• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Sindriel
    Papillon93 skrev 2018-01-03 15:58:52 följande:

Ja, alltså, han han nog börjat smälta det lite. Min kompis var här idag med sin lilla bebis och då sa hon ?heeeej farsan!? när han kom hem. O då log han i världens största leende. Så nog är han lite stolt, men vågar nog inte erkänna det än. Jag har bett honom att prata med någon kompis eller så, så hoppas han har gjort det idag på jobbet. :)

Jag låter honom smälta det och pratar liiiite om det varje dag. Han är dock precis som vanligt mot mig, jag var rädd att han skulle bli arg eller beskylla mig. Så det känns skönt.

Hur går det för dig?

Skönt att han verkar komma över chocken lite. Första barnet kan vara lite läskigt innan man landar i det. :)

Här har det vart lite tyst å han har mest bara svarat på tilltal men startade själv ett samtal idag så kanske är på väg att vända. Han tycker inte det är läge för en till nu men "din kropp ditt val". Låter han va å smälta det nu ett par dagar så får vi se. Tar inte aktivt upp det men döljer det inte heller.
  • Harry900

Hejsan! Jag är 23, 24 år i år, hade mina senaste mens första dag den andra advent alltså 10e december och ägglossning runt jul. Slutade med p-piller efter åtta år i somras och detta är första gången vi försöker skaffa barn. Vi är alltså inne på vårt åttonde år tillsammans och har hus och katt och hela tjolavippen! Jag gjorde tre tester förra veckan som alla visade negativt, men det var innan jag fattade att det tar ytterligare 1-2 veckor for hormonet att slå ut på ett test.. den senaste veckan har jag haft spänningar i mage och rygg (längst ner, som menstvärk) jag har halsbränna, huvudvärk, är satans trött hela tiden men kan inte sova om nätterna, ibland (ganska ofta) får jag som pirrningar genom hela magen, haft metallsmak i munnen två gånger som jag reflekterat över. Enligt mina beräkningar och alla sidor jag skrivit in på?s beräkningar så borde jag vara i vecka 4 (3+3) men vill inte ta ett digitalt test förrän om två dagar då man tidigast kan ta som som rekomenderar.. jag hoppas innerligt att jag är gravid!!! Blir bf i september i så fall, då går alla våra planer i lås och min längtan efter barn och efter alla dessa år med min älskade människa här hemma blir till verklighet. Vi blir en familj!!!! Ja, ni fattar, jag längtar! Läste denna tråd nu ikväll och av någon konstig anledning börja jag lipa av allt läsande... ja jag verkar ju ha en del symtom.. och om jag nu inte skulle vara gravid då vet jag inte vad.. men har en så stark magkänsla just nu! Är med i tråden så får vi se om några dagar när jag äntligen tagit testet om alla mina beräkningar är rätt.. någon som tagit testet i vecka 4 (3+5) och fått positivt? Tacksam för svar, vill ha nått att hoppas på ???? /bohuslänning och hallänning

• loppanluure
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:00:59 följande:

Hejsan! Jag är 23, 24 år i år, hade mina senaste mens första dag den andra advent alltså 10e december och ägglossning runt jul. Slutade med p-piller efter åtta år i somras och detta är första gången vi försöker skaffa barn. Vi är alltså inne på vårt åttonde år tillsammans och har hus och katt och hela tjolavippen! Jag gjorde tre tester förra veckan som alla visade negativt, men det var innan jag fattade att det tar ytterligare 1-2 veckor for hormonet att slå ut på ett test.. den senaste veckan har jag haft spänningar i mage och rygg (längst ner, som menstvärk) jag har halsbränna, huvudvärk, är satans trött hela tiden men kan inte sova om nätterna, ibland (ganska ofta) får jag som pirrningar genom hela magen, haft metallsmak i munnen två gånger som jag reflekterat över. Enligt mina beräkningar och alla sidor jag skrivit in på?s beräkningar så borde jag vara i vecka 4 (3+3) men vill inte ta ett digitalt test förrän om två dagar då man tidigast kan ta som som rekomenderar.. jag hoppas innerligt att jag är gravid!!! Blir bf i september i så fall, då går alla våra planer i lås och min längtan efter barn och efter alla dessa år med min älskade människa här hemma blir till verklighet. Vi blir en familj!!!! Ja, ni fattar, jag längtar! Läste denna tråd nu ikväll och av någon konstig anledning börja jag lipa av allt läsande... ja jag verkar ju ha en del symtom.. och om jag nu inte skulle vara gravid då vet jag inte vad.. men har en så stark magkänsla just nu! Är med i tråden så får vi se om några dagar när jag äntligen tagit testet om alla mina beräkningar är rätt.. någon som tagit testet i vecka 4 (3+5) och fått positivt? Tacksam för svar, vill ha nått att hoppas på ???? /bohuslänning och hallänning

Jag tog clearblue testa tidigt 6 dagar innan mens och fick positivt. Tror jag var i vecka 3+4 då cirka. Håller tummarna för dig!
  • Harry900

Jag har detta hemma där det står att jag kan testa 4 dagar innan menst vilket är nu på lördag.. jag har känt mig illamående hela dagen och yr och dåsig liksom, magen är lite svullen men icke brösten, inte känt något i brösten alls! Det känns och låter som att jag är gravid, måtte det inte vara inbillningssjuka.. och måtte det visa positivt här inom kort!
  • Milie

Hej! Efter över ett års försök till ett syskon så testade jag positivt idag. Vi står t.o.m. i kö för utredning dels hos hemlandstinget men också på en IVF-klinik i ett annat landsting.

Jag har kort lutealfas och testade progesteronkräm för första gången den här cykeln. Jag brukar inte ta gravtest innan BIM men idag gjorde jag det för att se om jag ska fortsätta smörja. Jag vet inte riktigt när min BIM ska vara, men på lördag tar jag ett till test för då är det 14 dagar sen ägglossning.

BF 16 september om detta går vägen! Sambon vill knappt säga "gravid" för han tror typ att missfallsrisken är 90%... Pessimist.

• Papillon93
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:23:39 följande:

Jag har detta hemma där det står att jag kan testa 4 dagar innan menst vilket är nu på lördag.. jag har känt mig illamående hela dagen och yr och dåsig liksom, magen är lite svullen men icke brösten, inte känt något i brösten alls! Det känns och låter som att jag är gravid, måtte det inte vara inbillningssjuka.. och måtte det visa positivt här inom kort!

Lycka till! :) men vänta helst till efter utebliven mens, vet att det är svårt, men så mycket skönare att få det svart på vitt om det är positivt eller negativt.
  • mjmp
    Papillon93 skrev 2018-01-03 09:38:05 följande:

Hej på er! Jag hoppar in här!

Plussade på nyårsaftons morgon. Graviditeten är inte planerad, så vi är chockade, mest min sambo. Lite halvsegt såhär i början att prata om det, någon som är/varit i samma sits?

Jag har dock längtat efter barn i flera år, men känns overkligt nu efter alla negativa graviditetstest man tagit i sina dagar... haha.

Jag fyller 25 i år och bor i Jönköping. Bf är beräknat enligt NC den 12/9.

Kul med en annan gravid i Småland. Vi har BF 5/9. ????
  • mrsLina
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:00:59 följande:

Jag fick plus på äl+7 dvs 3+ ngt

Lycka till
  • Atja

Halloj! Alla september mammor! Jag har beräknad BF till 10 September.

Håller fortfarande på att ta in det stora beskedet.

Sambon är överlycklig och har redan börjat gnälla över vad jag äter osv.. Inte riktigt läge med mina hormoner just nu haha.

Börjar störtböla för allt. Och är så trött att jag funderar på att sova fram till våren. Kissar gör jag också mest hela tiden.

Detta år kommer bli grymt!!!!!

• loppanluure
    Harry900 skrev 2018-01-03 21:23:39 följande:

Hoppas verkligen det är positivt ! Du får uppdatera oss sen
Svar på tråden BF September 2018