Inlägg från: tomten12 |Visa alla inlägg
  • tomten12

Mindre en 50 dagar till bf !

Nu har jag ungefär 35 dgr kvar, så än kan man inte börja nedräkningen på allvar ( även om jag börjat nedräkningen av arbetsdagar), men är det bara jag som tycker att tiden går långsammare och långsammare ju närmre man kommer? 

Fast på ngt märkligt vis så går ju veckor ändå..

Jag har hela tiden tänkt att det är sååå långt kvar tills den skall komma, att jag inte ens börjat fundera på inköp och dylikt.. så jag blev jättestressad för ngn vecka sedan, så nu är jag snart klar med allt. Bara det sista mysiga pysslet i lillens rum kvar. 

Längtan efter att träffa den i magen blir ju inte lättare ju närmre man kommer direkt

• tomten12
    Fliselisan skrev 2018-02-06 12:02:32 följande:

14 dagar kvar....tycker tiden rusar iväg nu, känns overkligt att det snart är dags, man har ju varit gravid så länge nu.

Tanken på att det kan komma igång är som helst nu är lite läskig. Kanske börjar när man kör nån av barnen till träningen, eller hämtar på skolan...när någon av barnens kompisar är här...

Just det där - att man inte vet - tycker jag är jobbigt.

Och jag som kommer att bli igångsatt i v 37+ för andra gången tycker att det känns lite trist att jag VET när det kommer. Det är ju lite halva grejen att få barn att man aldrig riktigt vet när det kommer.. Varje kväll man går och lägger sig är ju lika spännande
  • tomten12
    Zaxika skrev 2018-02-06 12:19:05 följande:
    För mig är det första barnet men jag är inställd på att bli förvarnad av förvärkar ?dagarna? innan det sätter igång på riktigt.

Får du chans att ta det lite lugnt innan det är dags? Jag menar om någon annan kan skjutsa och hämta barn nu sista veckorna?
    Med mitt första barn kom allt igång pang bom bara,, så du ska inte vara säker på att det kommer smygandes alls...
  • tomten12
    Fliselisan skrev 2018-02-07 14:49:22 följande:
    Haha, ja visst är det spännande :) Det jag funderar mest över är om det startar mitt i natten, att man ska hinna få tag i barnvakten som förhoppningsvis vaknar när man ringer...nu har vi 2 backupper, men iallafall....

Får man fråga varför du ska bli igångsatt?
    Mitt första barn tog 1h 40 min att få ut, så för att jag inte skall behöva föda hemma, så blev jag igångsatt med barn nr 2 och samma sak kommer ske nu med barn nr 3. Alltså pga snabba förlossningar.. Har strax under timmen till BB och det är inte säkert jag hinner in..
  • tomten12
    Fliselisan skrev 2018-02-08 20:23:04 följande:
    Åhhh...då förstår jag, går ju ofta snabbare med barn 2 och 3 osv....

Hur känns det att bli igångsatt? Blir det väldigt långdraget? Mer ont?
    Hej,

Nej för min del kändes det bättre med igångsättning. Det tog 3h från att de tog hål på hinnorna, och det kändes mer överkomligt än 1,5h som det tog med första. Blir lite mer kontrollerat så... Sedan ang. smärtan så kan jag inte säga så mkt, för det blir ju gärna lite intensivt den korta stunden man håller på, och när man har så snabba förlossningar så hinns det ju liksom inte med ngn bedövning..

Men, å andra sidan, jag var ju öppen 2 cm redan när de satta igång mig, och de kommer inte att sätta igång mig denna gång heller om jag är helt omogen ( vilket är smått otroligt som omföderska i v 37+)
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-13 22:51:12 följande:

Går o grubblar...... allt har nu ändrats och närmsta anhörig tar typ4-5 timmar innan hon e på plats som sagt har två barn under 8 år hemma som måste tas om hand om när jag åker in och pappan är tyvärr ej hemma förens om 7 veckor. Kan man inte bli igångsatt så man kan planera för min skull och barnens? Vem beslutar detta alltså ?final call? ? Har fan ångest över olika scenarium som kan ske? Har även ca 50-60 min till sjukhuset. P.s har en rätt enkelspårig BM som enbart läser innantill och har svårt att nå fram till henne känns det som

Jag har ju fått igångsättning pga tidigare snabba förlossningar och 45 min till BB ( vilket inte räcker för att det ska ta för lång tid i mitt fall). Jag fick en tid till Spec MVC av Bm och sedan var jag där i v 33 och pratade med dem. Inga konstigheter., utan fick tid 37+2 för första undersökningen ( de sätter inte igång en om man är helt omogen).

Hur långt har du kvar? Jag har 27 dgr kvar till första undersökningen, men tror jag blir igångsatt antingen då, lr dagarna efter.. blev så förra gången.
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-02-14 14:52:59 följande:
    21 dagar kvar till BF och jag ska få telesamtal imon med BM och se om jag kan ordna undersökning och kolla läget där nere...nästa steg blir väl ett ok från läkare. Hoppas de är lätta att ta detta med vad är problemet känner jag om allt är moget etc
    Oj då, ja men då är det ju dags snart om de vill sätta igång dig av sådana själv. Jag har fått en tid 17 dgr innan BF.

Hos oss är det läkaren på SpecMVC som känner efter om man är mogen, alltså inget den vanliga BM gör i detta fall, och sedan så sätter de igång en direkt där på plats om man är öppen minsta lilla.
  • tomten12
    Anonym191 skrev 2018-02-15 14:32:22 följande:
    Inte för än imorgon när sambon kommer hem från jobb. Får be honom trycka lite då Snart är det dags, ska bli så skönt att kunna andas igen, sätesbebisen ligger och trycker uppåt med huvudet och magen har inte sjunkit det minsta
    Oh, längtar tills magen sjunker !!!!! Gud så härligt det ska bli, om det nu sker vill säga...
  • tomten12
    Anonym191 skrev 2018-02-15 16:44:06 följande:
    Ja, jag har bara gått och väntat på att den ska sjunka så man kan röra sig, andas och sitta upp som en normal människa igen. Men allt det där får nog vänta tills efter förlossningen för magen känns högre än någonsin nu och halsbrännan är inte att leka med.. hoppas du har tur! Hur långt har du till BF?
    Ja, till BF är det långt, för det är i slutet av mars, men till igångsättningen är det 25 dgr Har tid v 37+2
  • tomten12
    faglin skrev 2018-02-23 18:37:43 följande:
    Vad gör dom då? Kontrollerar tills du är mogen för igångsättning? Ska också sättas igång. Tredje barnet för mig med. Bf 27 mars men de ska sätta igång mig i v 38.
    Samma här, jag har tid för igångsättning ( lr undersökningarna börjar då, men sist var jag mogen då).. Har tid 13 mars och det är 37+2. Sist hade jag tid 37+4 och då var jag mogen för att sättas igång med dotter nr 2, så jag misstänker att de kommer att sätta igång mig dagarna efter 13 mars..

Jag ställer inte upp på igångsättning om jag inte är mogen, huga. Förra gången var jag öppen 1-2cm och det räckte.

Sätter de igång dig även om du är omogen?

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !