• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Fliselisan

Tror inte det är farligt att vänta till måndag, urinvägsinfektion är ju väldigt vanligt bland gravida. Får du feber och mer påverkan ska du givetvis omgående söka vård. Men känner du dig mycket orolig kanske du ska kolla med vården redan idag, för din skull. Det hade nog jag gjort.

Jag hade typ samma symtom som du för ett par månader sen, tog då kontakt med Min Doktor (appen) som skrev ut behandling med uppmaningen att kontakta sjukvården på nytt om besvären inte försvann. Lämnade ingen odling, men vet att man kan göra det också på remiss via dom, och lämna in urinprov på ett lab de har avtal med.

Hade heller aldrig haft urinvägsinfektion, men kände oro, tog behandlingen och symtomen försvann efter nästan bara ett dygn.

Så vill du inte "åka in" kanske appen kan vara värt att testa? KRY appen använder videosamtal, men inte Min Doktor. Har testat båda och tycker den senare var bättte.

• änglarsmå

Tack söta du för råden, är resistent mot en hel del antibiotika så tar bara när det är bakterier konstaterat

• Fliselisan
    änglarsmå skrev 2018-02-03 09:01:32 följande:

Tack söta du för råden, är resistent mot en hel del antibiotika så tar bara när det är bakterier konstaterat

Ok, ja annars kan det ju bli i onödan. Hoppas du får hjälp!
  • tomten12

Nu har jag ungefär 35 dgr kvar, så än kan man inte börja nedräkningen på allvar ( även om jag börjat nedräkningen av arbetsdagar), men är det bara jag som tycker att tiden går långsammare och långsammare ju närmre man kommer? 

Fast på ngt märkligt vis så går ju veckor ändå..

Jag har hela tiden tänkt att det är sååå långt kvar tills den skall komma, att jag inte ens börjat fundera på inköp och dylikt.. så jag blev jättestressad för ngn vecka sedan, så nu är jag snart klar med allt. Bara det sista mysiga pysslet i lillens rum kvar. 

Längtan efter att träffa den i magen blir ju inte lättare ju närmre man kommer direkt

• Vargen070918
    juliazim skrev 2018-02-06 10:43:02 följande:

Hur går det för alla?

tomten12 skrev 2018-02-06 10:51:59 följande:

Nu har jag ungefär 35 dgr kvar, så än kan man inte börja nedräkningen på allvar ( även om jag börjat nedräkningen av arbetsdagar), men är det bara jag som tycker att tiden går långsammare och långsammare ju närmre man kommer? 

Fast på ngt märkligt vis så går ju veckor ändå..

Jag har hela tiden tänkt att det är sååå långt kvar tills den skall komma, att jag inte ens börjat fundera på inköp och dylikt.. så jag blev jättestressad för ngn vecka sedan, så nu är jag snart klar med allt. Bara det sista mysiga pysslet i lillens rum kvar. 

Längtan efter att träffa den i magen blir ju inte lättare ju närmre man kommer direkt

23 dagar kvar. Och tiden går såååå långsamt. Men å andra sidan känns det som jag kanske är på väg att bli förkyld så det kanske är bra att det är några dagar/veckor kvar.

Har en hel del sd och tryck neråt. Molvärk i mage, rygg och ljumskar. Tror kanske inte att jag kommer att gå ända till BF då mina andra barn kom tidigare och när jag läser hur jag mådde då så känns det lite igen. Men vi får se. Bara därför kommer jag väl gå över 14 dagar

• Zaxika

20 dagar kvar... jag tycker dagarna och veckorna går fort nu. Snart är det dags. Märker på min man att han också insett mer och mer att vi snart har en bebis här hemma. Jag räknar med att gå över tiden, men hoppas att förlossningen ska sätta igång av sig självt.

• Fliselisan

14 dagar kvar....tycker tiden rusar iväg nu, känns overkligt att det snart är dags, man har ju varit gravid så länge nu.

Tanken på att det kan komma igång är som helst nu är lite läskig. Kanske börjar när man kör nån av barnen till träningen, eller hämtar på skolan...när någon av barnens kompisar är här...

Just det där - att man inte vet - tycker jag är jobbigt.

• Zaxika
    Fliselisan skrev 2018-02-06 12:02:32 följande:

14 dagar kvar....tycker tiden rusar iväg nu, känns overkligt att det snart är dags, man har ju varit gravid så länge nu.

Tanken på att det kan komma igång är som helst nu är lite läskig. Kanske börjar när man kör nån av barnen till träningen, eller hämtar på skolan...när någon av barnens kompisar är här...

För mig är det första barnet men jag är inställd på att bli förvarnad av förvärkar ?dagarna? innan det sätter igång på riktigt.

Får du chans att ta det lite lugnt innan det är dags? Jag menar om någon annan kan skjutsa och hämta barn nu sista veckorna?
  • tomten12
    Fliselisan skrev 2018-02-06 12:02:32 följande:

Och jag som kommer att bli igångsatt i v 37+ för andra gången tycker att det känns lite trist att jag VET när det kommer. Det är ju lite halva grejen att få barn att man aldrig riktigt vet när det kommer.. Varje kväll man går och lägger sig är ju lika spännande
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !