Attraheras av äkta kvinnor!
Vänta lite... när har jag sagt att jag ser ner på dem? Citera!
Nej, det enda jag sagt är just det du säger, att de inte faller mig i smaken. Är det detsamma som att se ner på dem? Haha... Gott nytt år på dig.
Vänta lite... när har jag sagt att jag ser ner på dem? Citera!
Nej, det enda jag sagt är just det du säger, att de inte faller mig i smaken. Är det detsamma som att se ner på dem? Haha... Gott nytt år på dig.
So?
Jag ser inte människor som inte kan vara renliga eller fördela allt ansvar i hem och familj jämlikt som äkta män, det är för ansvarslöst för en vuxen människa, jag står för det.
Det verkar vara svårt för folk att vara glad för TS skull. Det säger mer om er , bara så ni vet.
Fast ärligt talat så ser jag faktiskt inte fnittriga tonåringar som äkta kvinnor utan jag ser dem som just tonåringar (i sitt beteende åtminstone). Det betyder per automatik inte att jag ser dem som dåliga människor eller att jag ser ner på dem, utan det betyder att de inte faller mig i smaken. Sen om någon tolkat det annorlunda är ju det synd, men nu har jag förklarat vad jag menar, like it or not.
Jag är ledsen, men jag tror faktiskt inte att du tillhör min målgrupp om du upprörs eller blir förnärmad över en sån sak. Som sagt, jag köper att ordvalet kanske var klumpigt och jag borde nog skrivit "mogna kvinnor" istället. Men som du säger, min åsikt är min åsikt och om det är skäl att rata mig för det så är det inte en sån kvinna jag söker. Faktiskt
Ärligt talat, är det inte rätt så konstigt att det är allmänt begripligt vad man menar med "äkta man" men förvirring över begreppet "äkta kvinna"? Är det för att ordet "kvinna" fortfarande inte har en lika positiv betydelse som "man"? Isf blir jag både ledsen och besviken eftersom att det visar att kvinnlighet inte är lika uppskattad som manlighet, vilket det faktiskt borde vara!
Fast nu kommer du återigen med falska anklagelser. Jag har inte pratat ner någon kvinna öht, utan jag har sagt vilka jag föredrar, alltså mogna kvinnor. Och det är dessa mogna kvinnor jag betecknar som "äkta kvinnor", på samma sätt som väldigt många betecknar mogna män som "äkta män"... Sen om du har problem med det så fine. Men nu har du fått en förklaring på vad jag menar, och som sagt köper jag att ordvalet "äkta kvinnor" skapar en viss förvirring och den får du faktiskt nöja dig med.
Sen står jag fast vid att jag tycker att det är konstigt att det är allmänt vedertaget med vad man menar med "äkta man" men att det inte är samma sak med "äkta kvinna", men visst det är en annan diskussion.
Alltså din lättkränkta lilla dramadrottning! Dra åt helvete med dig! Du påstår att du ingår i TS kategori (mogen kvinna), men du visar ju här att du är allt annat än mogen! TS har erkänt att ordvalet kanske var fel... Ändå fortsätter du ligga på honom! TS verkar vara en fantastiskt bra människa med hjärtat på rätt plats, och det DU gnäller över är hans ordval... Seriöst nu, du inser väl hur omogen och patetiskt du framstår när du har ett sånt hävdelsebehov?
Jag önskar inte dig något gott nytt år! Du är en vidrig, mobbande, lättkränk dramadrottning och jag hoppas att ditt år blir fylld av karma för ditt äckliga beteende!
Jag har en dotter som blir mobbad av just såna vidriga svin som dig. Det är därför jag blir så förbannad när jag ser sånt här mobbningsbeteende!
Jag gillar inte människor som gör så som du gör, d.v.s. hoppar på en människa som gjort ETT misstag (inte ens ett stort sådant), och dessutom erkänt det. Varför kan du bara inte acceptera det?
Dessutom gillar jag inte mobbning, på nätet och irl! Som sagt, min dotter blir mobbad och jag mår psykiskt dåligt över det. Och allt beror på såna trångsynta, dramatiska människor som du... Låt TS vara!
Bra, då har vi härmed avslutat diskussionen om begreppet.
Har du något konkret tips till mig var jag kan finna mogna kvinnor med skinn på näsan som jag söker?
Jo det gör du! Du har i flera inlägg påstått att hans ordval säger en massa om hans människosyn och påstått att han sett ner på kvinnor som inte faller honom i smaken, vilket han aldrig gjort utan det är bara DIN tolkning av det han säger och DU har inte tolkningsföreträde. Och sen att han aldrig kommer att få en mogen kvinna om han använder såna begrepp är inte sant. Här i USA används begreppet "real woman" väldigt mycket om mogna kvinnor och ingen tar illa upp för det (förutom en ytterst liten minoritet).
TS beskriver i trådstarten vad han menar med "äkta kvinna". En äkta kvinna är en kvinna som är mogen och som har skinn på näsan (eller "stake" som TS lite komiskt använde sig av). Låt oss nu gå igenom begreppen "äkta" och "kvinna".
Att vara "äkta" är så som Kajsa beskriver, en människa som inte gör sig till eller låtsas vara någon hon inte är. En "äkta" är en människa som har ett genuint trovärdigt beteende som inte beter sig falskt. Motsatsen är då en människa som är falsk och/eller gör sig till, och du kan väl aldrig påstå att såna kvinnor inte existerar?
Att vara "kvinna" är att vara vuxen. Förr användes begreppet "kvinna" om någon som var gift och därmed förlorat jungfrudomen. Idag används det i synnerhet som en beteckning för vuxna av den kvinnliga könet. Man använder inte begreppet "kvinna" om en tonårstjej oftast.
Så vad TS menar är alltså att han söker en vuxen kvinna som inte gör sig till och har ett moget beteende. Och alla kvinnor är inte sådana som TS söker, och dessa kvinnor är alltså inte hans
Är det egentligen så svårt?
Jo jag har funderat mycket på det där med Universitet. En sak jag dock blir lite orolig för är att det skulle kunna bli jättejobbigt om det skulle ta slut och man går på samma program. Har en kompis som var med om det och det slutade dessvärre så illa att han inte lever idag :( Det är väl också en anledning att inte dejta kollegor också...
Annars tycker jag att det där med att engagera sig låter väldigt bra. Som sagt, Centerpartiet är mitt parti så där kanske man skulle kunna "leta"?