• Anonym (K)

Attraheras av äkta kvinnor!

Jag skulle satsa på att du startar med något du brinner för (söka i de kretser du själv håller dig till) och möter någon som är passionerad dedikerad engagerad i samma sak hon med. Då har ni gemenskapen + du får se vad hon går för.

Dramaqueens kan du inte läsa av vem som är bara på intryck det får du märka ju mer ni dejtar.

Viktigt att tänka på är att du måste spegla det du vill ha i en partner. På vilket sätt är du mogen och en riktig man? Är du medveten om dina brister? Dina ev rädslor när du ska närma dig någon emotionellt?

Vi möter inte den vi önskar möta, vi möter den som vi identifierar oss i.

• Anonym (K)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 13:21:35 följande:

Jag har mognat mycket det senaste året. Jag har i bakgrunden en lättare form missbruksproblematik och jag har varit mer eller mindre en riktig loser. Men efter en del händelser förra året så bestämde jag mig för att förändra mitt liv, att få det livet jag alltid velat leva. Och det har jag delvis nått fram till idag. Jag har börjat träna upp mig och få en hälsosam kropp, jag är noga med min klädsel och jag har studerat upp mina betyg och ska nästa år börja söka till Universitetet. Allting har förändrats det här året! Jag har gått från en fruktansvärt ensam loser till att faktiskt bli någon, och ord kan inte beskriva hur lycklig och stolt jag är över min resa :)

Nu kan jag visa upp mig från min bästa (mogna) sida för jäntorna. Och min inställning är att det är vilka kvinnor jag vill ha som ska styra, snarare än vilka kvinnor det är som vill ha mig. Och nästa år ska jag ut och kolla på utbudet, och då har jag kommit fram till att det är just en mogen kvinna jag vill ha!

(Ja, jag vet att jag skyter, och ja, jag vet att jag inte uppnått mina mål till 100% än och att jag inte ska slå mig för bröstet för mycket än. Men jag tycker att går man från en låginkomsttagande nolla till en som har framtiden för sig på bara ett år så har man rätt att vara osvensk och skytsam)

Jag är 100 % svensk men åt helvete med att det är fel att vara glad för sin egen skull , heja att vara stolt över sig själv fortsätt med det! Det är som mat för magen fast du matar din självkänsla, att du är bra. En person med god självkänsla är riktigt riktigt positivt då kommer du klicka med likasinnade som behandlar sig själva bra.

"Och min inställning är att det är vilka kvinnor jag vill ha som ska styra, snarare än vilka kvinnor det är som vill ha mig" - Detta är riktigt viktigt faktiskt, du måste gå efter dig, inte efter att duga i andras ögon.

Får jag fråga hur kräsen du är? Alltså, om du skulle möta en kvinna som känns mogen stabil med skinn på näsan och ni klickar bra på alla plan, men hon är mamma, hon bor lite långt ifrån, hon har tidigare haft cancer, hon har gamla ärr på armarna, hon är lite mullig, hon är religiös, hon är bisexuell, hon har kriminellt / missbruk-förflutet, eller annat som kanske inte är det optimala ,men som kan funka ändå

Hur tänker du där?
  • Anonym (K)
    Anonym (ååå) skrev 2017-12-31 14:09:17 följande:

Om du "bara" känt dig mer mogen i ett år så skulle jag råda dig att gå långsamt fram. Jättebra att du reflekterar över dig själv och din utveckling men du får förlåta om jag inte blir helt övertygad om att du är så väldigt mogen. Risken för att falla tillbaka i gamla mönster är stor när det inte gått så lång tid

Om du tänker att en mogen kvinna med skinn på näsan, självständig och tydlig är vad du vill ha, så undrar jag varför, om detta inte varit din preferens tidigare. För mig låter det lite grann som om du tror att en sådan kvinna ska "rädda" dig nu när du startat ditt nya liv. Dock är det bara man själv som kan göra det. 

Skyter- skytsam - du vet att det stavas med r, va? Bara undrar eftersom du gjort samma stavfel 2 ggr. 

På vad han beskrev att han åstadkommit under senaste året, tycker jag det indikerar att han räddade sig själv.

Missbruk, ordet skrämmer folk och fördomarna sprutar som en penis. Det är egentligen bara en dålig ovana som blivit en trygghet, något som gett det du behövde och ska man tänka på alla som har en dålig ovana så är ju alla missbrukare. De som äter mer än vad som är bra för kroppen. De som jobbar övertid och aldrig kan slappna av. De som aldrig orkar städa och låter det bli bakterier och stank i hemmet. De som måste ha sex. De som hetsar med nyttighet och träning och försummar allt i sitt liv pga det, shoppingberoende (The list Continues)

Att Ts måste gå långsamt fram hur menar du? Jag tror han är ganska redo att låta mycket saker få hända i sitt liv som han väntat på man blir aldrig redo för man mognar och växer allt eftersom erfarenheter kommer.

Om du vore lite mer erfaren kring missbruk / beroenden / destruktiva invanda mönster hade du snarare tänkt att ju fortare han skapar nya associationer och hittar andra kickar glädje och mening i livet desto lättare blir det att det blir hans nya "drog" han behöver ju byta miljö, möta nya människor, få nya inspirationer och att dejta, att börja plugga på universitetet, är ju verkligen det bästa man kan ta som ett beslut! En perfekt värld att vistas i.

Om han däremot tar det lugnt och inte vågar satsa helhjärtat på sina drömmar och mål, då är missbruket den perfekta trösten. Men nu vill han uppenbarligen inte vara i gamla spår och trampa längre så jag tycker inte du ska döma honom det är inte precis gynnade för hans liv, hur tänker du att ta ett lugnt ska hjälpa honom mer än att sikta högt och ta sig själv på allvar?
  • Anonym (K)
    Anonym (happy new year) skrev 2017-12-31 12:54:04 följande:

Detta blir mitt nyårsmantra;) TACK !

Så oerhört sant men som få tänker på.

Varsågod så mycket och slit den med hälsan ;) gott nytt år på dig med!

Nä, vissa saker kan man faktiskt studera sig till för att lyckas bättre med dejting / relationer.

TS själv sa en bra sak. "Jag ska gå efter den kvinnan jag vill ha inte efter den kvinnan som vill ha mig"

Detta är också en sån klassisk mening som verkligen tar allting till en helt ny nivå.
  • Anonym (K)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 14:46:19 följande:

Tror poängen var att du inte ser dem som äkta kvinnor för det. Att säga att någon inte är en äkta kvinna (eller man för den delen) bara för att de inte som man själv vill är att se ner på dem.

So?

Jag ser inte människor som inte kan vara renliga eller fördela allt ansvar i hem och familj jämlikt som äkta män, det är för ansvarslöst för en vuxen människa, jag står för det.

Det verkar vara svårt för folk att vara glad för TS skull. Det säger mer om er , bara så ni vet.
  • Anonym (K)
    hejnina skrev 2017-12-31 13:27:09 följande:

Vet du vad. Även "fnittriga, förvuxna tonårstjejer" är äkta kvinnor. Och jag hoppas att alla kvinnor av det slag du söker, är mogna nog att inte acceptera män som ser ner på vissa kvinnor för att dom inte faller honom i smaken.

Vet du vad, alla ser ner och dömer varandra, du dömer TS just nu.

Jag tycker inte supande människor är attraktivt och en man som inte kan städa är definitivt inte en riktig karl i mina ögon. Tycker du att en man som super och sitter vid datorn och lämnar dig med barnen är en bra man? Eller tycker du han känns som en tonåring som inte tar sitt ansvar?

Bra kvinna/ riktig kvinna - är det TS menar förmodligen.
  • Anonym (K)

Folk som blir sura citroner över"äkta" kvinnor/män

Låt folk tycka gilla ogilla vad de vill?

Jag hade sagt att jag inte vill ha en tofflande tonåring till man, för det är ingen man alls i en sån person enligt mig.

Sen vad ni ser rött över pga det, your problem.

• Anonym (K)
    hejnina skrev 2018-01-01 09:22:53 följande:

"ni får gilla precis vad ni vill." (Senare skriver du) "Vad jag däremot inte gillar är när.."

Hur ska du ha det? :)

• Anonym (K)
    Anonym (ååå) skrev 2018-01-01 09:55:15 följande:

"Tonåringar kan ju vara så, men vuxna som råkar vara lite fnittriga kan du inte likställa med fnittriga tonåringar."

- Du själv likställer kvinnor som kan slappna av och skratta med barn "barnsligt beteende" det tycker du är helt okej men inte om TS säger "ingen fnittrande tonåring" exolson yourself?

Vidare skrev du: " Tyvärr lyckas du nog inte förklara helt vad du menar"

- Räkna hur många i tråden som förstår honom kontrat hur många som tar åt sig som dig och svara mig var han misslyckades med att förklara sig? för dig personligen kanske men majoriteten i tråden hajar honom som du ser så du behöver nog uppdatera dig lite.

You are welcome! :)

• Anonym (K)

[quote=78324203][quote-nick]Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:01:39 följande:[/quote-nick][/quote]

(Oj jag kopierade fel , mina svar är bindestreck på ååå)

• Anonym (K)
    hejnina skrev 2018-01-01 16:38:30 följande:

Roligt att just du kallar någon dramadrottning med tanke på din enorma överreaktion och hur du uttrycker dig i tråden.

Hon är ingen dramadrottning för att hon tycker du tar åt dig personligt för ett ordval,hon provoceras av din brist på acceptans respekt och empati och du försöker få henne att verka som den som har problem. Läs vad du skrivit från början så förstår du varför hon, jag och 90 % andra tyckt du och nån enstaka till kan acceptera att Ts inte vill dejta er, (om ni tagit åt er såhär hårt över ett uttryck han förklarat sig för identifierar ni er antagligen under fnittrig tonåring)

Problem solved.
  • Anonym (K)
    karatinosa skrev 2018-01-01 17:08:14 följande:

Jag tycker såhär: TS ordval kanske var klumpigt (inte för min del. Jag är en fnittrig kvinna och jag förstår exakt vad TS menar när han säger "äkta kvinnor", men en del kanske inte förstår vad han menar). Men det är fan inget skäl att bli kränkt som en del i tråden har blivit! Han har dessutom flera gånger förklarat vad han menar och dessutom erkänt att ordvalet var fel... Räcker inte det? Varför ska man gå på så hårt mot en som redan förklarat sig och dessutom gett med sig lite? Att bli så överdrivet kränkt som vissa här blir är faktiskt bara patetiskt och omoget!

Jag är också " fnittrig tonåring" (han menar inte att han ska dejta en deprimerad tyst kvinna för de som är tröga lättkränkta utan Sense of humor) och måste kvinnor sitta och försvara sig med kött och blod hur "mogna " de är, och gör det via agressivitet, trakasserier och personangrepp så har de ju tyvärr , visat att de är motsatsen. (Inte mitt problem om man är så osmart men pinsamt för de kanske)
  • Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2018-01-01 17:17:10 följande:

Jag är också " fnittrig tonåring" (han menar inte att han ska dejta en deprimerad tyst kvinna för de som är tröga lättkränkta utan Sense of humor) och måste kvinnor sitta och försvara sig med kött och blod hur "mogna " de är, och gör det via agressivitet, trakasserier och personangrepp så har de ju tyvärr , visat att de är motsatsen. (Inte mitt problem om man är så osmart men pinsamt för de kanske)

TS. Tyvärr är jag redan upptagen *blink blink* men om jag vore du, använd denna tråd som påminnelse, vad du inte sänker dig till för nivå, du ska absolut aldrig någonsin bli behandlad såhär över ett ordval, det är psykisk misshandel om jag skulle se din partner göra så i er relation, det är inte okej. Även om någon tycker ett ord är "fel" så måste man kommunicera med respekt och lugn inte attackera med fula anklagande och vad jag kallar "vargprat" att bara visa tänderna och vara agressiv.

Du kommer hitta din mogna dröm till kvinna,som vet hur du vill bli tilltalad som har exakt det där du behöver!

"we Accept The Love we think we deserve"
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!