Inlägg från: svartafåret |Visa alla inlägg
  • svartafåret

Mindre en 50 dagar till bf !

änglarsmå skrev 2018-03-06 20:52:15 följande:

Min BM pratade om hinnsvepning i samband med större kontroll om jag är redo på torsdag var på enkel koll av tappen idag hos en kollega till henne och hon sa att tappen inte är utplånad men jag är öppen för 1 finger nu iaf.....räcker det för hinnsvepning??

Tänkte inte på att fråga pga stress att kolla min son i väntrummet

Min var/är ej heller utplånad men min bm sa att det var väldigt mjukt och moget. Öppen ca 3 cm och har gjort 4 hinnsvepningar nu och det hjälper tyvärr inte ett skit för mig :(
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-07 09:55:24 följande:

Fasiken då måste vara mogen snart för igångsättning tycker man.... att det ska vara så envist just denna gång. Alla snackar om hur snabbt det går med tredje sådant bullshit nr 1 var bästa graviditeten någonsin för mig födde prick 38 och liten välskapt flicka på 2800 g

Detta är också min tredje graviditet och är idag på bf+2. Graviditeten har vart allt annat än lätt och jag är så jävla leds just nu. Gick över 11 respektive 10 dagar med de andra men mådde bra under hela graviditeten. Denna har vart riktigt jobbig och bebis får gärna komma ut nu då jag ej står ut en enda dag till .
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-07 22:21:25 följande:

Jag har BF idag 7 mars ska till BM imon för undersökning och kontroll. Ligger i sängen och känner bara ...FAN kom igen kroppen.... samtidigt som puben bredvid oss har trubadurkväll och spelat högt som FAN och triggar igång min irritation till max. Kommer storma stället snart.

Har dock extremt tryck neråt och magen är tung plus mycket konstigt gult segt slem hela dagen i omgångar. Men kommer säkerligen få vänta till v 42 med min otur och få en gigantisk bebis (pojken sist var 4400 g nästan och extremt brett huvud och bredaxlad )

Håll ut. Mitt vatten gick igår kväll bf +2. Hemma nu och väntar på värkar annars blir det igångsättning på fredag. Hoppas det kommer av sig själv.
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-09 07:17:06 följande:

Inte nåt här än heller....BF+2 inte ens vattenavgång. Är din bebis lugn i magen? Jag känner bara fötterna lite då och då men inga kraftiga rörelser direkt....analyserar allt alltså

Mitt vatten gick på onsdag kväll. Blev hemskickad för att invänta värkar men icke. Blir igångsatt idag vilket jag egentligen inte alls vill.

Ja min bebis är superlugn. Ena dagen är det världens liv och andra känner jag knappt av honom alls.
  • svartafåret
    Vargen070918 skrev 2018-03-09 07:41:02 följande:

Och inget här.

V 41+0 idag. Nu börjar jag bli inställd på igångsättning om en vecka (v 42+0). Skittråkigt.

Hela dagen i går efter barnmorskans undersökning hade jag kännbara sd men icke. Jag är labil i humöret och gråter titt som tätt för allt och inget.

Vi får hålla ut tjejer!

Jag tror du kommer igång innan. Jag gick över 11 respektive 10 dagar med mina 2 andra.

Har haft supermycket Sd och förvärkar denna gång men det klingar av varenda jävla gång, så frustrerande. Känner igen det med humöret.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !