• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • saijda

Hej!

Jag hoppar in här om det är okej. Jag är 23 år och min man 22 år gammal.

Jag plussade den 27 december (BIM 23/12) och är enligt appen beräknad till 30/8-18. Men gissar på att barnet kommer att komma i september. Det är första barnet, andra försöket.

Går in i vecka 6 (5+2) idag enligt appen <3

Har inte riktigt förstått detta än, obeskrivlig känsla! <3

• fhkb
    Ida1991 skrev 2017-12-31 08:07:02 följande:

Hej alla! Jag plussade i förrgår och vad jag tror så är jag någonstans i v.5 (svårt att veta när jag hade oregelbunden mens). Detta är mitt första barn och min första graviditet och det ska bli så spännande. 
    Mina symtom är konstant illamående, har kräkts några gånger, humörsvängningar utan dess like och jag kan inte längre dricka kaffe (vilket jag drack i kopiösa mängder innan).
    vi har varit utan preventivmedel i mer än 1,5 år så jag var otroligt glad när det äntligen fungerade ;D
    Jag vågar dock inte hoppas 100% så jag pendlar en del mellan lycka och att vara orolig :/ eftersom jag inte har några appar att gå efter osv så vet jag inte vart i graviditeten jag är :( 

Stort grattis till plusset. Du kan ladda ner preglife där du kan fylla i när du hade den senaste mensens första dag så kan den räkna ut. Men kanske lite svårt om du haft oregelbunden mens. Men då kan du få veta på ett ungefär iallafall tills du träffat barnmorskan :)
  • Ida1991
    fhkb skrev 2017-12-31 10:35:08 följande:

Stort grattis till plusset. Du kan ladda ner preglife där du kan fylla i när du hade den senaste mensens första dag så kan den räkna ut. Men kanske lite svårt om du haft oregelbunden mens. Men då kan du få veta på ett ungefär iallafall tills du träffat barnmorskan :)

Jag tog ett clearblue digital som visade 1-2 v (dock på kvällen, tredje testetoch hade nyss kissat innan dess) därför misstänker jag v.5 ;D tack så mycket och grattis tillbaka :D
  • Millannn

Hej tjejer! Jag tänkte köpa ett cb veckoindikator test idag men är jättenervös av nån anledning.. tänk så var det nåt fel på testet jag tog, streckets kom upp på en gång och hade kissat en timme innan (bifogar bild).. tog testet i fredags på äl+12. Haha känner mig så larvig men predictor early visar väl aldrig fel?

• Almandan

Hoppar in här då. Är bara i vecka 4+0 med BF 8 september. Inga som helst symptom utom positiva graviditetstest. Det blir vårt andra barn om allt går vägen, vi har en son på 11 år sedan tidigare. Känns mycket, mycket märkligt att vara gravid igen, eftersom det var så väldigt länge sedan senast och sonen hinner börja sjätte klass innan bebisen förhoppningsvis kommer. Är lite nervös för missfall då jag hade två missfall innan sonen, men känner mig ändå rätt lugn. Det som händer, det händer och det är inte mycket jag kan göra åt. 

• Hippopotamo

Hej! Plussade igår och idag så kan väl tro att det stämmer. Första "riktiga" försöket med att mysa under ÄL å det verkar som att det tog sig. Har en son som blir 3 år i sommar och det känns som att det skulle bli lagom åldersskillnad för oss. Känns kul å prata med andra gravida i samma veckor. Jag har 2 livmödrar och sonen låg i den högra. Hoppas att den här graviditeten oxå sitter där men det är där jag känner växtvärk och kände ÄL så jag hoppas det stämmer då jag vet att den fungerar.

Grattis alla till plussen !

• saijda

Grattis alla till plussen!! :D

Jag startar det nya illamåendet med extremt illamående och molvärk. Men så värt det när jag tänker på det lilla livet som växer där inne <3

Hur mår ni tjejer? :)

• Pillanzzz
    Millannn skrev 2017-12-31 14:53:16 följande:

Hej tjejer! Jag tänkte köpa ett cb veckoindikator test idag men är jättenervös av nån anledning.. tänk så var det nåt fel på testet jag tog, streckets kom upp på en gång och hade kissat en timme innan (bifogar bild).. tog testet i fredags på äl+12. Haha känner mig så larvig men predictor early visar väl aldrig fel?

Exakt så såg mitt predictor early ut!! Sedan plussade jag med två till test efter det, så grattis!!! :)
  • Sindriel
    Annkarask skrev 2017-12-30 16:09:14 följande:

Om det är någon mer som vi hänga med i FB gruppen så skriv er mailadress ( viktigt att det är samma som ni kopplat till ert FB konto) ni kan skriva den i ett privat meddelande till mig genom att klicka på mitt namn. (Funkar enbart på hemsidan familjeliv.se och inte via appen tror jag) Om ni inte får det att funka så skriv er mailadress i tråden.

FB gruppen är helt hemlig så går inte att söka på.

Hej!

Jag går gärna med i Facebook gruppen. :) rocker_girl_90@hotmail.com

27 år, gravid med 3:e barnet beräknat 6-8 september. Beroende på vilken app jag tittar på ;)
Svar på tråden BF September 2018