Linda2barnsmamma skrev 2018-02-10 17:22:37 följande:
Hehe nej ja fick inget sms

men tekniken idag går ju inte att förlita sig på riktigt .. Haha
Men skönt att allt gick så smidigt ändå :) denne bebis ligger på +12 så den e lite större en den ska:-P men ska till bm på onsdag, ska fråga lite om igångaättning då andra förlossning gick så snabbt att ja e räds att vi inte hinner in. Haha ..
Ja okej , ja men det är ju bra att dom är så uppmärksamma , vilket fler läkare borde vara . :)
Kan skicka mitt nummer i privatmeddelande :) Då bör det iallafall komma fram som det ska haha.
Ja allt gick otroligt fort så barnmorskorna på förlossningen va förvånade att det va mitt första barn och att han kom ut på loppet inom 1 timme knappt så dom sa att "Nästa gång du ska ha barn måste du förbereda då det kan gå fortare nästa födsel"
Meningen va att jag skulle föda i Lund efter allt negativt jag hört om Kristianstad men tji jag fick så otroligt bra omvårdnad och va övervakad hela tiden både innan, under och efter och dom hade stenhård koll och kom in och kollade hur vi mådde varje halvtimme och frågade om jag ville ha mat eller dricka haha.
Då ska även sägas att hela avdelningen för Neo, BB och förlossningen va fullbelagda och likaså i övriga Skåne och stressen va enorm hos barnmorskorna men dom tog sig väldig tid.
Jag fick ju även panikattacker och grät hejdlöst då jag va helt oförberedd på allt gällande förlossning så två sköterskor plus sambon fick försöka lugna ner mig så inte lillen skulle känna stress m:m och jag hann inte ens få bedövning förens det startade igång och känslorna va ju verkligen helt koko både innan och efter haha.
Du borde väl få bli igångsatt om bebis är förstor? Har dom kollat så du inte fått graviditetsdiabetes?
Jag fick graviditetsdiabetes men ovanligt dock iomed Jonathan va - 30% tillväxthämnad. Hade värden som dippade lite hipp som happ innan han kom ut som kunde springa från 3 upp till 14 i värden sen dippa rakt ner igen.