• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • Anonym191
    Hope18 skrev 2018-02-01 12:51:22 följande:

Så det vart vändningsförsök för dig. Busbebis som inte skulle ligga kvar då. Är skönt att höra att du är okej med snitt för då blir det ju bra vilket scenario du än ställs inför.

Jag ska till BM imorgon, hoppas på att höra att bebis är fixerad men jag tror inte det för hon ligger högt upp hela tiden. Jag kan inte sitta i långa stunder alls nu.

Ska hålla tummarna för dig imorgon.

Känner igen det där med att bebis ligger högt upp, det är så jag känt hela tiden och att magen inte sjunker alls och det visade sig att hon ligger med huvudet under ena revbenen (vänster) och ena axeln under höger revben, sedan ryggen längs med höger sida liksom. Kan inte heller sitta alls längre nästan, gör ont och revbenen blir ömma och får svårt att andas, så jag vet hur det känns!

Håller tummarna dock för dig och din bebbe, att hon i alla fall ligger åt rätt håll så du slipper vändning, för det var inte skönt alls!

Tack för tummarna, kan behövas!
  • Fliselisan

19 dagar kvar till bf, första lediga dagen idag, otroligt skönt! Fixade frukost till barnen och gick med dem till skolan, har sedan sorterat lite grejer, packat BB väskan, vilat och njutit av att inte vara på jobbet.

Vad gör ni andra på dagarna, om ni inte arbetar fortfarande såklart?

• telly
    Fliselisan skrev 2018-02-01 19:26:20 följande:

19 dagar kvar till bf, första lediga dagen idag, otroligt skönt! Fixade frukost till barnen och gick med dem till skolan, har sedan sorterat lite grejer, packat BB väskan, vilat och njutit av att inte vara på jobbet.

Vad gör ni andra på dagarna, om ni inte arbetar fortfarande såklart?

När barnet är på förskolan så har jag tvättat, plockat lite hemma, sett på TV och sovit.
    BF feb 2018
  • juliazim

Här hemma förbereder vi innan bebisen kommer. Dock har hela familjen legat i magsjuka. Barna bra och sambon nu och jag själv är på bättringsväg. Ska bo på.hotel med sambon imorgon, handla det sista och ut och äta middag. Hoppas man är helt återställd. Bara 25 dagar kvar till BF:)

• Fliselisan
    juliazim skrev 2018-02-02 13:53:15 följande:

Här hemma förbereder vi innan bebisen kommer. Dock har hela familjen legat i magsjuka. Barna bra och sambon nu och jag själv är på bättringsväg. Ska bo på.hotel med sambon imorgon, handla det sista och ut och äta middag. Hoppas man är helt återställd. Bara 25 dagar kvar till BF:)

Hua, magsjuka är verkligen det sista man vill ha. Låter mysigt med hotell och middag :)

Nu börjar det kännas som att bebisen kan komma när som helst, har haft några riktigt onda sammandragningar, och känner ofta hur det liksom "sticker" och hugger neråt, svår känsla att förklara, men nästan som att bebisen skulle stoppa ut en hand.

Maken är på helspänn och redo att gasa iväg till förlossningen när som helst, men vi får säkert vänta....
  • juliazim
    Fliselisan skrev 2018-02-02 15:41:47 följande:

Hua, magsjuka är verkligen det sista man vill ha. Låter mysigt med hotell och middag :)

Nu börjar det kännas som att bebisen kan komma när som helst, har haft några riktigt onda sammandragningar, och känner ofta hur det liksom "sticker" och hugger neråt, svår känsla att förklara, men nästan som att bebisen skulle stoppa ut en hand.

Maken är på helspänn och redo att gasa iväg till förlossningen när som helst, men vi får säkert vänta....

Ja det ska bli mysigt:) har haft som dej med nu i några dagar. Har 1 timme till förlossningen om bebisen skulle titta ut när vi är på hotel imorgon. Tur jag tänkte lite när jag bokade:) är det värre nån spec tid på dygnet för dig? Nätterna tycker jag är värst.
  • Fliselisan
    juliazim skrev 2018-02-02 19:54:52 följande:

Ja det ska bli mysigt:) har haft som dej med nu i några dagar. Har 1 timme till förlossningen om bebisen skulle titta ut när vi är på hotel imorgon. Tur jag tänkte lite när jag bokade:) är det värre nån spec tid på dygnet för dig? Nätterna tycker jag är värst.

1 timme borde ni hinna in på :) tänker också lite så, dags att fundera över vart man befinner sig nu...

Tycker också nätterna är jobbiga, vaknar av att bebis sparkar, alltid kl 5 och brukar inte kunna somna om efter det, ont i höfter, sendrag i vaderna (aj aj!) och sammandragningar på nätterna så man ibland tror att det är dags.

Morgnarna är bäst, kan fortfarande promenera skapligt då, brukar gå med barnen till skolan, men efter lunch när man hämtar går det betydligt långsammare.

Man är som en gammal sköldpadda i ryggläge, haha.
  • änglarsmå

Har typ 30 dagar kvar och känner mig skitjobbig vid besöken hos barnmorskan är så orolig av mig. Tredje barnet men är så orolig, gör de urinodling om man ber om det eller behöver man kämpa för det. Funderar på om jag kanske ska vända mig till vårdcentralen istället. Kissar 1 gång i timman och har sjukt ont i hela magen kan ju vara naturligt också med tanke på att det är nära men vill kontrollera ändå. Vad tror ni?

• Fliselisan
    änglarsmå skrev 2018-02-02 21:24:20 följande:

Har typ 30 dagar kvar och känner mig skitjobbig vid besöken hos barnmorskan är så orolig av mig. Tredje barnet men är så orolig, gör de urinodling om man ber om det eller behöver man kämpa för det. Funderar på om jag kanske ska vända mig till vårdcentralen istället. Kissar 1 gång i timman och har sjukt ont i hela magen kan ju vara naturligt också med tanke på att det är nära men vill kontrollera ändå. Vad tror ni?

Det låter mycket med en gång i timmen. Gravida har ofta inte de klassiska symtomen på urinvägsinfektion som sveda och trängningar, ibland kan det bara vara magont eller sammandragningar.

Tycker absolut du ska kontakta mödravården och vill inte de kontrollera tar du kontakt med vårdcentralen, säg att det svider lite så får du garanterat kontrollerat med en urinsticka. Även om den inte visar något ska du kräva odling ändå eftersom det är vanligt med urinvägsinfektion även om urinstickan ej ger utslag...och alla urinvägsinfektioner hos gravida ska behandlas.

Min upplevelse på MVC är att de förvisso har större erfarenhet av gravida, men också är ner härdade och lättare viftar bort sånt man är orolig över, som det här, än vad de gör på vårdcentralen.

Så hör av dig snarast, kanske någon närakut imorgon (motsvarande vårdcentral fast helgöppet) slipper du oroa dig. Bättre kolla 1 gång för mycket än tvärt om.
  • änglarsmå

Ska kolla m jouren imon men om de inte vill är det farligt tro att vänta till måndag??? Aldrig haft UVI under graviditet så har ingen kunskap om det och nätet är ovist med olika info.

Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !