• Thereisthat

Attraheras av äkta kvinnor!

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

• Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!
  • Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2018-01-01 20:11:55 följande:

Bra, då har vi härmed avslutat diskussionen om begreppet.

Har du något konkret tips till mig var jag kan finna mogna kvinnor med skinn på näsan som jag söker?

Naej, det är ju inte som att det är en homogen grupp som hänger på samma ställe. Finns väl lite överallt helt enkelt. Däremot tror jag universitetet är en bra miljö för att hitta en likasinnad person. Mest för att det är en plats där man redan har något gemensamt och där man kommer befinna sig några år, så det finns tid att lära känna varandra och umgås pga studier, aktiviteter, gå ut ihop osv. Annars att engagera sig i kanske något intressant där man stöter på folk. Och inte vara rädd för att skapa sig vänner och inte bara romantiska intressen. Dels för att vänner är ju trevligt att ha, men också för så många träffar sina partners genom gemensamma vänner, på fester som anordnas av gemensam vän eller att man hänger på en vän för att träffa dennes andra vänner. Också rätt avslappnat.
  • Anonym (MS)
    karatinosa skrev 2018-01-01 20:22:54 följande:

Jo det gör du! Du har i flera inlägg påstått att hans ordval säger en massa om hans människosyn och påstått att han sett ner på kvinnor som inte faller honom i smaken, vilket han aldrig gjort utan det är bara DIN tolkning av det han säger och DU har inte tolkningsföreträde. Och sen att han aldrig kommer att få en mogen kvinna om han använder såna begrepp är inte sant. Här i USA används begreppet "real woman" väldigt mycket om mogna kvinnor och ingen tar illa upp för det (förutom en ytterst liten minoritet).

TS beskriver i trådstarten vad han menar med "äkta kvinna". En äkta kvinna är en kvinna som är mogen och som har skinn på näsan (eller "stake" som TS lite komiskt använde sig av). Låt oss nu gå igenom begreppen "äkta" och "kvinna".

Att vara "äkta" är så som Kajsa beskriver, en människa som inte gör sig till eller låtsas vara någon hon inte är. En "äkta" är en människa som har ett genuint trovärdigt beteende som inte beter sig falskt. Motsatsen är då en människa som är falsk och/eller gör sig till, och du kan väl aldrig påstå att såna kvinnor inte existerar?

Att vara "kvinna" är att vara vuxen. Förr användes begreppet "kvinna" om någon som var gift och därmed förlorat jungfrudomen. Idag används det i synnerhet som en beteckning för vuxna av den kvinnliga könet. Man använder inte begreppet "kvinna" om en tonårstjej oftast.

Så vad TS menar är alltså att han söker en vuxen kvinna som inte gör sig till och har ett moget beteende. Och alla kvinnor är inte sådana som TS söker, och dessa kvinnor är alltså inte hans 

Är det egentligen så svårt?

Okej :)
  • Thereisthat
    Anonym (MS) skrev 2018-01-01 23:26:57 följande:

Naej, det är ju inte som att det är en homogen grupp som hänger på samma ställe. Finns väl lite överallt helt enkelt. Däremot tror jag universitetet är en bra miljö för att hitta en likasinnad person. Mest för att det är en plats där man redan har något gemensamt och där man kommer befinna sig några år, så det finns tid att lära känna varandra och umgås pga studier, aktiviteter, gå ut ihop osv. Annars att engagera sig i kanske något intressant där man stöter på folk. Och inte vara rädd för att skapa sig vänner och inte bara romantiska intressen. Dels för att vänner är ju trevligt att ha, men också för så många träffar sina partners genom gemensamma vänner, på fester som anordnas av gemensam vän eller att man hänger på en vän för att träffa dennes andra vänner. Också rätt avslappnat.

Jo jag har funderat mycket på det där med Universitet. En sak jag dock blir lite orolig för är att det skulle kunna bli jättejobbigt om det skulle ta slut och man går på samma program. Har en kompis som var med om det och det slutade dessvärre så illa att han inte lever idag :( Det är väl också en anledning att inte dejta kollegor också...

Annars tycker jag att det där med att engagera sig låter väldigt bra. Som sagt, Centerpartiet är mitt parti så där kanske man skulle kunna "leta"?
  • Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2018-01-01 23:44:40 följande:

Jo jag har funderat mycket på det där med Universitet. En sak jag dock blir lite orolig för är att det skulle kunna bli jättejobbigt om det skulle ta slut och man går på samma program. Har en kompis som var med om det och det slutade dessvärre så illa att han inte lever idag :( Det är väl också en anledning att inte dejta kollegor också...

Annars tycker jag att det där med att engagera sig låter väldigt bra. Som sagt, Centerpartiet är mitt parti så där kanske man skulle kunna "leta"?

Beklagar med din kompis, men för att lugna dig inför det: det måste ha funnits annat bakom också. Är man någorlunda stabil borde det inte sluta med att man tar livet av sig (så jag tolkade att du menade) för att en relation tar slut). Känner du att det är en risk för dig så skulle jag verkligen avråda från att söka romantiska relationer och fokusera på att få dig själv att må bra först.

Men såklart så finns alltid risken att en relation inte håller, men tycker inte det ska avskrämma dig från att satsa på någon du gillar. Såklart behöver du ju inte dejta loss i ditt program på fullt ös, men lär känna folk som vänner först. Då kan du dessutom lättare se vad det är för person först, om det är någon du kan se dig själv med och någon du passar ihop med. Och det behöver ju inte vara någon från ditt program och ditt år, kan ju vara någon man träffar genom en förening eller dyl. också.

Generellt skulle jag faktiskt tipsa om att inte gå så hårt ut på att söka efter just en romantisk partner. Satsa på att lära känna människor bara, utan några större förväntingar än att ni kanske blir vänner. Tror helt ärligt man har bäst chans att hitta någon man verkligen passar bra ihop med på det viset. För som vänner lär man känna varandra på ett litet annat sätt oftast än någon man försöker dejta, i det senare fallet kan det vara lite läskigare att öppna upp sig för någon och det tar längre tid att verkligen lära känna varandra. Överlag alltså, såklart finns det undantag också. Sen som jag skrev innan, ju fler vänner och människor du lär känna, ju fler personer har du möjlighet att träffa.
  • KlunsSmurfen
    Thereisthat skrev 2017-12-31 10:06:04 följande:

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Thereisthat skrev 2017-12-31 13:21:35 följande:
    [...]
    Och min inställning är att det är vilka kvinnor jag vill ha som ska styra, snarare än vilka kvinnor det är som vill ha mig.
    [...]
    och det blev bitch fight i tråden Skrattande
    "Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna"
    Du får leta i en annan tråd Skrattande
    smulpaj01 skrev 2017-12-31 13:35:44 följande:

Såklart du ska vara stolt över din fantastiska resa! Mycket bra jobbat och helt utan att känna dig är jag stolt över dig!
    Grattis och hoppas du hittar din drömkvinna

+1
  • Anonym (mor)

Många män vill ha en riktig matrona som kan sätta dem på plats. Liksom en blandning av älskarinna och sträng morsa. Har inte med det sexuella att göra utan TRYGGHETEN! Många kvinnor vill ha stabila, starka och trygga män så det är inte konstigt att vi ligger i topp i Europa när det gäller singelhushåll.

• KlunsSmurfen
    Anonym (mor) skrev 2018-01-02 06:40:47 följande:

Många män vill ha en riktig matrona som kan sätta dem på plats. Liksom en blandning av älskarinna och sträng morsa. Har inte med det sexuella att göra utan TRYGGHETEN! Många kvinnor vill ha stabila, starka och trygga män så det är inte konstigt att vi ligger i topp i Europa när det gäller singelhushåll.

En "äkta" kvinna agerar mer med sunt förnuft och vet var de har sig själva, det gör dem starka så de känner sig mer trygga, det ger trygghet.
    En kvinna som kan riva i när det behövs behöver inte ta på sig mamma rollen.

• Anonym (mor)
    KlunsSmurfen skrev 2018-01-02 08:18:58 följande:
    En "äkta" kvinna agerar mer med sunt förnuft och vet var de har sig själva, det gör dem starka så de känner sig mer trygga, det ger trygghet.
    En kvinna som kan riva i när det behövs behöver inte ta på sig mamma rollen.
    Hur som helst så finns det inte tillräckligt med ragator för att fylla behovet. Är man en mer "äkta" kvinna för att man är stark? Vad kallar man de som vill ha en mans famn att vila i? Vad kallar man männen som inte klarar sig själva utan vill ha order om precis ALLT?
  • KlunsSmurfen
    Anonym (mor) skrev 2018-01-02 08:53:45 följande:
    Hur som helst så finns det inte tillräckligt med ragator för att fylla behovet. Är man en mer "äkta" kvinna för att man är stark? Vad kallar man de som vill ha en mans famn att vila i? Vad kallar man männen som inte klarar sig själva utan vill ha order om precis ALLT?
    TS har redan förklarat vad som känns "äkta" för honom, förstår inte behovet av att märka ord i tråden..

"Vad kallar man männen som inte klarar sig själva utan vill ha order om precis ALLT?"
    Peter Pan syndrome?
  • Xillie

Hej!

Du verkar veta vad Du vill... :)

Jag har en dotter, som också vet det, men som dessvärre råkade ut för en patologiskt svartsjuk, totalkontrollerande slyngel - som anser sig vara "en riktig karl". Han har FEEEL...

Men, allvarligt, tror att min "lilla" tjej kunde vara mer Din stil:-Hon är självgående med ett fast arbete och en extra behovsanställning som hundförare. Sköter det mesta av reparationer och underhåll av 2 fastigheter, har hand om skötsel och träning av sina 2 hästar och 3 hundar. Samt studerar på distans. Ingen partypingla, alltså, och väldigt lite tid för drama!

Hon sätter lojalitet, ärlighet och trohet högst bland mänskliga egenskaper, är en fin kompis som ställer upp för vännerna i alla lägen. Humor och avsaknad av pälsdjursallergi ett måste!!!

- Så, om Du befinner Dig i lämplig "ålderssfär", d v s ca 30 - 40, kanske Ni kunde passa varann?

(& nej, jag SKRYTER inte om dottern : men är mycket stolt över henne! :D)

Under alla omständigheter, varmt lycka till i Din jakt på idealkvinnan för Dig!

• Anonym (Faller)

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva) ?

Faller många för den typen av personligheter. Fördrar en kvinna med en sådan personlighet att vara singel och leva loppan?
  • Anonym (...)

Du skulle kanske börja med att vara en äkta och mogen man...?

• Anonym (Faller)

Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill 

En kvinna med den personligheten har en massa vänner?
  • Anonym (sådär)

Det krävs att du själv är lika mogen, med lika mycket stake och karisma vilket långt ifrån alla är.

En av de vanligaste misstagen många gör är att ställa krav på andra som de själva inte kommer i närheten av att uppfylla.
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!