• Linda2barnsmamma

Mindre en 50 dagar till bf !

Hej alla ...

Tänkte om vi skulle ha en tråd vi som har under 50 dagar kvar till bf...

Dela lite tankar och krämpor med varandra.. Finns nog fler en jag där ute som vill gnälla av sig lite.

Lite om mig då.

27 år, gift, tredje barnet med bf 25 februari.

Var på tul i fredags som visa på lite större bebis en normalt. En liten knubbis. :) har 47 dagar kvar.. räknar ner otåligt....

• Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !
  • änglarsmå
    svartafåret skrev 2018-03-09 06:03:24 följande:

Inga värkar än :(

Inte nåt här än heller....BF+2 inte ens vattenavgång. Är din bebis lugn i magen? Jag känner bara fötterna lite då och då men inga kraftiga rörelser direkt....analyserar allt alltså
  • Vargen070918
    svartafåret skrev 2018-03-09 06:03:24 följande:

Inga värkar än :(

Och inget här.

V 41+0 idag. Nu börjar jag bli inställd på igångsättning om en vecka (v 42+0). Skittråkigt.

Hela dagen i går efter barnmorskans undersökning hade jag kännbara sd men icke. Jag är labil i humöret och gråter titt som tätt för allt och inget.

Vi får hålla ut tjejer!
  • svartafåret
    änglarsmå skrev 2018-03-09 07:17:06 följande:

Inte nåt här än heller....BF+2 inte ens vattenavgång. Är din bebis lugn i magen? Jag känner bara fötterna lite då och då men inga kraftiga rörelser direkt....analyserar allt alltså

Mitt vatten gick på onsdag kväll. Blev hemskickad för att invänta värkar men icke. Blir igångsatt idag vilket jag egentligen inte alls vill.

Ja min bebis är superlugn. Ena dagen är det världens liv och andra känner jag knappt av honom alls.
  • svartafåret
    Vargen070918 skrev 2018-03-09 07:41:02 följande:

Och inget här.

V 41+0 idag. Nu börjar jag bli inställd på igångsättning om en vecka (v 42+0). Skittråkigt.

Hela dagen i går efter barnmorskans undersökning hade jag kännbara sd men icke. Jag är labil i humöret och gråter titt som tätt för allt och inget.

Vi får hålla ut tjejer!

Jag tror du kommer igång innan. Jag gick över 11 respektive 10 dagar med mina 2 andra.

Har haft supermycket Sd och förvärkar denna gång men det klingar av varenda jävla gång, så frustrerande. Känner igen det med humöret.
  • tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-08 15:23:31 följande:
    Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!

Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gång
    Har än så länge inte varit där denna grav, utan första besöket är på tisdag, men förra graviditeten behövde jag bara åka en gång, sedan satte de igång mig
    änglarsmå skrev 2018-03-08 15:23:31 följande:
    Vanliga BM, inget hade hänt i tisdags var jag öppen ända upp enligt en annan BM och idag inte alls enligt ord! Blir knäpp av det här kommer säkert få gå 2 veckor till har sådan fet ångest att bebisenkommer dö i mig så jag mår skit verkligen har en så förstående BM......haha not!

Segt att behöva åka till specMV varje gång....men kanske lika bra så du får klara besked jag får ju olika svar från gång till gång
    Jag har också ångest över att den ska dö i magen på mig.. Varje dag analyserar jag rörselser och så..

• Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-09 09:02:31 följande:

Jag har också ångest över att den ska dö i magen på mig.. Varje dag analyserar jag rörselser och så..

Gud vad jag känner igen mig! 40+5 idag o inte tillstymmelse till förlossningstecken...

Vill att den ska komma ut NUUUUU.

Har tidigare inte velat bli igångsatt men är nu nästan på nivån att man kanske kan få en doktor på kry eller nåt att skriva ut Cytotec om det inte hönder nåt snart. (Obs det kommer inte att hönda men jag har tänkt tanken.)
  • änglarsmå

OMG så skönt att man inte är ensam om detta just nu.....vill bara grina fick en mobilbild upptryckt av min mamma i morse att min kusins tjej fött igår......mmmm vad roligt för henne!!!! Känner mig som världens mest bittra människa usch vad jag skäms över mig själv ( är såklart glad för dem att de fått en liten) har lite mensvärk till och från men ingen smärta....igår så jävla ont i ljumskarna och sittbenen men är väl vanlig foglossning som blivit värre!!! Jaha får vänta på tisdagskontrollen av tappen och hoppas att nåt händer i helgen!!!! Vill bara se och känna att bebisen är frisk och välskapt....psykiskt störd av RUL i v 19 då de sa grav missbildning.....för att Linköping sedan säga helt normalt foster! FÖRVIRRAD

• tomten12
    änglarsmå skrev 2018-03-09 09:35:33 följande:

OMG så skönt att man inte är ensam om detta just nu.....vill bara grina fick en mobilbild upptryckt av min mamma i morse att min kusins tjej fött igår......mmmm vad roligt för henne!!!! Känner mig som världens mest bittra människa usch vad jag skäms över mig själv ( är såklart glad för dem att de fått en liten) har lite mensvärk till och från men ingen smärta....igår så jävla ont i ljumskarna och sittbenen men är väl vanlig foglossning som blivit värre!!! Jaha får vänta på tisdagskontrollen av tappen och hoppas att nåt händer i helgen!!!! Vill bara se och känna att bebisen är frisk och välskapt....psykiskt störd av RUL i v 19 då de sa grav missbildning.....för att Linköping sedan säga helt normalt foster! FÖRVIRRAD

VA? Äh fy fan!
    Krusbärskompott skrev 2018-03-09 09:14:04 följande:
    Gud vad jag känner igen mig! 40+5 idag o inte tillstymmelse till förlossningstecken...

Vill att den ska komma ut NUUUUU.

Har tidigare inte velat bli igångsatt men är nu nästan på nivån att man kanske kan få en doktor på kry eller nåt att skriva ut Cytotec om det inte hönder nåt snart. (Obs det kommer inte att hönda men jag har tänkt tanken.)
    Hmm.. jag har cyctotec hemma efter ett MA.. vad händer om man tar dem?? Är sväljtabletter jag har..

• Krusbärskompott
    tomten12 skrev 2018-03-09 10:19:38 följande:

VA? Äh fy fan!Hmm.. jag har cyctotec hemma efter ett MA.. vad händer om man tar dem?? Är sväljtabletter jag har..

Alltså gör det inte. Man tar helt andra doser vid en induktion än vid en abort. Induktion görs dessutom inneliggande för att man ska ha koll på att bebisen inte tar skada (vilket ju är helt irrelevant vid abort).

Om man tar cytotec oralt vid induktion brukar det vara små doser flytande medicin.
Svar på tråden Mindre en 50 dagar till bf !