• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • mrsLina
    saijda skrev 2018-01-02 12:32:03 följande:

Vad skönt för dig! :) jag går in i vecka 7 på fredag :D

Mina symtom är extremt illamående, ömma och svullna bröst, trötthet och kissnödig ständigt ^^

Snark har kontaktat MVC som ligger nära mitt jobb, nu men de ringer upp först imorgon :( kanske ska pröva och ringa till MVC nära vår nya lägenhet också.

Har du bokat in tid hos MVC ännu? :)

Haha tröttheten är inte att leka med lol.

Jag tänkte att jag ska ta och ringa runt v8. Tänkte enbart boka in inskrivning och hoppa hälsosamtalet då jag vet vad som sägs på det :)
  • loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 12:30:13 följande:

Hej, hoppar in här också, tog ett positivt i förrgår på bim-5, bf 12 september :) har en son på 3 år sedan innan som fyller år 17 september, täta födelsedagar om det går som det ska :) fick ett missfall (ma) i slutet av augusti i vecka 11. Äntligen tog det sig <3

Finns det någon stängd grupp på Facebook, vet ni det?

Grattis till er plus :D

Grattis! Fick ett MF i september så nu hejar jag på våra våra frö! Jag är i vecka 5 (4+4) Har du mycket symtom?
  • Wunja
    loppanluure skrev 2018-01-02 15:52:53 följande:

Grattis! Fick ett MF i september så nu hejar jag på våra våra frö! Jag är i vecka 5 (4+4) Har du mycket symtom?

Jag är bara I vecka 4, 3+5. Så inte så många symtom än så länge men det kommer väl ;) lite illamående, luktsinnet är galet och trött. :) du då?
  • saijda
    mrsLina skrev 2018-01-02 14:27:20 följande:

Haha tröttheten är inte att leka med lol.

Jag tänkte att jag ska ta och ringa runt v8. Tänkte enbart boka in inskrivning och hoppa hälsosamtalet då jag vet vad som sägs på det :)

Haha verkligen inte, jobbade min första dag , efter en veckas semester, idag och mina muskler är helt avdomnade i både låren och övre armarna. Känns konstigt men är inte förvånad med tanke på mitt yrke :0

Jag ringde dem idag på förmiddagen men de svarade inte utan de ringer imorgon istället.

Detta gällde dock MVC nära mitt jobb, är fortfarande osäker på vilken jag ska välja :/

Åh ska bli så spännande! Detta är mitt första barn, är i vecka 6 (5+4) Har du barn sedan innan? <3
  • loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 16:12:56 följande:
    Jag är bara I vecka 4, 3+5. Så inte så många symtom än så länge men det kommer väl ;) lite illamående, luktsinnet är galet och trött. :) du då?
    Illamående, trötthet, humörsvängningar och molvärk.. Haft det sedan vecka 4.. Hoppas att det går över lite längre in i graviditeten, skönt att ha semester just nu iallafall!
  • Wunja
    loppanluure skrev 2018-01-02 17:01:48 följande:

Illamående, trötthet, humörsvängningar och molvärk.. Haft det sedan vecka 4.. Hoppas att det går över lite längre in i graviditeten, skönt att ha semester just nu iallafall!

Molvärk har jag litegrann också. Håller på och slutar snusa så dåligt humör har jag nog pga det xD

Åh vad skönt med semester. Hade jag med senaste graviditeten också över sommaren. Men nu jobbar jag, i skola.
  • loppanluure
    Wunja skrev 2018-01-02 17:54:57 följande:

Molvärk har jag litegrann också. Håller på och slutar snusa så dåligt humör har jag nog pga det xD

Åh vad skönt med semester. Hade jag med senaste graviditeten också över sommaren. Men nu jobbar jag, i skola.

Ja väldigt skönt! Fram till och med måndag sen får vi se hur det blir. Börjat kräka typ varannan dag. Jag jobbar på en sjukhusavdelning! ????hoppas jag kan jobba på måndag. Blir många tankar när man går hemma och mannen jobbar
  • Wunja
    loppanluure skrev 2018-01-02 18:35:22 följande:

Ja väldigt skönt! Fram till och med måndag sen får vi se hur det blir. Börjat kräka typ varannan dag. Jag jobbar på en sjukhusavdelning! ????hoppas jag kan jobba på måndag. Blir många tankar när man går hemma och mannen jobbar

Jo fast äe man dålig så är det skönt att få vara hemma också, men föredrar nog att jobba ändå :) efter idag är jag helt slut.....
  • ondar

Hej, hoppar in här. Plussade idag, vecka 3+1 så otroligt tidigt och är nervös att det inte ska gå vägen.

Har två barn sen innan på 2 och 7år, denna var egentligen planerad först om 2år men det blev nu och vi är både chockade och glada :)

• Almandan

Jag är ju förvisso bara i 4+2, men jag har verkligen inte minsta lilla symptom. Sprang en halvmara i morse och det kändes precis som vanligt. Hoppas kunna fortsätta med löpningen så länge som möjligt, men kan ju mkt väl bli totalt däckad av trötthet redan nästa vecka, så jag njuter så länge jag kan :).

Svar på tråden BF September 2018