖR ATT NI FINNS! Det hjälper mot min känsla av att vara den enda i hela jävla världen som går igenom det här.

BF +8 idag. "Alla" kvinnor jag vet på mammas sida i släktem (mamma, mostrar, mormor, kusiner) har fött minst tio dagar för tidigt... funderar seriöst på om jag är adopterad?!

Tack själv!!!

För varje dag (som eg är en dag närmare) så känns det som jag tar ett steg tillbaka. Den här ungen kommer aldrig!

Den här veckan är också ?allas? födelsedagar. Idag fyller bebisens kusin, imorgon min morfar och på lördag min mamma. Dessutom har min dotter namnsdag under veckan. Alla gissar åt höger och vänster men själv tror jag på igångsättning på fredag - och det känns som det suger. Blä!!!
  • änglarsmå
    Krusbärskompott skrev 2018-03-12 10:35:04 följande:

Haha tack själv och alla andra..... vågar knappt hojta till när jag känner kraftig sammandragning här hemma för då försvinner den plus alla tror ungen är halvvägs ute då.....vad fan är det här???? Kom ut!
  • tomten12

Var på koll för igångsättning idag, lite tidigt 37+1.

Inte mogen. Hon fick in ett finger, men kom bara 3 cm sen var det stopp...vad det nu innebär.

Kom tillbaka med väskan på fredag å möt mig på förlossningen kl 10 sa hon. Vad innebär det????

Skönt dock, hade inte optimalt med barnpassningen just nu..

• tomten12

Inte mogen. Hon fick in ett finger, men kom bara 3 cm sen var det stopp...vad det nu innebär.

Kom tillbaka med väskan på fredag å möt mig på förlossningen kl 10 sa hon. Vad innebär det????

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-13 16:11:50 följande:

Härligt då verkar du bli igångsatt jag har samma status men e vill inte sätta igång mig pga att jag är omogen är dock 40+5 idag fan att det måste vissla mellan benen innan de sätter igång en har ju fått ok för igångsättning bara jag är mogen

• Fliselisan
    tomten12 skrev 2018-03-13 16:11:43 följande:

Låter som om hon tänker på igångsättning på fredag :)
  • DazaC

BF+10 då... Känner mig så besviken på kroppen som inte verkar fatta hur den ska göra. Är dock i princip helt redo för att det ska kunna starta närsom enligt kontroll igår men kunde inte få en ordentlig hinnsvepning som planerat. Bara att hoppas att något händer snart, vissa saker tyder på det men värkarna verkar inte vilja dra igång för det. Men har tid för igångsättning nu och kan räkna ner till det åtminstone.

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !