• Thereisthat

Attraheras av äkta kvinnor!

Hej. Jag tillhör kategorin män som inte attraheras fnittriga, förvuxna tonårstjejer som vissa män verkar gilla. Nej, jag vill ha en äkta kvinna med karisma och stake! En kvinna som kan sätta gränser, vet vad hon vill och är säker i sig själv. En mogen kvinna helt enkelt! (det utesluter dramadrottningar då dessa inte är mogna och säkra i sig själva)

Problemet är att jag inte vet var jag kan hitta en sådan kvinna. Och jag vet inte vad som krävs av mig om jag ska försöka få till det med en sådan.

Någon här som kan ge mig lite tips?

• Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!
  • Anonym (MS)
    Anonym (K) skrev 2017-12-31 14:58:45 följande:

So?

Jag ser inte människor som inte kan vara renliga eller fördela allt ansvar i hem och familj jämlikt som äkta män, det är för ansvarslöst för en vuxen människa, jag står för det.

Det verkar vara svårt för folk att vara glad för TS skull. Det säger mer om er , bara så ni vet.

Och jag tycker det är problematiska och ogenomtänkta uttalanden. Framförallt för att det är helt subjektivt. I hur TS använder det så blir effekten att de som inte passar mallen för vad man själv anser är en attraktiv ska ses som mindre kvinna/man. Är i samma kategori som t.ex. "riktiga kvinnor har kurvor". Bara korkat ju.

Men annars tycker jag att använda det på det viset som du gör är bara dumt. Det skjuter ifrån ansvaret. För faktum är att det finns många män som inte tar ansvar för familj och hem. Det beror knappast på att de inte är "riktiga" män. Du kanske inte tycker det är bra män, men de är inte mindre män för det.

Vad har jag sagt någog om TS i övrigt? Förklarade bara vad jag trodde vad poängen med en annan persons kommentar.
  • Thereisthat
    Anonym (Väninnan) skrev 2017-12-31 14:51:23 följande:

Min bästa väninna är en sådan kvinna. Tur för dig så är hon nybliven singel, men dessvärre vet jag inte om hon är redo för en relation än...

Hon är 33, mörkt halvlångt hår och har en härlig personlighet. Jag är optimist :) så hör av dig om du blev intresserad?

Tack för tipset! Ska fundera på saken.

Dock är jag inte så mycket för nätdejting utan jag vill träffa någon irl först så att säga. Jag kanske är rätt knepig men jag har provat nätdejting och jag föredrar nog att träffas irl först ändå. Men som jag sagt innan, inga dörrar stängda.

Gott nytt år! :)
  • Thereisthat
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 15:11:36 följande:

Och jag tycker det är problematiska och ogenomtänkta uttalanden. Framförallt för att det är helt subjektivt. I hur TS använder det så blir effekten att de som inte passar mallen för vad man själv anser är en attraktiv ska ses som mindre kvinna/man. Är i samma kategori som t.ex. "riktiga kvinnor har kurvor". Bara korkat ju.

Men annars tycker jag att använda det på det viset som du gör är bara dumt. Det skjuter ifrån ansvaret. För faktum är att det finns många män som inte tar ansvar för familj och hem. Det beror knappast på att de inte är "riktiga" män. Du kanske inte tycker det är bra män, men de är inte mindre män för det.

Vad har jag sagt någog om TS i övrigt? Förklarade bara vad jag trodde vad poängen med en annan persons kommentar.

Jag kan nog ge dig att min ämnesbeskrivning inte var så genomtänkt. Jag kanske borde ha skrivit "mogna kvinnor" istället så hade vi sluppit den här diskussionen.

Fel av mig!
  • Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 14:54:56 följande:

Fast ärligt talat så ser jag faktiskt inte fnittriga tonåringar som äkta kvinnor utan jag ser dem som just tonåringar (i sitt beteende åtminstone). Det betyder per automatik inte att jag ser dem som dåliga människor eller att jag ser ner på dem, utan det betyder att de inte faller mig i smaken. Sen om någon tolkat det annorlunda är ju det synd, men nu har jag förklarat vad jag menar, like it or not.

Faktum kvarstår att de inte är mindre kvinnor bara för att de inte faller dig i smaken. Absolut, du tycker som du tycker. Men som en kvinna som nog är mer lik den typ du söker så kan jag säga att en man som uttryckte sig så om andra kvinnor skulle bli otroligt oattraktiv som potentiell partner för mig.

P.S. det gör dig dock inte till mindre man eller en oäkta man, för det har inget med det att göra.
  • Thereisthat
    Anonym (MS) skrev 2017-12-31 15:14:45 följande:

Faktum kvarstår att de inte är mindre kvinnor bara för att de inte faller dig i smaken. Absolut, du tycker som du tycker. Men som en kvinna som nog är mer lik den typ du söker så kan jag säga att en man som uttryckte sig så om andra kvinnor skulle bli otroligt oattraktiv som potentiell partner för mig.

P.S. det gör dig dock inte till mindre man eller en oäkta man, för det har inget med det att göra.

Jag är ledsen, men jag tror faktiskt inte att du tillhör min målgrupp om du upprörs eller blir förnärmad över en sån sak. Som sagt, jag köper att ordvalet kanske var klumpigt och jag borde nog skrivit "mogna kvinnor" istället. Men som du säger, min åsikt är min åsikt och om det är skäl att rata mig för det så är det inte en sån kvinna jag söker. Faktiskt
  • Anonym (V)

Leta efter högutbildade kvinnor, de är ofta mindre dramatiska, de är ofta ambitiösa, vet vad de vill och är säkra i sig själva. Kvinnor som har barn tenderar oxå att vara säkrare på sig själva.

• Thereisthat

Ärligt talat, är det inte rätt så konstigt att det är allmänt begripligt vad man menar med "äkta man" men förvirring över begreppet "äkta kvinna"? Är det för att ordet "kvinna" fortfarande inte har en lika positiv betydelse som "man"? Isf blir jag både ledsen och besviken eftersom att det visar att kvinnlighet inte är lika uppskattad som manlighet, vilket det faktiskt borde vara!

• Anonym (MS)
    Thereisthat skrev 2017-12-31 15:35:09 följande:

Jag är ledsen, men jag tror faktiskt inte att du tillhör min målgrupp om du upprörs eller blir förnärmad över en sån sak. Som sagt, jag köper att ordvalet kanske var klumpigt och jag borde nog skrivit "mogna kvinnor" istället. Men som du säger, min åsikt är min åsikt och om det är skäl att rata mig för det så är det inte en sån kvinna jag söker. Faktiskt

Min erfarenhet är att kvinnor som är något mogna och säkra i sig själva inte uppskattar att man försöker lyfta en typ av kvinna genom att prata ner en annan typ av kvinna. Kvinnor som uppskattar (eller rentav själva gör det) när man lyfter en typ av kvinna genom att prata ner en annan är det som fastnat lite i tonårsmentaliteten. Och jag sa inget om att du inte har skäl att rata en kvinna för att hon inte är det du vill ha. Så är det väl för de flesta, att man har prefernser. Min invänding var enbart gällande att påtala att någon inte skulle vara en äkta kvinna bara för att hon var det du sökte.
    Thereisthat skrev 2017-12-31 16:06:47 följande:

Ärligt talat, är det inte rätt så konstigt att det är allmänt begripligt vad man menar med "äkta man" men förvirring över begreppet "äkta kvinna"? Är det för att ordet "kvinna" fortfarande inte har en lika positiv betydelse som "man"? Isf blir jag både ledsen och besviken eftersom att det visar att kvinnlighet inte är lika uppskattad som manlighet, vilket det faktiskt borde vara!

Och nu försöker du vrida om det till något annat. Såklart de blir kritik mot just "äkta kvinnor" eftersom det var det du skrev i denna tråden. Men om du läser mina inlägg igen så ser du att jag faktiskt påtalade att det är lika illa som när man pratar om "äkta/riktiga män" också.
Svar på tråden Attraheras av äkta kvinnor!