Anonym (ååå) skrev 2017-12-31 14:09:17 följande:
Om du "bara" känt dig mer mogen i ett år så skulle jag råda dig att gå långsamt fram. Jättebra att du reflekterar över dig själv och din utveckling men du får förlåta om jag inte blir helt övertygad om att du är så väldigt mogen. Risken för att falla tillbaka i gamla mönster är stor när det inte gått så lång tid
Om du tänker att en mogen kvinna med skinn på näsan, självständig och tydlig är vad du vill ha, så undrar jag varför, om detta inte varit din preferens tidigare. För mig låter det lite grann som om du tror att en sådan kvinna ska "rädda" dig nu när du startat ditt nya liv. Dock är det bara man själv som kan göra det.
Skyter- skytsam - du vet att det stavas med r, va? Bara undrar eftersom du gjort samma stavfel 2 ggr.
På vad han beskrev att han åstadkommit under senaste året, tycker jag det indikerar att han räddade sig själv.
Missbruk, ordet skrämmer folk och fördomarna sprutar som en penis. Det är egentligen bara en dålig ovana som blivit en trygghet, något som gett det du behövde och ska man tänka på alla som har en dålig ovana så är ju alla missbrukare. De som äter mer än vad som är bra för kroppen. De som jobbar övertid och aldrig kan slappna av. De som aldrig orkar städa och låter det bli bakterier och stank i hemmet. De som måste ha sex. De som hetsar med nyttighet och träning och försummar allt i sitt liv pga det, shoppingberoende (The list Continues)
Att Ts måste gå långsamt fram hur menar du? Jag tror han är ganska redo att låta mycket saker få hända i sitt liv som han väntat på man blir aldrig redo för man mognar och växer allt eftersom erfarenheter kommer.
Om du vore lite mer erfaren kring missbruk / beroenden / destruktiva invanda mönster hade du snarare tänkt att ju fortare han skapar nya associationer och hittar andra kickar glädje och mening i livet desto lättare blir det att det blir hans nya "drog" han behöver ju byta miljö, möta nya människor, få nya inspirationer och att dejta, att börja plugga på universitetet, är ju verkligen det bästa man kan ta som ett beslut! En perfekt värld att vistas i.
Om han däremot tar det lugnt och inte vågar satsa helhjärtat på sina drömmar och mål, då är missbruket den perfekta trösten. Men nu vill han uppenbarligen inte vara i gamla spår och trampa längre så jag tycker inte du ska döma honom det är inte precis gynnade för hans liv, hur tänker du att ta ett lugnt ska hjälpa honom mer än att sikta högt och ta sig själv på allvar?