• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Fliselisan
    tomten12 skrev 2018-02-09 10:49:57 följande:

Hej,

Nej för min del kändes det bättre med igångsättning. Det tog 3h från att de tog hål på hinnorna, och det kändes mer överkomligt än 1,5h som det tog med första. Blir lite mer kontrollerat så... Sedan ang. smärtan så kan jag inte säga så mkt, för det blir ju gärna lite intensivt den korta stunden man håller på, och när man har så snabba förlossningar så hinns det ju liksom inte med ngn bedövning..

Men, å andra sidan, jag var ju öppen 2 cm redan när de satta igång mig, och de kommer inte att sätta igång mig denna gång heller om jag är helt omogen ( vilket är smått otroligt som omföderska i v 37+)

Ja, 1,5 H är ju väldigt snabbt, förstår att det känns lugnare att bli igångsatt.
  • Fliselisan
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-09 10:17:07 följande:

Hej!

Tack för ni tog tid och läste min inlägg . Jag ringde förlossningen säkert 20-50 gånger de varit upptagen och jag bor långt ifrån där jag vill födda . Min man har hållit på och trycka och sånt , bebisen rörde sig lite och man såg det . Det va skönt , min bm jobbar inte fredagar ( hon är privat ) så jag kommer ringa förlosssningen igen idag när min man kommer hem från jobbet .!

För jag vaknar nu ( har knappt sovit något ) men känner jätte jätte lite rörelse , men aboslut inte så som de dagarna hon håller på sparka sönder min mage .

Detta är ingenting om man jämför med Innan .

Jag har gjort 2 tillväxt kontroll

2 av de va ej bra men de sista va helt perfekt sa de

Så min barn kommer inte vara 50 cm eller uppåt

Har fått höra att hon kommer föddas 48cm och kanske väger 2900g

Men det vet man aldrig tills de är ute .

Man bör ju ta kontakt med förlossningen inom några timmar om man upplevt minskade eller svagare fosterrörelser. Har du pratat med dem ännu? Eftersom du skriver inlägget här så är du ju orolig, försök att åka in för kontroll så fort som möjligt? De ser ju hellre att man kommer en gång för mycket än tvärtom.
  • Linda2barnsmamma

Alltså, ber om ursäkt redan nu för gnäll..

Men ja är less på att gå så här nu. Foglossning , värst i fram , ont i höfterna, halsbränna , ständigt kiss och bajs nödig , Sd o förvärkar som varvar mellan milda o onda. Svettningar och trött... Ja de va inga positiva saker alls

Tur säger ja bara att man får något fint för det !

Sover på soffan nu för tiden då ja inte kommer upp från sängen längre , de gör för ont. Att inte kunna leka med barnen ger mig dåligt samvete trots att dom är relativt stora och förstår.

Tur man har en förstående man som gör allting just nu.

16 dagar kvar och ja tycker det går så långsamt...

Så , då har ja gnällt av mig lite:) hur mår ni andra ?

• Anonym (Sj)
    Fliselisan skrev 2018-02-09 12:12:26 följande:

Man bör ju ta kontakt med förlossningen inom några timmar om man upplevt minskade eller svagare fosterrörelser. Har du pratat med dem ännu? Eftersom du skriver inlägget här så är du ju orolig, försök att åka in för kontroll så fort som möjligt? De ser ju hellre att man kommer en gång för mycket än tvärtom.

Jag har ringt in till förlossningen

De Ber mig dricka iskallt vatten och vila mycket .

Hon va så jävla otrevligt och sa " ja vi kan inte göra något för du blöder inte och vatten har intr gått och du har mer än en vecka kvar och födda

Så vi avvaktar

Tack och hej.

Jag kan inte göra något mer än så, kan inte åka in ensam , de är långt ifrån mig och min man kommer hem vid 17 tiden så vi kan åka tsm .

Just nu ska jag sitta hemma och tänka på annat :(

Tack för du brytt dej och skriv och frågade

Jag uppskattar de verkligen

Massor med kramar till dej! <3
  • Fliselisan
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 12:19:31 följande:

Alltså, ber om ursäkt redan nu för gnäll..

Men ja är less på att gå så här nu. Foglossning , värst i fram , ont i höfterna, halsbränna , ständigt kiss och bajs nödig , Sd o förvärkar som varvar mellan milda o onda. Svettningar och trött... Ja de va inga positiva saker alls

Tur säger ja bara att man får något fint för det !

Sover på soffan nu för tiden då ja inte kommer upp från sängen längre , de gör för ont. Att inte kunna leka med barnen ger mig dåligt samvete trots att dom är relativt stora och förstår.

Tur man har en förstående man som gör allting just nu.

16 dagar kvar och ja tycker det går så långsamt...

Så , då har ja gnällt av mig lite:) hur mår ni andra ?

Känner mig precis som du....vaknade 2 inatt med värk i höfterna, trots 2 alvedon vid 23 tiden. Har sedan letat sovställningar som gör minst ont för att slutligen gå upp 06.

Halsbrännan från helvetet! Kan inte ens äta bananer längre...lagade en härlig mustig köttgryta igår, straffet idag är att äta spagetti med inget på typ och havregrynsgröt. Suck!

Min man peppar och tycker jag är strong, han säger att han aldrig skulle stå ut.

Men precis som du säger väntar vi på nåt fint :)

Har haft städnojja idag, bytt lakan, tvättat, rengjort ugn och fläkt, badrum...ska dammsuga och torka golv nu...orkar egentligen inte men vill ha det fint om lillen dyker upp här snart...
  • Zaxika
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-09 10:17:07 följande:

Hej!

Tack för ni tog tid och läste min inlägg . Jag ringde förlossningen säkert 20-50 gånger de varit upptagen och jag bor långt ifrån där jag vill födda . Min man har hållit på och trycka och sånt , bebisen rörde sig lite och man såg det . Det va skönt , min bm jobbar inte fredagar ( hon är privat ) så jag kommer ringa förlosssningen igen idag när min man kommer hem från jobbet .!

För jag vaknar nu ( har knappt sovit något ) men känner jätte jätte lite rörelse , men aboslut inte så som de dagarna hon håller på sparka sönder min mage .

Detta är ingenting om man jämför med Innan .

Jag har gjort 2 tillväxt kontroll

2 av de va ej bra men de sista va helt perfekt sa de

Så min barn kommer inte vara 50 cm eller uppåt

Har fått höra att hon kommer föddas 48cm och kanske väger 2900g

Men det vet man aldrig tills de är ute .

Hur kan det vara så att man inte kommer fram på telefon? Är det olika nummer beroende på om man ska föda eller om det endast gäller frågor/kontroll?
  • Fliselisan
    Anonym (Sj) skrev 2018-02-09 12:32:51 följande:

Jag har ringt in till förlossningen

De Ber mig dricka iskallt vatten och vila mycket .

Hon va så jävla otrevligt och sa " ja vi kan inte göra något för du blöder inte och vatten har intr gått och du har mer än en vecka kvar och födda

Så vi avvaktar

Tack och hej.

Jag kan inte göra något mer än så, kan inte åka in ensam , de är långt ifrån mig och min man kommer hem vid 17 tiden så vi kan åka tsm .

Just nu ska jag sitta hemma och tänka på annat :(

Tack för du brytt dej och skriv och frågade

Jag uppskattar de verkligen

Massor med kramar till dej! <3

Vad tråkigt med ett sådant bemötande. Meningen är ju att man ska ringa in vid oro, så de kan kontrollera att bebisen mår bra där inne. Är ju många som åker in och får en kontroll och sen kommer hem lättade, att allt är bra.

Att dricka iskallt vatten är ju för att försöka "väcka" bebisen.

Hoppas ni får ett bättre bemötande när ni åker in, se till att kräva undersökningen. Hoppas dock att bebisen börjar röra som som vanligt snart då kanske ni inte ens behöver åka in. Lycka till!
  • Linda2barnsmamma
    Fliselisan skrev 2018-02-09 12:36:19 följande:

Känner mig precis som du....vaknade 2 inatt med värk i höfterna, trots 2 alvedon vid 23 tiden. Har sedan letat sovställningar som gör minst ont för att slutligen gå upp 06.

Halsbrännan från helvetet! Kan inte ens äta bananer längre...lagade en härlig mustig köttgryta igår, straffet idag är att äta spagetti med inget på typ och havregrynsgröt. Suck!

Min man peppar och tycker jag är strong, han säger att han aldrig skulle stå ut.

Men precis som du säger väntar vi på nåt fint :)

Har haft städnojja idag, bytt lakan, tvättat, rengjort ugn och fläkt, badrum...ska dammsuga och torka golv nu...orkar egentligen inte men vill ha det fint om lillen dyker upp här snart...

Ja det är hemskt det här.. det är ju vårat 3e barn så borde ändå va lite van men nej , ja kommet aldrig bli det. Haha . Ont när man ska somna o ont när man vaknar.

Ja städar lite pö om pö varje dag. Sen hjälper min 8 åring till mycket nu då hon tycker det är kul o städa så det är ju bra . Haha

Mannen brukar storstäda på helgerna medans ja plockar och städar det jag kan och orkar under veckorna .

Hur långt har du kvar ?
  • Fliselisan
    Linda2barnsmamma skrev 2018-02-09 13:18:46 följande:

Ja det är hemskt det här.. det är ju vårat 3e barn så borde ändå va lite van men nej , ja kommet aldrig bli det. Haha . Ont när man ska somna o ont när man vaknar.

Ja städar lite pö om pö varje dag. Sen hjälper min 8 åring till mycket nu då hon tycker det är kul o städa så det är ju bra . Haha

Mannen brukar storstäda på helgerna medans ja plockar och städar det jag kan och orkar under veckorna .

Hur långt har du kvar ?

Så gör vi egentligen också, har faktiskt tagit det väldigt lugnt med städningen, meningen är ju att man ska vila upp sig, men fick sån lust att stöda idag, knasigt egentligen när man är som tröttast.

Har 2 åttaåringar hemma, dom är jätteduktiga numera på att torka golvlister och hämta sånt som hamnat under soffa mm ;)

Jag har 11 dagar kvar :) Känns overkligt när man varit gravid så länge nu. Hoppas verkligen man inte går över tiden!

Det första jag ska äta när jag kommer hem grå förlossningen är en riktigt blodig (ursäkta) oxfilébit och klämma i mig en bit av älsklingsosten St Agur.

Vad längtar ni andra efter?
  • Linda2barnsmamma
    Fliselisan skrev 2018-02-09 14:59:41 följande:

Så gör vi egentligen också, har faktiskt tagit det väldigt lugnt med städningen, meningen är ju att man ska vila upp sig, men fick sån lust att stöda idag, knasigt egentligen när man är som tröttast.

Har 2 åttaåringar hemma, dom är jätteduktiga numera på att torka golvlister och hämta sånt som hamnat under soffa mm ;)

Jag har 11 dagar kvar :) Känns overkligt när man varit gravid så länge nu. Hoppas verkligen man inte går över tiden!

Det första jag ska äta när jag kommer hem grå förlossningen är en riktigt blodig (ursäkta) oxfilébit och klämma i mig en bit av älsklingsosten St Agur.

Vad längtar ni andra efter?

Ja men de e ju så de blir. Ja fick ett ryck här hemma förut efter du skrivit att du städat.. Så nu har ja rensat skåpen i köket o städat alla bänkar o kakel.. eller de ja nådde ialf.. sen ena badrummet och vardagsrummet

Ja mina är 7 o 8 så det är smidigt att dom kan krypa runt o plocka det som ej är nåbart för mig...

Konstigt bara att det är så kul för dom att städa tills ja ber dom städa sina rum ? ;)

Ja saknar inget särskilt... äter inte saker från havet eller blodiga grejer . Haha :-P

Det ja saknar är att ligga på mage !! :)
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !