• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Millannn

Var tvungen att dubbelkolla imorse haha nog är man gravid alltid! Detta är väl bra styrka? V 4+3

• Papillon93
    Milie skrev 2018-01-03 22:06:25 följande:

Hej! Efter över ett års försök till ett syskon så testade jag positivt idag. Vi står t.o.m. i kö för utredning dels hos hemlandstinget men också på en IVF-klinik i ett annat landsting.

Jag har kort lutealfas och testade progesteronkräm för första gången den här cykeln. Jag brukar inte ta gravtest innan BIM men idag gjorde jag det för att se om jag ska fortsätta smörja. Jag vet inte riktigt när min BIM ska vara, men på lördag tar jag ett till test för då är det 14 dagar sen ägglossning.

BF 16 september om detta går vägen! Sambon vill knappt säga "gravid" för han tror typ att missfallsrisken är 90%... Pessimist.

GRATTIS! Underbart att höra! Vet flera som blir gravida när de bokat tid för utredning. Kroppen är häftig! Skönt att du är lugn, jag är livrädd för missfall och tror vid varje molvärk att jag ska börja blöda.
  • Papillon93
    mjmp skrev 2018-01-03 23:22:05 följande:

Kul med en annan gravid i Småland. Vi har BF 5/9. ????

Va kul! Grattis! :)
  • Milie

Hehe, jag ska också dubbelkolla. På lördag och sen igen lördag nästa vecka. Ska köra digitala med veckoindikator samt stickor.

Det är absolut starkt och fint för dig men för att kunna säga något ytterligare så måste man veta hur första testet såg ut, alltså att det blir starkare.

Millannn skrev 2018-01-04 11:00:19 följande:

Var tvungen att dubbelkolla imorse haha nog är man gravid alltid! Detta är väl bra styrka? V 4+3

• Papillon93
    Millannn skrev 2018-01-04 11:00:19 följande:

Hahaha, jag dubbelkollade också igår... hehe..
  • Papillon93
    Atja skrev 2018-01-04 04:23:30 följande:

Halloj! Alla september mammor! Jag har beräknad BF till 10 September.

Håller fortfarande på att ta in det stora beskedet.

Sambon är överlycklig och har redan börjat gnälla över vad jag äter osv.. Inte riktigt läge med mina hormoner just nu haha.

Börjar störtböla för allt. Och är så trött att jag funderar på att sova fram till våren. Kissar gör jag också mest hela tiden.

Detta år kommer bli grymt!!!!!

GRATTIS! Haha, duktig sambo du har. Min har noll koll. Hehe...
  • Milie
    Papillon93 skrev 2018-01-04 11:14:43 följande:

GRATTIS! Underbart att höra! Vet flera som blir gravida när de bokat tid för utredning. Kroppen är häftig! Skönt att du är lugn, jag är livrädd för missfall och tror vid varje molvärk att jag ska börja blöda.

Ja, jag hade också hört det. Jag tänker att från det att man börjar försöka så ökar ju sannolikheten för varje cykel så det känns rimligt att när man väl bestämmer sig för att söka hjälp så är sannolikheten rätt hög för att det ska lyckas spontant. Fast då tänker jag så klart på människor som inte har några konstaterade fertilitetsproblem.

Jag är lugnare än sambon men visst försöker jag tänka att det är rätt osäkert än. Jag är liksom inte ens 14 dagar från ägglossningen.

Är det här din första graviditet?
  • mamiama

Hej!

Plussade idag oväntat med mitt 7 barn!!

Mina tre sista barn har jag fått efter hormonbehandlingar.

I somras fick jag graves (giftstruma) som jag nu behandlas för.

Vi har kört med säkra perioder och gjorde ett snedsteg tillsammans för 2 veckor sedan...

Tydligen räckte det!!!

Vi är chockade men glada, barn är alltid en gåva.

Jag börjar dock oroa mig för hur det ska gå med min medicin osv...

Är 37 år i mars.

Svar på tråden BF September 2018