• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • tomten12
    Zaxika skrev 2018-02-06 12:19:05 följande:
    För mig är det första barnet men jag är inställd på att bli förvarnad av förvärkar ?dagarna? innan det sätter igång på riktigt.

Får du chans att ta det lite lugnt innan det är dags? Jag menar om någon annan kan skjutsa och hämta barn nu sista veckorna?
    Med mitt första barn kom allt igång pang bom bara,, så du ska inte vara säker på att det kommer smygandes alls...
  • juliazim

Ovissheten tycker jag är jobbig. Sambon jobbar borta så lite svårt att planera. Vill ju ha honom med:) slemproppen gick igår. Har den gått för nån ?

• Anonym191
    juliazim skrev 2018-02-06 13:08:34 följande:

Ovissheten tycker jag är jobbig. Sambon jobbar borta så lite svårt att planera. Vill ju ha honom med:) slemproppen gick igår. Har den gått för nån ?

Ovissheten är värst! Vet precis vad du menar! Min sambo är lastbilschaufför och sover borta i lastbilen mycket, tex i Mora som är 6h bort osv. Nu har ju vi planerat kejsarsnitt så behöver inte oroa mig för det längre, men fick inte det förän förra veckan så har gått och oroat mig för samma sak, att han inte ska kunna vara med när lillan kommer. Otroligt stressmoment. Slemmisen har inte börjat släppa för mig än, 16 dagar till BF med kejsarsnitt nästa vecka förmodligen
  • Krusbärskompott

25 dagar kvar! Tycker tiden går både fort och långsamt.

Skulle dock önska att bebisen ville sjunka ner lite så jag kunde andas lite bättre... fortfarande högt o rörligt läge.

Börjat bli lite trött i ländryggen men i övrigt inga krämpor utöver ett jäkla temperament. Ingen harmoni här inte...

• änglarsmå

29 dagar kvar mår illa dygnet runt verkligen och sjukt trött....känns som man är i 2-4 månaden igen. Annars är det sammandragningar och förvärkar ......längtar tills han kommer!

• Vargen070918
    juliazim skrev 2018-02-06 13:08:34 följande:

På mina två andra barn släppte slemproppen 2 samt 3 dagar innan förlossningarna
  • juliazim
    Anonym191 skrev 2018-02-06 15:16:24 följande:

Ovissheten är värst! Vet precis vad du menar! Min sambo är lastbilschaufför och sover borta i lastbilen mycket, tex i Mora som är 6h bort osv. Nu har ju vi planerat kejsarsnitt så behöver inte oroa mig för det längre, men fick inte det förän förra veckan så har gått och oroat mig för samma sak, att han inte ska kunna vara med när lillan kommer. Otroligt stressmoment. Slemmisen har inte börjat släppa för mig än, 16 dagar till BF med kejsarsnitt nästa vecka förmodligen

Min jobbar också som lastbilschaufför ? dock som vikarie så han kan tacka nej om det behövs. Bestämt att han kan köra fram till den 20 (bf 27)

Så är han hemma sista veckan iaf om bebisen vill komma tidigare. Dottern kom 2 dagar innan bf. Iaf nån planering. Svårt som sagt när dom jobbar borta :/
  • Anonym191
    juliazim skrev 2018-02-07 00:34:13 följande:

Min jobbar också som lastbilschaufför ? dock som vikarie så han kan tacka nej om det behövs. Bestämt att han kan köra fram till den 20 (bf 27)

Så är han hemma sista veckan iaf om bebisen vill komma tidigare. Dottern kom 2 dagar innan bf. Iaf nån planering. Svårt som sagt när dom jobbar borta :/

Vad skönt att ni kunnat lösa det så i alla fall! Min jobbar på ett så pass litet företag att det tyvärr inte är möjligt, då bilen han kör inte kan stå stilla så att säga, för de förlorar för mycket på det. Verkligen opraktiskt om han skulle vara 6-8h bort när det sätter igång så därför känner jag att detta planerade snitt kanske inte är så dumt ändå, då man får ett datum lite innan så han kan säga till på jobbet och ta ledigt i förväg då. Rätt skönt
  • Fliselisan
    änglarsmå skrev 2018-02-06 17:47:48 följande:

29 dagar kvar mår illa dygnet runt verkligen och sjukt trött....känns som man är i 2-4 månaden igen. Annars är det sammandragningar och förvärkar ......längtar tills han kommer!

Samma här, illamåendet tillbaka, särskilt nätter och kvällar. Min B-M sa att det är vanligt. Hoppas man inte behöver må illa under förlossningen iallafall :)
  • Fliselisan
    Zaxika skrev 2018-02-06 12:19:05 följande:

För mig är det första barnet men jag är inställd på att bli förvarnad av förvärkar ?dagarna? innan det sätter igång på riktigt.

Får du chans att ta det lite lugnt innan det är dags? Jag menar om någon annan kan skjutsa och hämta barn nu sista veckorna?

Nja, livet kommer nog fortsätta som vanligt fram till förlossningen, är ganska nöjd med att slippa jobba iallafall.

Jag hade inga förvärkar med första barnet, inte heller nån slempropp som gick (vad jag märkte iallafall) utan värkarna satte bara igång....minns dock att jag typ 2 dagar innan sprang på toa och gjorde nr 2 hela tiden.

Men ganska skönt om man får bli "förvarnad".
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !