• Thereisthat

Attraheras av äkta kvinnor!

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

• Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!
  • Anonym (K)

[quote=78324203][quote-nick]Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:01:39 följande:[/quote-nick][/quote]

(Oj jag kopierade fel , mina svar är bindestreck på ååå)

• karatinosa

Jag tycker såhär: TS ordval kanske var klumpigt (inte för min del. Jag är en fnittrig kvinna och jag förstår exakt vad TS menar när han säger "äkta kvinnor", men en del kanske inte förstår vad han menar). Men det är fan inget skäl att bli kränkt som en del i tråden har blivit! Han har dessutom flera gånger förklarat vad han menar och dessutom erkänt att ordvalet var fel... Räcker inte det? Varför ska man gå på så hårt mot en som redan förklarat sig och dessutom gett med sig lite? Att bli så överdrivet kränkt som vissa här blir är faktiskt bara patetiskt och omoget!

• Anonym (K)
    hejnina skrev 2018-01-01 16:38:30 följande:

Roligt att just du kallar någon dramadrottning med tanke på din enorma överreaktion och hur du uttrycker dig i tråden.

Hon är ingen dramadrottning för att hon tycker du tar åt dig personligt för ett ordval,hon provoceras av din brist på acceptans respekt och empati och du försöker få henne att verka som den som har problem. Läs vad du skrivit från början så förstår du varför hon, jag och 90 % andra tyckt du och nån enstaka till kan acceptera att Ts inte vill dejta er, (om ni tagit åt er såhär hårt över ett uttryck han förklarat sig för identifierar ni er antagligen under fnittrig tonåring)

Problem solved.
  • Anonym (K)
    karatinosa skrev 2018-01-01 17:08:14 följande:

Jag tycker såhär: TS ordval kanske var klumpigt (inte för min del. Jag är en fnittrig kvinna och jag förstår exakt vad TS menar när han säger "äkta kvinnor", men en del kanske inte förstår vad han menar). Men det är fan inget skäl att bli kränkt som en del i tråden har blivit! Han har dessutom flera gånger förklarat vad han menar och dessutom erkänt att ordvalet var fel... Räcker inte det? Varför ska man gå på så hårt mot en som redan förklarat sig och dessutom gett med sig lite? Att bli så överdrivet kränkt som vissa här blir är faktiskt bara patetiskt och omoget!

Jag är också " fnittrig tonåring" (han menar inte att han ska dejta en deprimerad tyst kvinna för de som är tröga lättkränkta utan Sense of humor) och måste kvinnor sitta och försvara sig med kött och blod hur "mogna " de är, och gör det via agressivitet, trakasserier och personangrepp så har de ju tyvärr , visat att de är motsatsen. (Inte mitt problem om man är så osmart men pinsamt för de kanske)
  • Anonym (MS)
    karatinosa skrev 2018-01-01 16:31:05 följande:

Alltså din lättkränkta lilla dramadrottning! Dra åt helvete med dig! Du påstår att du ingår i TS kategori (mogen kvinna), men du visar ju här att du är allt annat än mogen! TS har erkänt att ordvalet kanske var fel... Ändå fortsätter du ligga på honom! TS verkar vara en fantastiskt bra människa med hjärtat på rätt plats, och det DU gnäller över är hans ordval... Seriöst nu, du inser väl hur omogen och patetiskt du framstår när du har ett sånt hävdelsebehov?

Jag önskar inte dig något gott nytt år! Du är en vidrig, mobbande, lättkränk dramadrottning och jag hoppas att ditt år blir fylld av karma för ditt äckliga beteende!

Jag har en dotter som blir mobbad av just såna vidriga svin som dig. Det är därför jag blir så förbannad när jag ser sånt här mobbningsbeteende!

Wow, överreaktion deluxe haha. Icke nödvändigt att använda sådana skällsord, tror vi kan hålla diskussionen på en högre nivå än så även fast vi inte håller med varandra.
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:17:10 följande:

Jag är också " fnittrig tonåring" (han menar inte att han ska dejta en deprimerad tyst kvinna för de som är tröga lättkränkta utan Sense of humor) och måste kvinnor sitta och försvara sig med kött och blod hur "mogna " de är, och gör det via agressivitet, trakasserier och personangrepp så har de ju tyvärr , visat att de är motsatsen. (Inte mitt problem om man är så osmart men pinsamt för de kanske)

TS. Tyvärr är jag redan upptagen *blink blink* men om jag vore du, använd denna tråd som påminnelse, vad du inte sänker dig till för nivå, du ska absolut aldrig någonsin bli behandlad såhär över ett ordval, det är psykisk misshandel om jag skulle se din partner göra så i er relation, det är inte okej. Även om någon tycker ett ord är "fel" så måste man kommunicera med respekt och lugn inte attackera med fula anklagande och vad jag kallar "vargprat" att bara visa tänderna och vara agressiv.

Du kommer hitta din mogna dröm till kvinna,som vet hur du vill bli tilltalad som har exakt det där du behöver!

"we Accept The Love we think we deserve"
  • karatinosa
    Anonym (MS) skrev 2018-01-01 17:24:59 följande:
    Wow, överreaktion deluxe haha. Icke nödvändigt att använda sådana skällsord, tror vi kan hålla diskussionen på en högre nivå än så även fast vi inte håller med varandra.
    Jag gillar inte människor som gör så som du gör, d.v.s. hoppar på en människa som gjort ETT misstag (inte ens ett stort sådant), och dessutom erkänt det. Varför kan du bara inte acceptera det?

Dessutom gillar jag inte mobbning, på nätet och irl! Som sagt, min dotter blir mobbad och jag mår psykiskt dåligt över det. Och allt beror på såna trångsynta, dramatiska människor som du... Låt TS vara!
  • Thereisthat
    Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:25:04 följande:

TS. Tyvärr är jag redan upptagen *blink blink* men om jag vore du, använd denna tråd som påminnelse, vad du inte sänker dig till för nivå, du ska absolut aldrig någonsin bli behandlad såhär över ett ordval, det är psykisk misshandel om jag skulle se din partner göra så i er relation, det är inte okej. Även om någon tycker ett ord är "fel" så måste man kommunicera med respekt och lugn inte attackera med fula anklagande och vad jag kallar "vargprat" att bara visa tänderna och vara agressiv.

Du kommer hitta din mogna dröm till kvinna,som vet hur du vill bli tilltalad som har exakt det där du behöver!

"we Accept The Love we think we deserve"

Äh, jag bryr mig inte. Människor som blir så otroligt förnärmade av en sån skitsak som det här är ändå inga jag vill ha i mitt liv, så att de inte gillar mig rör mig inte i ryggen öht. Jag vill hellre ha respekt från människor jag respekterar :)
  • karatinosa
    Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:17:10 följande:
    Det är så att om man inte har någon bra självkänsla så bryr man sig inte om såna saker öht. Som sagt, jag själv har ett sånt där fnittrigt beteende som TS berättar om och jag är inte speciellt mogen på det sättet som TS beskriver sin drömkvinna, men jag tar inte mig. Jag ser det snarare som bra att TS faktiskt är ärlig och vet vad han vill ha. De som blir förnärmade och kränkta av dessa är troligtvis bara omogna människor där TS kom åt en öm punkt med sitt ordval, och det säger mer om dem än om TS.

Som sagt TS, du verkar vara en jättefin kille med bra ambitioner! Och ett jättestort plus att du faktiskt medgav att ditt ordval var klumpigt. Många kvinnor attraheras av män som vet vad de vill ha men också är mogna nog att kunna erkänna sina misstag. Att sen några i tråden är lättkränkta och inte kan ta en ursäkt säger som sagt mer om dem än om TS. Det tar inte ifrån dig den resa du gjort.

Styrkekramar från mig!
  • Anonym (MS)
    karatinosa skrev 2018-01-01 17:33:52 följande:

Jag gillar inte människor som gör så som du gör, d.v.s. hoppar på en människa som gjort ETT misstag (inte ens ett stort sådant), och dessutom erkänt det. Varför kan du bara inte acceptera det?

Dessutom gillar jag inte mobbning, på nätet och irl! Som sagt, min dotter blir mobbad och jag mår psykiskt dåligt över det. Och allt beror på såna trångsynta, dramatiska människor som du... Låt TS vara!

För der första, det är inte mobbning, har inte gått på TS som person i något avseende (som du däremot gör) utan hållt mig till att diskutera sakligt om att prata om "äkta" och "oäkta" kvinnor. Det är beklagligt att din dotter få utstå det, men blanda inte ihop det med vad jag skriver här i familjelivs forum. Kan också tipsa dig om att lägga ner med sådana påhopp du gör mot personer (kalla någon patetiskt, äcklig osv.) då det inte är tillåtet enligt forumreglerna här på familjeliv. Kan leda till att du blir avstängd i längden och dina inlägg plockas bort innan dess.

I dina ögon är det ett misstag och ett litet sådant, men i många andra människors ögon är det inte det. Hur man bemöter andra och hur man pratar om andra människor skvallrar en hel del om ens värderingar och en syn på saker och ting. En person som delar upp människor som mer eller mindre man/kvinna utefter sina egna subjektiva preferenser är en person som jag (och många med mig även om inte just du känner så) i de flesta fall skulle tolka som någon som har en rätt unken syn på andra människor. Om det inte var så TS menade så är det väl jättebra att han fått det påpekat för sig, för jag kan lova dig att det sättet att prata inte kommer gå hem hos den typ av kvinna han siktar in sig på. TS verkar ha siktet på att leta efter en partner på universitet, utmärkt idé då man verkligen kan lära känna olika människor och de med gemensamma intressen. Träffade själv min man där. Men som någon som faktiskt studerat på universitet i sex år kan jag nästan intyga att majoriteten av kvinnor där inte skulle bli särskilt imponerade av någon som dömde ut kvinnor han inte fann intressanta som "oäkta" kvinnor.

Det tar inte på något sätt ifrån att ts har gjort en förändring med sig själv, det är väl jättebra. Inte för syftet att få en kvinna enbart, men för sin egen skull. Har som sagt inte kommenterat något om det. Och inte har jag heller påstått att han inte får ha dessa preferenser. Alla har preferenser vad det gäller val av partner. Inga konstigheter. Men att bedöma de som inte möter ens preferenser som oäkta eller mindre kvinnor är rätt osmakligt.
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!