• Thereisthat

Attraheras av äkta kvinnor!

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

• Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!
  • Thereisthat
    hejnina skrev 2017-12-31 13:27:09 följande:

Vet du vad. Även "fnittriga, förvuxna tonårstjejer" är äkta kvinnor. Och jag hoppas att alla kvinnor av det slag du söker, är mogna nog att inte acceptera män som ser ner på vissa kvinnor för att dom inte faller honom i smaken.

Vänta lite... när har jag sagt att jag ser ner på dem? Citera!

Nej, det enda jag sagt är just det du säger, att de inte faller mig i smaken. Är det detsamma som att se ner på dem? Haha... Gott nytt år på dig.
    smulpaj01 skrev 2017-12-31 13:35:44 följande:

Såklart du ska vara stolt över din fantastiska resa! Mycket bra jobbat och helt utan att känna dig är jag stolt över dig!

Grattis och hoppas du hittar din drömkvinna

Tusen tack! Det värmer jättemycket! Gott nytt år! :)
    Anonym (K) skrev 2017-12-31 13:42:08 följande:

Jag är 100 % svensk men åt helvete med att det är fel att vara glad för sin egen skull , heja att vara stolt över sig själv fortsätt med det! Det är som mat för magen fast du matar din självkänsla, att du är bra. En person med god självkänsla är riktigt riktigt positivt då kommer du klicka med likasinnade som behandlar sig själva bra.

"Och min inställning är att det är vilka kvinnor jag vill ha som ska styra, snarare än vilka kvinnor det är som vill ha mig" - Detta är riktigt viktigt faktiskt, du måste gå efter dig, inte efter att duga i andras ögon.

Får jag fråga hur kräsen du är? Alltså, om du skulle möta en kvinna som känns mogen stabil med skinn på näsan och ni klickar bra på alla plan, men hon är mamma, hon bor lite långt ifrån, hon har tidigare haft cancer, hon har gamla ärr på armarna, hon är lite mullig, hon är religiös, hon är bisexuell, hon har kriminellt / missbruk-förflutet, eller annat som kanske inte är det optimala ,men som kan funka ändå

Hur tänker du där?

Jag skulle nog säga att jag är kräsen om jag söker ett förhållande. Där tycker jag att man måste vara lite kräsen eftersom att man är ute efter någon man ska försöka skapa ett liv med. Däremot lever jag i nutiden. Om en person haft ett destruktivt förflutet men har lyckats ordna upp det så skulle jag nog säga att det är mer attraktivt med någon som gjort en sån resa. Jag är dessutom ödmjuk inför det eftersom att jag vet av erfarenhet hur svårt det är att dra sig ur ett mindre bra liv. Så om någon har ett dåligt förflutet men lyckats dra sig ur det så är jag snarare imponerad över det.

Vad gäller utseende så måste det självklart finnas en attraktion och jag kan ärligt säga att jag inte attraheras så mycket av övervikt. Men är allting bra i övrigt och man klickar bra så är det ju självklart att jag inte stänger några dörrar. I "värsta" fall kan man ju bli kompisar. Som sagt, allt beror på situationen :)

Gott nytt år! :)
  • Anonym (Ja)

Själv föredrar jag oäkta kvinnor, gärna hologram eller androider. Men smaken är som baken...

• Thereisthat
    Anonym (ååå) skrev 2017-12-31 14:09:17 följande:

Om du "bara" känt dig mer mogen i ett år så skulle jag råda dig att gå långsamt fram. Jättebra att du reflekterar över dig själv och din utveckling men du får förlåta om jag inte blir helt övertygad om att du är så väldigt mogen. Risken för att falla tillbaka i gamla mönster är stor när det inte gått så lång tid

Om du tänker att en mogen kvinna med skinn på näsan, självständig och tydlig är vad du vill ha, så undrar jag varför, om detta inte varit din preferens tidigare. För mig låter det lite grann som om du tror att en sådan kvinna ska "rädda" dig nu när du startat ditt nya liv. Dock är det bara man själv som kan göra det. 

Skyter- skytsam - du vet att det stavas med r, va? Bara undrar eftersom du gjort samma stavfel 2 ggr. 

Ja, så är det. Jag vet ju ärligt talat inte om jag är redo för ett förhållande än och det ska jag väl också säga att jag inte kör en mälmedveten taktik att hitta ett ordentligt och stadigt förhållande. Utan det är väl snarare själva "minglet" jag tänkt börja med, om du förstår vad jag menar.

Sen ja, jag är väl medveten om att risken alltid finns att jag går tillbaka till gamla mönster och det är min stora skräck. Jag ska göra allt, exakt allt för att det inte ska ske. Men i grunden tror jag faktiskt att det inte är en så stor risk eftersom att jag faktiskt fått valuta för mödan och märkt av att mitt beteende förbättrats tack vare det. Men självklart ska man vara på sin vakt med den bakgrunden jag har!

Jag har egentligen alltid attraherats av mogna kvinnor. Ända sedan sena tonåren har jag aldrig känt en attraktion till mogna kvinnor med skinn på näsan! Det är väl mest det att jag det senaste året känt att jag på riktigt måste rikta in mig på det jag vill ha. Du får komma ihåg att min självkänsla förut var väldigt låg, och min attityd var i princip att den som ville ha mig kunde få mig eftersom att jag hade en dålig inställning till mig själv. Nu börjar jag på allvar fundera över vad JAG vill ha och det gäller egentligen inte bara kvinnor utan det handlar även om jobb, vänner, kläder, träning och allt egentligen. Jag lägger helt enkelt upp mål med livet eftersom att det underlättar så mycket när man dragit sig ur en destruktiv tillvaro.
  • Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 14:29:14 följande:

Vänta lite... när har jag sagt att jag ser ner på dem? Citera!

Nej, det enda jag sagt är just det du säger, att de inte faller mig i smaken. Är det detsamma som att se ner på dem? Haha... Gott nytt år på dig.

Tror poängen var att du inte ser dem som äkta kvinnor för det. Att säga att någon inte är en äkta kvinna (eller man för den delen) bara för att de inte som man själv vill är att se ner på dem.
  • Anonym (Väninnan)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 10:06:04 följande:

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

Min bästa väninna är en sådan kvinna. Tur för dig så är hon nybliven singel, men dessvärre vet jag inte om hon är redo för en relation än...

Hon är 33, mörkt halvlångt hår och har en härlig personlighet. Jag är optimist :) så hör av dig om du blev intresserad?
  • Thereisthat
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 14:46:19 följande:

Tror poängen var att du inte ser dem som äkta kvinnor för det. Att säga att någon inte är en äkta kvinna (eller man för den delen) bara för att de inte som man själv vill är att se ner på dem.

Fast ärligt talat så ser jag faktiskt inte fnittriga tonåringar som äkta kvinnor utan jag ser dem som just tonåringar (i sitt beteende åtminstone). Det betyder per automatik inte att jag ser dem som dåliga människor eller att jag ser ner på dem, utan det betyder att de inte faller mig i smaken. Sen om någon tolkat det annorlunda är ju det synd, men nu har jag förklarat vad jag menar, like it or not.
  • Anonym (K)
    Anonym (happy new year) skrev 2017-12-31 12:54:04 följande:

Detta blir mitt nyårsmantra;) TACK !

Så oerhört sant men som få tänker på.

Varsågod så mycket och slit den med hälsan ;) gott nytt år på dig med!

Nä, vissa saker kan man faktiskt studera sig till för att lyckas bättre med dejting / relationer.

TS själv sa en bra sak. "Jag ska gå efter den kvinnan jag vill ha inte efter den kvinnan som vill ha mig"

Detta är också en sån klassisk mening som verkligen tar allting till en helt ny nivå.
  • annabellelee

Vet du vad. Även "fnittriga, förvuxna tonårstjejer" är äkta kvinnor. Och jag hoppas att alla kvinnor av det slag du söker, är mogna nog att inte acceptera män som ser ner på vissa kvinnor för att dom inte faller honom i smaken.

Ingen har pratat om att se ner på vissa. Men nog måste man väl få ha sexuella preferenser? Jag ser inte ner på människor bara för att jag inte attraheras av dem...
  • Anonym (K)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 14:46:19 följande:

So?

Jag ser inte människor som inte kan vara renliga eller fördela allt ansvar i hem och familj jämlikt som äkta män, det är för ansvarslöst för en vuxen människa, jag står för det.

Det verkar vara svårt för folk att vara glad för TS skull. Det säger mer om er , bara så ni vet.
  • Anonym (K)

Vet du vad, alla ser ner och dömer varandra, du dömer TS just nu.

Jag tycker inte supande människor är attraktivt och en man som inte kan städa är definitivt inte en riktig karl i mina ögon. Tycker du att en man som super och sitter vid datorn och lämnar dig med barnen är en bra man? Eller tycker du han känns som en tonåring som inte tar sitt ansvar?

Bra kvinna/ riktig kvinna - är det TS menar förmodligen.
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!