• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • faglin
    änglarsmå skrev 2018-02-24 07:55:57 följande:

Jag har anhöriga många timmar ifrån och pappan likaså pga jobb. Och har ingensom kan ta mina barn snabbt om läget är akut (nyss flyttat till ny stad så är därför ) De gör kontroll 2 ggr i veckan, nä de vill helst att jag mognar sj. Hon masserade tappen igår.... vet inte om det hände nåt efter det inte känt nåt iaf.

Usch vad jobbigt för dig att fått gå igenom sådan smärtsam förlossning. Hoppas det går bra för dig denna gången och hyfsat snabbt förlopp. Min senaste var lite jobbig o har satt sina spår så hoppas att det blir lite smidigare denna gång även för mig.

Vi är i samma sits. Närmsta familj är 3h bort med tåg (ej körkort heller) så jag har varit inställd på att genomgå förlossningen själv i värsta fall.
  • änglarsmå
    faglin skrev 2018-02-25 03:39:26 följande:

Vi är i samma sits. Närmsta familj är 3h bort med tåg (ej körkort heller) så jag har varit inställd på att genomgå förlossningen själv i värsta fall.

Läkaren sa att socialen skulle hjälpa till vid sådana här situationer men känns konstigt att blanda in dem har bara hört dåligt om dem så jag drar mig för det. Jag är livrädd för att föda sj hemma eller i bilen med barnen bredvid, händer samma sak som med sonen så kommer inte bebisen klara sig. Ska be till Gud att jag är mogen på tisdag så vi kan kicka igång det. Jag har tänkt så mycket på det här så man har fan ångest när man ska lägga sig om kvällarna!!! Hoppas det går bra för oss och slipper ensam förlossning !
  • tomten12
    faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:
    Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.
    Samma här, jag har tid för igångsättning ( lr undersökningarna börjar då, men sist var jag mogen då).. Har tid 13 mars och det är 37+2. Sist hade jag tid 37+4 och då var jag mogen för att sättas igång med dotter nr 2, så jag misstänker att de kommer att sätta igång mig dagarna efter 13 mars..

Jag ställer inte upp på igångsättning om jag inte är mogen, huga. Förra gången var jag öppen 1-2cm och det räckte.

Sätter de igång dig även om du är omogen?

• tomten12
    faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:
    Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.
    När har du tid? BF 31/3, tid för första undersökning 13 mars ( 37+2)
  • faglin
    tomten12 skrev 2018-02-26 13:14:36 följande:

När har du tid? BF 31/3, tid för första undersökning 13 mars ( 37+2)

Tror att jag är i 37+6 då undersökningen är. Bf 27 mars och undersökningen är samma dag som du. :)

Är väl lite upp till mig om de ska sätta igång mig även om jag ej är mogen då.
  • änglarsmå

Är det vanligt att de små liven vänder sig och hamnar i säte efter vecka 38? Hände nåt igår kände jag pga av smärtan och idag när jag kollade hjärtat på bebisen så var de på andra sidan magen och en aning högre upp. Känner extremt mycket rörelser efter detta. Bebisens huvud har varit rörligt sist vid kontroll.

• tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-26 18:49:43 följande:

Är det vanligt att de små liven vänder sig och hamnar i säte efter vecka 38? Hände nåt igår kände jag pga av smärtan och idag när jag kollade hjärtat på bebisen så var de på andra sidan magen och en aning högre upp. Känner extremt mycket rörelser efter detta. Bebisens huvud har varit rörligt sist vid kontroll.

Oh no. Det är säkert möjligt, men tveksamt..? Känner du rörelser på andra ställen än innan?
  • tomten12
    faglin skrev 2018-02-26 18:13:00 följande:
    Tror att jag är i 37+6 då undersökningen är. Bf 27 mars och undersökningen är samma dag som du. :)

Är väl lite upp till mig om de ska sätta igång mig även om jag ej är mogen då.
    Här sätter de inte igång en om det inte är av medicinska skäl om man inte är mogen... Då får man snällt komma tillbaka några dagar senare och kolla om man är mogen.
  • änglarsmå
    tomten12 skrev 2018-02-27 09:31:38 följande:

Oh no. Det är säkert möjligt, men tveksamt..? Känner du rörelser på andra ställen än innan?

Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-27 09:37:48 följande:
    Känner mer spetsiga rörelser eller hur man ska förklara på vänster sida mest uppe men även nere och mer tung ner till...ska till barnmorska kl 13 idag så får svar domen gud vad man hinner tänka innan!!!
    Jag tycket det låter som om den har sjunkit ner lite, a la ruckbar eller fixerad?
    Min bebbe är ffa rörlig, och jag har inte fått den där tunghetskänslan än. Jag kan snarare känna att det kan ju inte vara dags snart alls för våran del, för jag är så smidig, otung och lättmanövrerad än.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !