karatinosa skrev 2018-01-01 17:33:52 följande:
Jag gillar inte människor som gör så som du gör, d.v.s. hoppar på en människa som gjort ETT misstag (inte ens ett stort sådant), och dessutom erkänt det. Varför kan du bara inte acceptera det?
Dessutom gillar jag inte mobbning, på nätet och irl! Som sagt, min dotter blir mobbad och jag mår psykiskt dåligt över det. Och allt beror på såna trångsynta, dramatiska människor som du... Låt TS vara!
För der första, det är inte mobbning, har inte gått på TS som person i något avseende (som du däremot gör) utan hållt mig till att diskutera sakligt om att prata om "äkta" och "oäkta" kvinnor. Det är beklagligt att din dotter få utstå det, men blanda inte ihop det med vad jag skriver här i familjelivs forum. Kan också tipsa dig om att lägga ner med sådana påhopp du gör mot personer (kalla någon patetiskt, äcklig osv.) då det inte är tillåtet enligt forumreglerna här på familjeliv. Kan leda till att du blir avstängd i längden och dina inlägg plockas bort innan dess.
I dina ögon är det ett misstag och ett litet sådant, men i många andra människors ögon är det inte det. Hur man bemöter andra och hur man pratar om andra människor skvallrar en hel del om ens värderingar och en syn på saker och ting. En person som delar upp människor som mer eller mindre man/kvinna utefter sina egna subjektiva preferenser är en person som jag (och många med mig även om inte just du känner så) i de flesta fall skulle tolka som någon som har en rätt unken syn på andra människor. Om det inte var så TS menade så är det väl jättebra att han fått det påpekat för sig, för jag kan lova dig att det sättet att prata inte kommer gå hem hos den typ av kvinna han siktar in sig på. TS verkar ha siktet på att leta efter en partner på universitet, utmärkt idé då man verkligen kan lära känna olika människor och de med gemensamma intressen. Träffade själv min man där. Men som någon som faktiskt studerat på universitet i sex år kan jag nästan intyga att majoriteten av kvinnor där inte skulle bli särskilt imponerade av någon som dömde ut kvinnor han inte fann intressanta som "oäkta" kvinnor.
Det tar inte på något sätt ifrån att ts har gjort en förändring med sig själv, det är väl jättebra. Inte för syftet att få en kvinna enbart, men för sin egen skull. Har som sagt inte kommenterat något om det. Och inte har jag heller påstått att han inte får ha dessa preferenser. Alla har preferenser vad det gäller val av partner. Inga konstigheter. Men att bedöma de som inte möter ens preferenser som oäkta eller mindre kvinnor är rätt osmakligt.