• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-07 09:55:24 följande:

Fasiken då måste vara mogen snart för igångsättning tycker man.... att det ska vara så envist just denna gång. Alla snackar om hur snabbt det går med tredje sådant bullshit nr 1 var bästa graviditeten någonsin för mig födde prick 38 och liten välskapt flicka på 2800 g

Detta är också min tredje graviditet och är idag på bf+2. Graviditeten har vart allt annat än lätt och jag är så jävla leds just nu. Gick över 11 respektive 10 dagar med de andra men mådde bra under hela graviditeten. Denna har vart riktigt jobbig och bebis får gärna komma ut nu då jag ej står ut en enda dag till .
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-07 10:48:43 följande:

När har du BF ? Urk, blir alldeles stressad av att de inte sätter igång er. Jag har ju tid för kontroll inför min igångsättning tis 13/3 ( 37+2) och jag har tyvärr räknat kallt med att han kommer ut innan 37+6.. Men börjar känna att man kanske inte ska ta det för givet längre.. att man är öppen då bara för att man var det sist...

Håll ut tjejer!

Jag har BF idag 7 mars ska till BM imon för undersökning och kontroll. Ligger i sängen och känner bara ...FAN kom igen kroppen.... samtidigt som puben bredvid oss har trubadurkväll och spelat högt som FAN och triggar igång min irritation till max. Kommer storma stället snart.

Har dock extremt tryck neråt och magen är tung plus mycket konstigt gult segt slem hela dagen i omgångar. Men kommer säkerligen få vänta till v 42 med min otur och få en gigantisk bebis (pojken sist var 4400 g nästan och extremt brett huvud och bredaxlad )
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-07 22:21:25 följande:

Jag har BF idag 7 mars ska till BM imon för undersökning och kontroll. Ligger i sängen och känner bara ...FAN kom igen kroppen.... samtidigt som puben bredvid oss har trubadurkväll och spelat högt som FAN och triggar igång min irritation till max. Kommer storma stället snart.

Har dock extremt tryck neråt och magen är tung plus mycket konstigt gult segt slem hela dagen i omgångar. Men kommer säkerligen få vänta till v 42 med min otur och få en gigantisk bebis (pojken sist var 4400 g nästan och extremt brett huvud och bredaxlad )

Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.
  • tomten12
    svartafåret skrev 2018-03-08 04:41:05 följande:
    Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.
    halleluja!!!! Här händer det grejer! Kul!

Just kommit hem från min sista besök hos BM.. alla siffror okej och han var ruckbar. Alltid nåt! Totalt +11 kg. Räknar ner dagarna... 1 arbetsdag kvar ( idag räknas inte) och sedan 4,5 dgr till kontroll för igångsättning...
  • Vargen070918

Vilken lycka!!

BF +7 idag och besök hos bm.

Omogen tapp. Hurra. Känns hopplöst det här.

Hur 17 kunde mina andra två komma innan BF!?
  • tomten12
    Märkligt, jag var ju inne hos BM idag, frågade om jag inte skulle ha ngn mer tid ifall igångsättningen drog ut på tiden, men hon sade nej.. MEn får väl ringa i sådant fall..

• änglarsmå

Så avundsjuk vill också komma igång, sitter i väntrummet hos BM och väntar på besked men tror inte nåt hänt mer är så trögstartad. Frustrerande mitt psyke pallar inte mer oro känner jag
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-08 12:53:53 följande:
    Så avundsjuk vill också komma igång, sitter i väntrummet hos BM och väntar på besked men tror inte nåt hänt mer är så trögstartad. Frustrerande mitt psyke pallar inte mer oro känner jag
    Går ni hos eran vanliga BM för undersökningen inför igångsättning? jag måste palla mig iväg ända till förlossningen och specMV
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-03-08 12:57:58 följande:

Går ni hos eran vanliga BM för undersökningen inför igångsättning? jag måste palla mig iväg ända till förlossningen och specMV

Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!

Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gång
  • Vargen070918
    tomten12 skrev 2018-03-08 12:57:58 följande:

Jag var hos min vanliga idag för undersökning men ska till förlossningen nästa gång - de bedömer om det blir igångsättning. Men då är jag två veckor över BF.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !