• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Anonym191
    Anonym191 skrev 2018-01-18 20:07:12 följande:

Ja verkligen, så gick vi upp till förlossningen för att göra CTG, så kände en barnmorska därifrån på magen och sa att hon tyckte bebisen ligger med huvudet neråt.. men 10 min tidigare fick vi se på ultraljud att hon låg på tvären. Så antingen kände den andra barnmorskan på FL fel eller så snurrar hon hej vilt där inne

Vad skönt att veta ändå! Får se hur vår bestämmer sig för att ligga den 31:e, då ska vi göra ordentligt ultraljud och eventuellt vändningsförsök om hon fortfarande ligger fel. Sen har jag tid hos vanliga BM den 7e februari, och då ska de känna en sista gång och ligger hon fel då så skulle vi "diskutera alternativen" sa hon

:P blev visst en pussgubbe här på familjeliv haha..
  • Anonym (Sj)

Hur många dagar har alla kvar nu ?

Själv exakt 30 dagar

• Hope18
    Anonym191 skrev 2018-01-18 20:07:12 följande:

Ja verkligen, så gick vi upp till förlossningen för att göra CTG, så kände en barnmorska därifrån på magen och sa att hon tyckte bebisen ligger med huvudet neråt.. men 10 min tidigare fick vi se på ultraljud att hon låg på tvären. Så antingen kände den andra barnmorskan på FL fel eller så snurrar hon hej vilt där inne

Vad skönt att veta ändå! Får se hur vår bestämmer sig för att ligga den 31:e, då ska vi göra ordentligt ultraljud och eventuellt vändningsförsök om hon fortfarande ligger fel. Sen har jag tid hos vanliga BM den 7e februari, och då ska de känna en sista gång och ligger hon fel då så skulle vi "diskutera alternativen" sa hon

Du skulle nog känna om hon snurrade runt nu när bebisarna fyller upp så pass mycket. Ska hålla mina tummar för att hon ligger rätt den 31:e då! :)

Hon nämnde inte vad det är för olika alternativ då? Alltså, imorgon har jag en månad kvar till BF...helt galet!
  • Vargen070918
    Anonym (Sj) skrev 2018-01-18 20:46:30 följande:

Hur många dagar har alla kvar nu ?

Själv exakt 30 dagar

41 :)
  • Vargen070918
    juliazim skrev 2018-01-17 21:19:32 följande:

Ser att det är många som har problem med förstoppning och hemorojder. Är själv sköterska och kan tipsa om lite. Bra att äta fibrer men viktigt att dricka mycket vätska med(motsatt effekt annars). Vill man inte ta laktulos tex så är katrinplommon, päron extra bra:) röra på sig ( i den mån det går) är bra:) Kul att läsa om alla som snart ska ha:) är foglossnings smärtan olika från dag till dag eller har ni lika? Vissa dagar tar jag mig knappt upp ur sängen och andra känns det knappt, knäppt

Tack för tips :)

Gällande foglossning så är det mer eller mindre beroende på dag och aktivitet.
  • Krusbärskompott

43 dagar kvar. :)

Jag går på vattengympa för gravods och det är helt fantastiskt. Att kunna ta i och få upp pulsen utan att kroppen protesterar, har inte fått såna endorfinkickar på flera månader. Rekommenderas!

• Anonym191
    Hope18 skrev 2018-01-18 21:40:12 följande:

Du skulle nog känna om hon snurrade runt nu när bebisarna fyller upp så pass mycket. Ska hålla mina tummar för att hon ligger rätt den 31:e då! :)

Hon nämnde inte vad det är för olika alternativ då? Alltså, imorgon har jag en månad kvar till BF...helt galet!

Precis, tänkte det med och jag hade inte känt något på de där 10 minuterna så jag tror den andra barnmorskan på förlossningen kände fel helt enkelt tack för tumhållandet hehe

Nej hon verkade inte riktigt vilja prata om det, det var jag som tog upp det och frågade "OM hon nu skulle vända sig fel igen och vara felvänd den 7e februari med 15 dagar kvar till BF, vad händer då?" Och hon sa bara att det tar vi då i så fall och diskuterar alternativen då.. men jag antar att det är snitt som gäller om bebis ligger i tvärläge så pass sent..

Ja verkligen helt galet, jag har 34 dagar kvar idag. Overkligt att vår lilla egentligen kan komma när som helst nu och inom cirka en månad är vi föräldrar, har svårt att tro det nästan
  • juliazim
    Krusbärskompott skrev 2018-01-19 07:39:47 följande:

43 dagar kvar. :)

Jag går på vattengympa för gravods och det är helt fantastiskt. Att kunna ta i och få upp pulsen utan att kroppen protesterar, har inte fått såna endorfinkickar på flera månader. Rekommenderas!

Skönt att kunna hålla igång lite:) själv har jag fått problem med åderbråck på benen. Ser ut som ett monster och gör ont vid ansträngning :/ tur det inte är så långt kvar iaf:)
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !