• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Vargen070918
    änglarsmå skrev 2018-02-12 05:54:26 följande:

Legat här i sängen sedan typ 3 vaknade denna gången av en plogbil utanför som aldrig blev tyst!!!! Sen var det 4 toabesöket sen SD sen började han stretcha lite....nu känns det onödigt att somna om pluss börjar bli hungrig.....23 dagar kvar här

Jag kastade in handduken idag. Hade planerat jobb tom fredag men det blir semester i veckan.

Hade värkar mellan kl 4-7 i morse och än en gång kom tankarna på om det var på g eller inte. Nu har jag sovit drygt 2 h och nu är det värk i ljumskar och ländrygg. Pust. Antingen kan det väl dra igång eller lugna ner sig
  • änglarsmå
    Vargen070918 skrev 2018-02-12 10:39:56 följande:

Jag kastade in handduken idag. Hade planerat jobb tom fredag men det blir semester i veckan.

Hade värkar mellan kl 4-7 i morse och än en gång kom tankarna på om det var på g eller inte. Nu har jag sovit drygt 2 h och nu är det värk i ljumskar och ländrygg. Pust. Antingen kan det väl dra igång eller lugna ner sig

Hade vart lägligt och föda nu tycker jag är snurrig hela dagarna kan tänka mig att du kommer vara lite snurrig idag med av all sömnbrist. Missade mitt telefon samtal med BM 8.20 idag tänkte prata lite om hinnsvepning och urinprov så får väl vänta tills besöket den 23. Ska nog köpa hallonbladste mannen är ju iväg så kan ju inte få igång nåt genom sex :(
  • Anonym (Sj)

Jag va på förlossningen , allt såg bra ut och bebisen mådde bra , men jag är

Beräknad 18/2 könner fortfarande ingenting :(

Hoppas jag inte gå över tiden

Jag vill födda NU

• Chic<3

Ja det är verkligen lurigt, hoppas din hinnsvepmnig gör nytta det gjorde det knappt för mig men jag verkar vara trög startad med massa verkar p starka men öppnar mig knappt. Nu har jag ju i ju för sig inget mer val än snitt som jag mer ön gärna skulle slippa!

Skönt att du verkar ha allting klart, jag har hur mkt som helst p fixa här hemma å så massa födelsedagar och en tripp till Kungsberget innan ankomst så känner mig grymt stressad och sover dessutom dåligt på natten p.g.a. Kliatacker.

Linda2barnsmamma skrev 2018-02-12 08:14:27 följande:

Ja ja kände så med men sen går dom över hux flux:-P

Kroppen är lurig och bebis med .. hihi.

Första flickan kom 2 dagar innan , andra flickan kom på bf +9 så har inga förväntningar på att denna vill komma tidigare..

Men ska till bm på onsdag och jag hoppas jag får en hinnsvepning då.

Men tiden går ju såååå långsamt... Har fasen inget mer hemma o göra heller. Haha nu e ena flickan sjuk så lite sällskap har ja ialf...

• Linda2barnsmamma
    Chic<3 skrev 2018-02-13 20:57:22 följande:

Ja det är verkligen lurigt, hoppas din hinnsvepmnig gör nytta det gjorde det knappt för mig men jag verkar vara trög startad med massa verkar p starka men öppnar mig knappt. Nu har jag ju i ju för sig inget mer val än snitt som jag mer ön gärna skulle slippa!

Skönt att du verkar ha allting klart, jag har hur mkt som helst p fixa här hemma å så massa födelsedagar och en tripp till Kungsberget innan ankomst så känner mig grymt stressad och sover dessutom dåligt på natten p.g.a. Kliatacker.

Ja men samtidigt vet ja inte om ja vill göra hinnsvepning.. kanske bara får ont utan att det händer något. Haha.

Ja allt är klart. Några småsaker men de tar ja en annan dag.. nu e de mest kläder som ska ordnas o vikas o sorteras.. blä. :-P

Men nått annat ja åkt på som gör så ooooont är utslag/eksem/svamp eller va tusan det är jag fått i ljumsken och lite upp på muffen (fint ordval)

Svider o gör ont när ja går. Smörjer för tillfället med pevaryl o så får vi se vad bm säger i morgon... det här kan ja ju inte ha.. isch. Aldrig haft svamp i hela mitt liv, eller uvi.. vet ju inte hur sånt känns
  • Zaxika

Jag har fått känningar som mensliknande smärta. En slags inre, sårig och skärande smärta i livmodern.. Tänker att det kanske är tappen som börjar mogna eller nåt...

• änglarsmå

Går o grubblar...... allt har nu ändrats och närmsta anhörig tar typ4-5 timmar innan hon e på plats som sagt har två barn under 8 år hemma som måste tas om hand om när jag åker in och pappan är tyvärr ej hemma förens om 7 veckor. Kan man inte bli igångsatt så man kan planera för min skull och barnens? Vem beslutar detta alltså ?final call? ? Har fan ångest över olika scenarium som kan ske? Har även ca 50-60 min till sjukhuset. P.s har en rätt enkelspårig BM som enbart läser innantill och har svårt att nå fram till henne känns det som

• Vargen070918

Jag tycker känslan i kroppen förändrades i går. Svårt att förklara men det känns annorlunda längre ner i magen och de förvärkar jag har har annan karaktär.

I morse kom också graviditetens första kräka. Det var förvånande trots att jag fått kväljningar hela graviditeten när jag borstat tänderna. Så det var väl iofs dags i v.38

Får väl se om det blir några alla hjärtans dag-bebisar i tråden

• DazaC
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-13 21:40:42 följande:

Men nått annat ja åkt på som gör så ooooont är utslag/eksem/svamp eller va tusan det är jag fått i ljumsken och lite upp på muffen (fint ordval)

Svider o gör ont när ja går. Smörjer för tillfället med pevaryl o så får vi se vad bm säger i morgon... det här kan ja ju inte ha.. isch. Aldrig haft svamp i hela mitt liv, eller uvi.. vet ju inte hur sånt känns

Hej!

Följt tråden ett tag och har 18 dagar kvar till BF med andra barnet. Gått hemma ett tag nu med graviditetspenning och dessförinnan sjukskrivning pga foglossning. Ganska less nu och är så sjukt trött hela tiden. Vill mest sova och får ont av att vara igång. Lite gnäll men i rätt sällskap känns det som.

Att jag citerar... Fick något liknade för ett tag sen som även kliade. Rådgjorde med Apoteket och testade Hydrokortisonsalva i första hand (i andra hand Pevaryl vid utebliven effekt men behövdes ej). Det funkade toppen och dämpade klåda osv och sen försvann det ganska fort. Tips iaf! Blir ju ganska varmt och trångt i ljumskarna under magen...
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-13 22:51:12 följande:

Går o grubblar...... allt har nu ändrats och närmsta anhörig tar typ4-5 timmar innan hon e på plats som sagt har två barn under 8 år hemma som måste tas om hand om när jag åker in och pappan är tyvärr ej hemma förens om 7 veckor. Kan man inte bli igångsatt så man kan planera för min skull och barnens? Vem beslutar detta alltså ?final call? ? Har fan ångest över olika scenarium som kan ske? Har även ca 50-60 min till sjukhuset. P.s har en rätt enkelspårig BM som enbart läser innantill och har svårt att nå fram till henne känns det som

Jag har ju fått igångsättning pga tidigare snabba förlossningar och 45 min till BB ( vilket inte räcker för att det ska ta för lång tid i mitt fall). Jag fick en tid till Spec MVC av Bm och sedan var jag där i v 33 och pratade med dem. Inga konstigheter., utan fick tid 37+2 för första undersökningen ( de sätter inte igång en om man är helt omogen).

Hur långt har du kvar? Jag har 27 dgr kvar till första undersökningen, men tror jag blir igångsatt antingen då, lr dagarna efter.. blev så förra gången.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !