• fhkb

BF September 2018

Hej :) Tänkte att vi som har BF i September 2018 kunde samlas här och utbyta våra erfarenheter och prata om våra liv som nu växer i magen! Grattis till er alla som plussat och lycka till.

• Svar på tråden BF September 2018
  • Atja
    Papillon93 skrev 2018-01-04 11:18:06 följande:

GRATTIS! Haha, duktig sambo du har. Min har noll koll. Hehe...

Tack!:)) haha,Ja, men också irriterande... Vad har du för graviditetsymptom?
  • Menaja

Någon mer som fått avvikande temp av NC sedan ni blivit gravida?

Fick idag min högsta temp hittills men då markerade NC den som avvikande (den var inte så hög utan 36,74). Tempen ska ju vara högre än normalt när man är gravid så blev lite paff att de tycker det är avvikande?

• MalinM91

Hej tjejer.

Grattis till alla plus! :)

Själv plussade jag den 23/12, berättade för sambon på uppersittarkvällen då han fick ett paket med testet i. Vi har två barn sen tidigare på 5 år och 3 år. Vi själv är 26 och han 31 :)

Vi bor i Stockholm.

Måste ju säga att jag aldrig mått så här dåligt så tidigt in i graviditeten, kan inte äta något utan att kräkas och kan knappt sova på nätterna pga illamående och huvudvärk.

BF 4/9 enligt Preglife.

Jag vill gärna vara med i fb gruppen

• Milie

Nu börjas det. Test nummer 1 tog jag tillsammans med ett annat som visade mycket starkare positivt. Det ska föreställa att vara samma känslighet på test nummer 1 och den andra typen som ej är med på bild. Har ni testat med RFSU någon gång? Brukar de visa svagare än andra?

I förrgår tog jag även ett tredje test, Clearblue Early, och det var så klart tydligt positivt eftersom detektionsgränsen är lägre på dem. Aja, poängen med ett nytt RFSU idag var att bekräfta att det blir starkare. Jag tar första digitala imorgon.
  • Milie

Visst ja, jag vill också vara med på Facebook. Har skickat PM till hon som skapade den, men det händer inget.

• LilacAm

Jag plussade i morse!! Skrattande
    Har tyckt det varit så jobbigt att ta test och bli besviken gång på gång när det visas "Inte Gravid" på displayen därför väntade jag länge över BIM denna gång och möttes av ett "Gravid 2-3 veckor " i morse! Skrattande BF 3/9 enligt app! 

• Sticky

Hejsan! Jag hoppar in här.
    BF den 8/9 enligt sista mens men misstänker att ägglossningen var senare än vanligt så bf kanske kommer att ändras vid ultraljud.

Detta är en oplanerad graviditet. Har ett barn som strax fyller fyra år och en liten på 20 månader (båda planerade). Är själv 34 år.

Symptom: ömma bröst hela tiden, känningar i livmoderområdet då och då, illamående och trötthet på em/kvällar.

Grattis till er alla förresten!! :)

• 998877

Vet ni om det finns någon anonym liknande grupp på familjeliv istället för att gå med i gruppen på Facebook? Eller ni alla går över och fortsätter prata där? Vill vara anonym några veckor till. Vi är ju fortfarande inte så långt gångna (bf 8/9).

• Papillon93
    Milie skrev 2018-01-04 11:20:17 följande:

Ja, jag hade också hört det. Jag tänker att från det att man börjar försöka så ökar ju sannolikheten för varje cykel så det känns rimligt att när man väl bestämmer sig för att söka hjälp så är sannolikheten rätt hög för att det ska lyckas spontant. Fast då tänker jag så klart på människor som inte har några konstaterade fertilitetsproblem.

Jag är lugnare än sambon men visst försöker jag tänka att det är rätt osäkert än. Jag är liksom inte ens 14 dagar från ägglossningen.

Är det här din första graviditet?

Ja, det är det. Din med? :)
  • Papillon93
    Atja skrev 2018-01-05 02:34:26 följande:

Tack!:)) haha,Ja, men också irriterande... Vad har du för graviditetsymptom?

Hehe, förstår det. ;) Åh, jag har inte värst många. Sååå tråkigt! Haha. Men bröstvårtorna är större och lite svullna och brösten gör ont till och från. Lite mindre aptit o molvärk bara. Kissar lite oftare än vanligt. Jag vill bara att det ska smälla till en morgon, haha! Du då?
Svar på tråden BF September 2018