• Thereisthat

Attraheras av äkta kvinnor!

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

• Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!
  • Thereisthat
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 16:22:33 följande:

Min erfarenhet är att kvinnor som är något mogna och säkra i sig själva inte uppskattar att man försöker lyfta en typ av kvinna genom att prata ner en annan typ av kvinna. Kvinnor som uppskattar (eller rentav själva gör det) när man lyfter en typ av kvinna genom att prata ner en annan är det som fastnat lite i tonårsmentaliteten. Och jag sa inget om att du inte har skäl att rata en kvinna för att hon inte är det du vill ha. Så är det väl för de flesta, att man har prefernser. Min invänding var enbart gällande att påtala att någon inte skulle vara en äkta kvinna bara för att hon var det du sökte.Och nu försöker du vrida om det till något annat. Såklart de blir kritik mot just "äkta kvinnor" eftersom det var det du skrev i denna tråden. Men om du läser mina inlägg igen så ser du att jag faktiskt påtalade att det är lika illa som när man pratar om "äkta/riktiga män" också.

Fast nu kommer du återigen med falska anklagelser. Jag har inte pratat ner någon kvinna öht, utan jag har sagt vilka jag föredrar, alltså mogna kvinnor. Och det är dessa mogna kvinnor jag betecknar som "äkta kvinnor", på samma sätt som väldigt många betecknar mogna män som "äkta män"... Sen om du har problem med det så fine. Men nu har du fått en förklaring på vad jag menar, och som sagt köper jag att ordvalet "äkta kvinnor" skapar en viss förvirring och den får du faktiskt nöja dig med.

Sen står jag fast vid att jag tycker att det är konstigt att det är allmänt vedertaget med vad man menar med "äkta man" men att det inte är samma sak med "äkta kvinna", men visst det är en annan diskussion.
  • Thereisthat
    Anonym (V) skrev 2017-12-31 15:52:24 följande:

Leta efter högutbildade kvinnor, de är ofta mindre dramatiska, de är ofta ambitiösa, vet vad de vill och är säkra i sig själva. Kvinnor som har barn tenderar oxå att vara säkrare på sig själva.

Universitetet kanske är rätt ställe m.a.o?

Kvinnor med barn har jag egentligen ingenting emot. Vet att en del män ratar sådana kvinnor, men jag ser inte det som en nackdel. Dels bevisar det att de är mogna, just som du säger. Men dels gör det också att man inte kan träffas hela tiden i början då kvinnan är med barnen, vilket är en fördel eftersom att man får tid att längta efter varandra (förutsatt då att kvinnan prioriterar sina barn före en nyförälskelse, vilket jag förutsätter att de gör).

Så det här med att en kvinna har barn är inget hinder för mig :)
  • Anonym (Väninnan)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 15:12:04 följande:

Tack för tipset! Ska fundera på saken.

Dock är jag inte så mycket för nätdejting utan jag vill träffa någon irl först så att säga. Jag kanske är rätt knepig men jag har provat nätdejting och jag föredrar nog att träffas irl först ändå. Men som jag sagt innan, inga dörrar stängda.

Gott nytt år! :)

Hon har heller aldrig nätdejtat. (Det har däremot jag, så kanske därför "van" vid att kontakta...)

Gott nytt till dig med! ;)
  • John22

Du kan börja med att inte bete och uttrycka dig som en pretentiös nolla som inbillar sig att han är bättre än alla andra för att hans smak skiljer sig något.

• Scoops
    John22 skrev 2017-12-31 18:43:41 följande:

Du kan börja med att inte bete och uttrycka dig som en pretentiös nolla som inbillar sig att han är bättre än alla andra för att hans smak skiljer sig något.

Väl formulerat! Precis så upplever jag TS inlägg och attityd också.

Det värsta i sagan är att jag faller jättebra in i beskriv av TS "äkta kvinna". Så här är ett tips till TS:

Var den mannen som kvinnan du vill ha förtjänar.

Så löser det sig av sig självt.
  • hejnina
    Thereisthat skrev 2017-12-31 14:29:14 följande:

Vänta lite... när har jag sagt att jag ser ner på dem? Citera!

Nej, det enda jag sagt är just det du säger, att de inte faller mig i smaken. Är det detsamma som att se ner på dem? Haha... Gott nytt år på dig.

Du tycker inte det är nedlåtande att påstå att dom inte är "äkta kvinnor"...? Hade du nöjt dig med att konstatera vad du sökte för kvinna hade jag inte haft något att anmärka på men när du sorterar upp kvinnor i äkta och oäkta utifrån dina egna preferenser så eh, well.. du förstår.
  • Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 16:40:42 följande:

Fast nu kommer du återigen med falska anklagelser. Jag har inte pratat ner någon kvinna öht, utan jag har sagt vilka jag föredrar, alltså mogna kvinnor. Och det är dessa mogna kvinnor jag betecknar som "äkta kvinnor", på samma sätt som väldigt många betecknar mogna män som "äkta män"... Sen om du har problem med det så fine. Men nu har du fått en förklaring på vad jag menar, och som sagt köper jag att ordvalet "äkta kvinnor" skapar en viss förvirring och den får du faktiskt nöja dig med.

Sen står jag fast vid att jag tycker att det är konstigt att det är allmänt vedertaget med vad man menar med "äkta man" men att det inte är samma sak med "äkta kvinna", men visst det är en annan diskussion.

Det är ingen falsk anklagelse, det står i din rubrik och din ts. Att du egentligen menar något annat spelar ingen roll för folk är inte tankeläsare. Jag svarade också utifrån hur du uttryckte dig från början, att du senare efter det kommit med vidare förklaringar hör inte riktigt hit - för det var inte det jag bemötte. Dessutom har de ord man väljer att uttrycka sig med en betydelse. Men nu vet du att folk komme reagera på om du väljer att benämna kvinnor som inte faller under dina prefersener som "oäkta".

Och "äkta kvinna" vs. "äkta man" - det där är din subjektiva förståelse. Jag skulle inte beskriva varken män eller kvinnor som äkta eller oäkta beorende på diverse egenskaper eller personligheter.
  • Phalaenopsis

Universitetet är en utmärkt plats att leta på. En bra plats att hitta nya vänner och partners som man tycker passar bättre tillsammans i sitt nya jag. Goda vänner med rätt inställning till livet minskar dessutom risken för återfall. Och försök med föreningar med aktiviteter som du uppskattar/som du skulle uppskatta att din tilltänkta håller på med.

• Regndamen

Men du ska väl börja på universitet? Börja där, finns många trevliga kvinnor där.

• Thereisthat
    Phalaenopsis skrev 2017-12-31 19:48:10 följande:

Universitetet är en utmärkt plats att leta på. En bra plats att hitta nya vänner och partners som man tycker passar bättre tillsammans i sitt nya jag. Goda vänner med rätt inställning till livet minskar dessutom risken för återfall. Och försök med föreningar med aktiviteter som du uppskattar/som du skulle uppskatta att din tilltänkta håller på med.

Okej. Lite funderingar är mitt intresse för historia. För någonstans vill jag ha en kvinna som uppskattar mitt historieintresse. Finns det bra föreningar för sånt?
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!