Inlägg från: Anonym (Sj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sj)

Mindre en 50 dagar till bf !

Här bli de en flicka .

Men alla tror och trodde de ska vara en pojke

Vecka 35 nu .

• Anonym (Sj)

Har ni fått bristingar ? Isf i vilken vecka ?

• Anonym (Sj)

Hur många dagar har alla kvar nu ?

Själv exakt 30 dagar

• Anonym (Sj)

Hej alla!

Jag är i vecka 39 (38+1) beräknad 18/2

Idag och igår har jag känt mindre fosterrörelser , min bebisen har varit igång sen dag 1 jag plussade men nu kan gå flera timmar innan jag känner jätte jätte lite , har inte ont eller något sånt , hade innan på dagen liten mensvärk känsla , men mina flyktingar har minskat rejält ( förlåt för känsliga ) för 1 vecka sen hade jag jätte mycket men nu 2-5 dagar är de knappt något .

Behöver jag vara oroligt ? Skall jag kontakta förlossningen ?

Vad hade ni gjort i min situation

Detta är min första barn

Men jag känner mig inte så gravid längre

Och magen har blivet mindre tycker jag :(

Någon som är i samma sits som jag ?

• Anonym (Sj)

Hej!

Tack för ni tog tid och läste min inlägg . Jag ringde förlossningen säkert 20-50 gånger de varit upptagen och jag bor långt ifrån där jag vill födda . Min man har hållit på och trycka och sånt , bebisen rörde sig lite och man såg det . Det va skönt , min bm jobbar inte fredagar ( hon är privat ) så jag kommer ringa förlosssningen igen idag när min man kommer hem från jobbet .!

För jag vaknar nu ( har knappt sovit något ) men känner jätte jätte lite rörelse , men aboslut inte så som de dagarna hon håller på sparka sönder min mage .

Detta är ingenting om man jämför med Innan .

Jag har gjort 2 tillväxt kontroll

2 av de va ej bra men de sista va helt perfekt sa de

Så min barn kommer inte vara 50 cm eller uppåt

Har fått höra att hon kommer föddas 48cm och kanske väger 2900g

Men det vet man aldrig tills de är ute .

• Anonym (Sj)
    Fliselisan skrev 2018-02-09 12:12:26 följande:

Man bör ju ta kontakt med förlossningen inom några timmar om man upplevt minskade eller svagare fosterrörelser. Har du pratat med dem ännu? Eftersom du skriver inlägget här så är du ju orolig, försök att åka in för kontroll så fort som möjligt? De ser ju hellre att man kommer en gång för mycket än tvärtom.

Jag har ringt in till förlossningen

De Ber mig dricka iskallt vatten och vila mycket .

Hon va så jävla otrevligt och sa " ja vi kan inte göra något för du blöder inte och vatten har intr gått och du har mer än en vecka kvar och födda

Så vi avvaktar

Tack och hej.

Jag kan inte göra något mer än så, kan inte åka in ensam , de är långt ifrån mig och min man kommer hem vid 17 tiden så vi kan åka tsm .

Just nu ska jag sitta hemma och tänka på annat :(

Tack för du brytt dej och skriv och frågade

Jag uppskattar de verkligen

Massor med kramar till dej! <3
  • Anonym (Sj)

Förlåt måste fråga .

Vad är hinnsvepning ?

Måste alla få detta eller hur går man tillvägar ?

Min bm har aldrig nämnt något sånt , har en sista tid hos henne nästa vecka onsdag , ska jag ta upp detta med henne eller ?

Jag vill tillläga en sak till min bebis har gett mig en liten spark för en stund sen , och magen blev skit hård igen

Men jag ska ringa igen när min man kommer hem och jag kommer kräva att jag vill in för kontroll , för rörelserna har minskat rejält . Och hoppas på att få prata med en trevligt barnmorska .

• Anonym (Sj)
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 17:24:14 följande:

Ja har haft en ganska jobbig graviditet med foglossning från v 5. Sjukskriven sen v 17 på 100% . Mest sängliggande sista veckorna.

Så pratade med min bm om detta då jag ska dit på onsdag och är i v 39 (38+4) då. När dom gör hinnsvepning så tar dom 2 fingrar och känner om tappen är mogen /mjuk och om man är något öppen. Är det så att man är det så tar dom fingrarna och irriterar hinnorna i livmoderhalsen?! Om ja minns rätt.

Detta kan framkalla att förlossningen snabbar på och kommer igång tidigare eller så får man bara ont och det inte händer något alls. Men då kan man göra om det efter 3 dagar igen :)

Måste jag ta upp det med min bm eller gör hon det själv ?

Jag ska med till henne på onsdag då går jag in i vecka 40 (39+0) hoppas få min bebis innan dess .
  • Anonym (Sj)

Jag va på förlossningen , allt såg bra ut och bebisen mådde bra , men jag är

Beräknad 18/2 könner fortfarande ingenting :(

Hoppas jag inte gå över tiden

Jag vill födda NU

• Anonym (Sj)

Bf om 2 dagar och ingenting har hänt ännu . Vill verkligen ej gå över tiden . Ingen slemproppar har släppts , eller något annan täcken :( får jätte jätte sammandragningar , o magen är ännu mindre och är sjunkit , men detta är ingen typ har hänt för 2-3 veckor sedan . Vill ha bebisen nuuuuuuuuu

• Anonym (Sj)

Ni/vi som har fått barn nu

Ammar ni?

Har slikonbröst , har fått enorma bröst med mycket mjölk och det gör så jäkla ont :( någon annan som har så som jag? Tror ni de kan vara faligt för barnet ? Min barn bajsar 5-7 gånger om dagen nu

Fick henne i måndags .

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !