• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • telly

31 dagar kvar! Andra barnet. Mår ganska bra men börjar bli väldigt psykiskt påfrestande.

BF feb 2018
  • Jwastergard

Hejsan,

31 dagar kvar här med 3:e barnet, BF 22 februari. Har två tjejer sen tidigare och nu blir det en liten gosse, så det blir roligt.

Jag har haft bästa graviditeten hittills, men med de andra två har jag fått havandeskapsförgiftning och tidigare igångsättning, så är sjukt nojjig över att det ska bli så denna gång också. Man känner efter för mycket och bara väntar på att bli dålig. Inget vidare.

Går hos BM varje vecka sen v 32 och blir sjukt nervös inför varje gång.

I övrigt har jag riktigt ont i ryggen och utan gravidkudden hade jag inte sovit något. Förlossningen är faktiskt bättre denna gång, så vet inte om det är för att vi ska få en gosse som jag ändå mått bättre denna gång.

Men just nu får han komma ut precis när han vill. Är riktigt less på att vara tjock och vänta på att bli dålig.

• Krusbärskompott

34+0 idag så nu är lungorna typ klara också!

Så himla skönt!

Jag har nån slags tanke om att kunna jobba tills 16/2 men vi får se hur det går (BF 4/3).

Längtar ihjäl mig!

• Vargen070918
    Krusbärskompott skrev 2018-01-22 09:50:37 följande:

34+0 idag så nu är lungorna typ klara också!

Så himla skönt!

Jag har nån slags tanke om att kunna jobba tills 16/2 men vi får se hur det går (BF 4/3).

Längtar ihjäl mig!

Då går vi hem fr jobbet samtidigt :)

Men just nu tar jag en dag i taget...
  • Vargen070918

Tänkte bara höra hur ni känner inför slutet av grav samt förlossningen med tanke på alla sjukdomar som härjar nu?

Jag försöker ta det med ro men nu när halva kontoret antingen ligger hemma med magsjuka eller flunsa känns det så där.

Vilken mardröm att ligga sjuk när förlossningen drar igång

• Mimmins90
    Vargen070918 skrev 2018-01-23 08:24:24 följande:

Tänkte bara höra hur ni känner inför slutet av grav samt förlossningen med tanke på alla sjukdomar som härjar nu?

Jag försöker ta det med ro men nu när halva kontoret antingen ligger hemma med magsjuka eller flunsa känns det så där.

Jag har en 2åring hemma och är skitnervös över att han ska vara sjuk när det är dags för bebisen att komma ! I torsdags hade han npgra prickar på kroppen och direkt fick jag panik och trodde det var vattkoppor ! Det var det inte tack o lov och jag håller tummarna hårt över att slippa dagisbaciller nu. Sen tänker jag nog ha honom hemma lite extra första månaden nu när sjukdomarna går som mest för att inte riskera att smitta bebisen med nått.
  • Fliselisan

Precis, många runt om som är sjuka. Ena barnet här hemma har precis haft magsjuka, men verkar som vi andra klarat oss.

Får panik av tanken på kräksjuka nu.
  • Krusbärskompott

Ja fy fan. Har haft en lindrig förkylning några dagar och typ känt mig döende. Inte kunnat sova ordentligt, ont i hela kroppen. Var tvungen att stanna hemma från jobbet igår.

Vill helst bo i en bubbla fram till förlossningen...
  • Anonym191

21 dagar till BF idag, gjorde vändningsförsök igår i v.36+5, värsta jag gjort ungefär.. ingen behaglig upplevelse alls, och inte lyckades det heller.. nytt försök imorgon fredag 2/2, helt öm i magen, känns som ett enda stort blåmärke så lär ju bli superskönt imorgon, eller inte. Så med största sannorlikhet blir det snitt för mig. Bebis ligger bestämt i sätesläge numera, vilket iofs är bättre än tvärläge som hon låg i för två veckor sedan! är helt till freds med om det blir snitt faktiskt, ut ska hon ju på ett eller annat sätt och då får man dessutom ett datum då hon kommer, senast om 2 veckor då eftersom de oftast inte gör planerade snitt närmare än 7 dagar innan BF. Spännande

• Hope18
    Anonym191 skrev 2018-02-01 12:33:28 följande:

21 dagar till BF idag, gjorde vändningsförsök igår i v.36+5, värsta jag gjort ungefär.. ingen behaglig upplevelse alls, och inte lyckades det heller.. nytt försök imorgon fredag 2/2, helt öm i magen, känns som ett enda stort blåmärke så lär ju bli superskönt imorgon, eller inte. Så med största sannorlikhet blir det snitt för mig. Bebis ligger bestämt i sätesläge numera, vilket iofs är bättre än tvärläge som hon låg i för två veckor sedan! är helt till freds med om det blir snitt faktiskt, ut ska hon ju på ett eller annat sätt och då får man dessutom ett datum då hon kommer, senast om 2 veckor då eftersom de oftast inte gör planerade snitt närmare än 7 dagar innan BF. Spännande

Så det vart vändningsförsök för dig. Busbebis som inte skulle ligga kvar då. Är skönt att höra att du är okej med snitt för då blir det ju bra vilket scenario du än ställs inför.

Jag ska till BM imorgon, hoppas på att höra att bebis är fixerad men jag tror inte det för hon ligger högt upp hela tiden. Jag kan inte sitta i långa stunder alls nu.

Ska hålla tummarna för dig imorgon.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !