Anonym (MS) skrev 2018-01-01 19:17:01 följande:
Jag fortsätter inte hacka på TS. Jag bemöter bara vad han svarar mig i sina inlägg. Du får gärna gå tillbaka och läsa. Det är lite så en diskussion fungerar.
Och att flera ansåg samma sak som jag gjorde gör det inte till mobbing. Med den defintionen är ju du en mobbare just nu också, eftersom ni är flera som går emot vad jag säger.
Jo det gör du! Du har i flera inlägg påstått att hans ordval säger en massa om hans människosyn och påstått att han sett ner på kvinnor som inte faller honom i smaken, vilket han aldrig gjort utan det är bara DIN tolkning av det han säger och DU har inte tolkningsföreträde. Och sen att han aldrig kommer att få en mogen kvinna om han använder såna begrepp är inte sant. Här i USA används begreppet "real woman" väldigt mycket om mogna kvinnor och ingen tar illa upp för det (förutom en ytterst liten minoritet).
TS beskriver i trådstarten vad han menar med "äkta kvinna". En äkta kvinna är en kvinna som är mogen och som har skinn på näsan (eller "stake" som TS lite komiskt använde sig av). Låt oss nu gå igenom begreppen "äkta" och "kvinna".
Att vara "äkta" är så som Kajsa beskriver, en människa som inte gör sig till eller låtsas vara någon hon inte är. En "äkta" är en människa som har ett genuint trovärdigt beteende som inte beter sig falskt. Motsatsen är då en människa som är falsk och/eller gör sig till, och du kan väl aldrig påstå att såna kvinnor inte existerar?
Att vara "kvinna" är att vara vuxen. Förr användes begreppet "kvinna" om någon som var gift och därmed förlorat jungfrudomen. Idag används det i synnerhet som en beteckning för vuxna av den kvinnliga könet. Man använder inte begreppet "kvinna" om en tonårstjej oftast.
Så vad TS menar är alltså att han söker en vuxen kvinna som inte gör sig till och har ett moget beteende. Och alla kvinnor är inte sådana som TS söker, och dessa kvinnor är alltså inte hans
Är det egentligen så svårt?