-
-
Går ni hos eran vanliga BM för undersökningen inför igångsättning? jag måste palla mig iväg ända till förlossningen och specMVänglarsmå skrev 2018-03-08 12:53:53 följande:Så avundsjuk vill också komma igång, sitter i väntrummet hos BM och väntar på besked men tror inte nåt hänt mer är så trögstartad. Frustrerande mitt psyke pallar inte mer oro känner jag
-
Har än så länge inte varit där denna grav, utan första besöket är på tisdag, men förra graviditeten behövde jag bara åka en gång, sedan satte de igång migänglarsmå skrev 2018-03-08 15:23:31 följande:Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!
Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gångJag har också ångest över att den ska dö i magen på mig.. Varje dag analyserar jag rörselser och så..änglarsmå skrev 2018-03-08 15:23:31 följande:Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!
Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gång
-
VA? Äh fy fan!änglarsmå skrev 2018-03-09 09:35:33 följande:
OMG så skönt att man inte är ensam om detta just nu.....vill bara grina fick en mobilbild upptryckt av min mamma i morse att min kusins tjej fött igår......mmmm vad roligt för henne!!!! Känner mig som världens mest bittra människa usch vad jag skäms över mig själv ( är såklart glad för dem att de fått en liten) har lite mensvärk till och från men ingen smärta....igår så jävla ont i ljumskarna och sittbenen men är väl vanlig foglossning som blivit värre!!! Jaha får vänta på tisdagskontrollen av tappen och hoppas att nåt händer i helgen!!!! Vill bara se och känna att bebisen är frisk och välskapt....psykiskt störd av RUL i v 19 då de sa grav missbildning.....för att Linköping sedan säga helt normalt foster! FÖRVIRRAD
Hmm.. jag har cyctotec hemma efter ett MA.. vad händer om man tar dem?? Är sväljtabletter jag har..Krusbärskompott skrev 2018-03-09 09:14:04 följande:Gud vad jag känner igen mig! 40+5 idag o inte tillstymmelse till förlossningstecken...
Vill att den ska komma ut NUUUUU.
Har tidigare inte velat bli igångsatt men är nu nästan på nivån att man kanske kan få en doktor på kry eller nåt att skriva ut Cytotec om det inte hönder nåt snart. (Obs det kommer inte att hönda men jag har tänkt tanken.)
-
Hade inte tänkt göra det bara undrade vad som hände. Jag är bara på 37+0 än så länge...Krusbärskompott skrev 2018-03-09 11:08:32 följande:Alltså gör det inte. Man tar helt andra doser vid en induktion än vid en abort. Induktion görs dessutom inneliggande för att man ska ha koll på att bebisen inte tar skada (vilket ju är helt irrelevant vid abort).
Om man tar cytotec oralt vid induktion brukar det vara små doser flytande medicin. -
Gnälla är f-n det enda man kan göra numera.. Även om jag inte ens passerat BF än...DazaC skrev 2018-03-09 11:15:57 följande:
Följer tråden och känner mig lika frustrerad som er... BF+5 och inga tecken på att något är på gång... Så sjukt trött, fått ondare av foglossningen igen efter de korta promenaderna som ändå inte hjälper och orkar knappt något. Första barnet kom BF+8 och var för optimistisk för mitt eget bästa denna gång. Det enda som är skönt är att bebisen är aktiv så kan vara lugn så sett. Kände att jag behövde få gnälla av mig till er som är i samma sits.
Men är ju märkligt att jag har liksom flyttat fram mitt BF 14 dgr då jag blev var redo för min igångsättning då sist....Misstänker att jag kommer att få äta upp det på kontrollen på tisdag. -
Samma sak här!!! har övergått till att bara ha de 2 klänningarna jag har.. men då har jag istället strumpbyxorna som inte längre sitter uppe.Krusbärskompott skrev 2018-03-09 11:22:51 följande:
Mina gravidkläder passar typ inte ens längre?!? Tröjorna åker upp och byxorna ner. Va fan?! Vägrar köpa nytt nu???
-
jag har berättat ett senare datum för ganska många.. Bara de få närmsta kompisarna som har vett att inte ringa å kolla vet när det faktiskt är BF.Krusbärskompott skrev 2018-03-09 12:46:48 följande:Exakt, det här att man ska vara glad o hurtig när man bara vill skrika rakt ut?!? Och svarar man inte direkt så tror folk att man ligger o krystar typ?
-
Vågar knappt fråga...men har det blivit några bebbar över helgen?
En dag kvar, sen första kontroll inför igångsättning.ä Även om jag inte är mogen så känns det som om då är bollen i rullning i alla fall. -
Var på koll för igångsättning idag, lite tidigt 37+1.
Inte mogen. Hon fick in ett finger, men kom bara 3 cm sen var det stopp...vad det nu innebär.
Kom tillbaka med väskan på fredag å möt mig på förlossningen kl 10 sa hon. Vad innebär det????
Skönt dock, hade inte optimalt med barnpassningen just nu..