• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • änglarsmå

Legat vaken till 4:30 sen vaknat till och från tills kl ringde vid 7. Inget mer n molvärk.....fan känner jag! Har bara hjälp nästa vecka också från min mamma sen måste hon hem ber till gud om igångsättning så jag får ihop det med barnpassning etc även 3 dagar efter förlossningen

• faglin
    änglarsmå skrev 2018-03-15 07:55:18 följande:

Legat vaken till 4:30 sen vaknat till och från tills kl ringde vid 7. Inget mer n molvärk.....fan känner jag! Har bara hjälp nästa vecka också från min mamma sen måste hon hem ber till gud om igångsättning så jag får ihop det med barnpassning etc även 3 dagar efter förlossningen

Håller tummarna! Själv ska jag till förlossningen nu för igångsättning. Lite nervöst. :)
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-03-15 08:21:21 följande:

Håller tummarna! Själv ska jag till förlossningen nu för igångsättning. Lite nervöst. :)

Å härligt! Lycka till hoppas allt går bra
  • tomten12

Nå? Inga uppdateringar? Inga känningar?

Jag tycker mig känna hur det ilar å har sig i tappen..men vad vet jag. Säkert önsketänkande.

• änglarsmå

BM sa att tappen är lite mer framåtlutad typ 2,5 cm lång och öppen 2- 2,5 cm så har hänt lite sedan i tisdags. Ska dit imon igen för koll hon tycker de borde sätta igång mig nu men inte hon som bestämmer sa hon. Gjordes en hinnsvepning som kändes så har ont ända ner i hälarna nu flera timmar senare...så gött jag hoppas så att jag är öppen 3 imon för då ordnar vi med igångsättning

• Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-15 17:49:03 följande:

Nå? Inga uppdateringar? Inga känningar?

Jag tycker mig känna hur det ilar å har sig i tappen..men vad vet jag. Säkert önsketänkande.

Min BM försökte göra hinnsvepning idag (41+4) men kom inte riktigt in. Cervix nästan central o 1cm lång o mjuk, men stramt längst in. Hon bråkade en del med den och nu ikväll har jag haft en del mensmol o smärtsamma sammandragningar. Liten blödning.

Hoppet är det sista som dör!

Fick ett sms från en kompis idag som undrade hur jag mådde. Bröt ihop och satt och storgrät här hemma. Stabilt o bra.

Jag vill inte bli igångsatt men jag vill ju att den ska komma nu.
  • Fliselisan
    Vargen070918 skrev 2018-03-14 10:02:01 följande:

I går, 22:33, kom vår bebis äntligen. BF+12 och han har fjällande hud på händer och fötter vilket tyder på att han är välbakad

Vi mår fint och förlossningen gick bra, ngt snabbt kanske. Vi kom in vid 20:30 då var jag öppen 4-5 cm. Sen gick det fr 6-9 cm på några minuter. 2 krystvärkar och sen var han i vår värld!

3700 g och 50 cm lång <3

Lycka till alla! Jag vet att väntan är olidlig men helt klart värt det! Stor kram fr BB

Grattis, vad härligt :)
  • tomten12

Ångesten över nästa igångsättningsunderökning i gång. Sitter i bilen in å kommer garanterat få åka hem utan bebis igen...dryga timmen i bilen med bubblande skalle deluxe.

• änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-16 09:31:34 följande:

Ångesten över nästa igångsättningsunderökning i gång. Sitter i bilen in å kommer garanterat få åka hem utan bebis igen...dryga timmen i bilen med bubblande skalle deluxe.

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-16 10:28:00 följande:

Eftersom jag inte har bebis än så kommer säkert du får det utan problem då jag aldrig kommer få bebis.....jo så känns det! Lycka till och jag hoppas det blir som du vill

Ganska tvärsäker på att de kommer skicka hem mig igen...fick ett rum inne på förlossningen att vänta i...minte psykiskt påfrestande alls....
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !