• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-16 10:28:00 följande:

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill

Har du varit in på dagens koll?
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-16 11:19:13 följande:

Har du varit in på dagens koll?

Nä men ska dit strax, bor nära MVC så går om 5 min dit. Ska stå på mig har ju gjort kontroller just för att vi ska planera igångsättning var öppen 2,5 cm igår lite mer framåtlutad tapp än i tisdags också så det räcker ju för att ta hinnorna enligt BM räcker 2 cm till och med. Ska kräva igångsättning idag eller imon nu får de ge sig. Varför annars planera och undersöka om de inte vill följa vår planering....sorry inlägg långt men frustrerad.

Hur går det för dig??? Positiva nyheter?
  • DazaC
    änglarsmå skrev 2018-03-16 13:51:59 följande:

Öppen 4 cm så igångsättning imorgon! Ber till Gud om en frisk levande bebis!

Vad skönt att du äntligen fått en tid! En lättnad förstår jag :) Lycka till imorgon och hoppas att allt går bra och är som det ska!
  • Josefine 039

Hej, "skönt" att läsa att fler är i liknande situation. 16 dagar kvar till BF och kan knappt röra mig. Hämtade dottern på dagis precis och det var precis vad jag orkade. Molvärk/mensvärk i ryggen/magen, lätt illamående, foglossning och ett enormt "tryck" neråt, allmänt trött, hungrig som en häst, och undrar när bebisen kommer??? 

Vad tror ni med era expertkunskaper ?Skrattande

• änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-16 14:43:11 följande:

Vad skönt att du äntligen fått en tid! En lättnad förstår jag :) Lycka till imorgon och hoppas att allt går bra och är som det ska!

Tack! En otrolig lättnad, BM gjorde ytterligare en hinnsvepning så är mer orolig att jag faktiskt måste åka in i kväll eller i natt börjar trycka och mola på rejält nu alltså och göra sjukt ont i ryggen o ner i benen har ju 1 timmas resväg så måste planera och få med ungarna i bilen. Imon har jag Sjukresa bokad till 6:45 utanför dörren så får se hur det slutar här
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-16 10:28:00 följande:

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill

Ganska tvärsäker på att de kommer skicka hem mig igen...fick ett rum inne på förlossningen att vänta i...minte psykiskt påfrestande alls....
    änglarsmå skrev 2018-03-16 13:51:59 följande:

Öppen 4 cm så igångsättning imorgon! Ber till Gud om en frisk levande bebis!

Härligt! Nej...inte alls. Lite bättre hade det blivit sen i tisdags, men inte tillräcklogt. Åter söndag.

Lycka till i morgon!
    änglarsmå skrev 2018-03-16 12:08:10 följande:

Nä men ska dit strax, bor nära MVC så går om 5 min dit. Ska stå på mig har ju gjort kontroller just för att vi ska planera igångsättning var öppen 2,5 cm igår lite mer framåtlutad tapp än i tisdags också så det räcker ju för att ta hinnorna enligt BM räcker 2 cm till och med. Ska kräva igångsättning idag eller imon nu får de ge sig. Varför annars planera och undersöka om de inte vill följa vår planering....sorry inlägg långt men frustrerad.

Hur går det för dig??? Positiva nyheter?

Urk, nej. . Här blev det hemgång. Återbesök söndag.
  • DazaC
    änglarsmå skrev 2018-03-16 16:43:41 följande:

Tack! En otrolig lättnad, BM gjorde ytterligare en hinnsvepning så är mer orolig att jag faktiskt måste åka in i kväll eller i natt börjar trycka och mola på rejält nu alltså och göra sjukt ont i ryggen o ner i benen har ju 1 timmas resväg så måste planera och få med ungarna i bilen. Imon har jag Sjukresa bokad till 6:45 utanför dörren så får se hur det slutar här

Oj, hoppas verkligen att det löser sig med barnen om du måste åka in tidigare. Ingen som kan ha dem redan nu? Sen på sätt och vis skönt om det sätter igång av sig själv så du slipper igångsättning men inget vidare om det ställer till det på annat vis.
  • änglarsmå
    DazaC skrev 2018-03-16 18:14:07 följande:

Oj, hoppas verkligen att det löser sig med barnen om du måste åka in tidigare. Ingen som kan ha dem redan nu? Sen på sätt och vis skönt om det sätter igång av sig själv så du slipper igångsättning men inget vidare om det ställer till det på annat vis.

Min mamma är här nu men tar 1 timma att köra till sjukan så bra om han tar minst 3 timmar på sig =) om man kan beställa en sån haha. Har lite värkar men inte speciellt täta men får andas lugnt och blunda typ för att inte få ont....så hinnsvepningen igår och idag har verkligen känts av, rekommenderar det för de som vill komma igång
  • Krusbärskompott

Igår kom min prinsessa äntligen!

BF +12.

Gjorde "allt" i förrgår, hinnsvepning, hoppa på pilatesboll, pumpade och tom den där läskiga cocktailen m bubbel, ricinolja, aprikos o mandelmjöl.

Kom in på förlossningen vid 10-snåret på morgonen, gick från 4-8 cm på en timme men sen blev det kämpigt o till slut akut snitt runt kl 21. Hon mår prima, jag mår sådär. Men jag blir bättre. Och har fått en perfekt bebis!

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !