• Anonym (Idiotiskt)

38 år och börjat röka

Är 38 år och tills för ett år sen hade jag kanske provat att röka fem gånger i hela mitt. Träffade en ny man i januari och han feströkte och jag började också göra det. Gillade att ta ett par cigg efter några glas vin och framåt våren-försommaren behövdes det inte vin för att jag skulle röka under helgerna. Innan sommaren var över så var jag daglig rökare och där är jag nu. Har varit en riktig renlevnadstjej som gillar att träna osv. Ändå är jag helt fast i rökningen nu och vet inte hur jag ska ta mig ur det eftersom jag gillar ciggen. Nån annan som varit så korkad att ha börjat i vuxen ålder? Hur slutar jag när jag vill sluta men ändå tycker så mycket om att röka?

• Svar på tråden 38 år och börjat röka
  • Anonym (Idiotiskt)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-08-18 22:24:03 följande:

I tisdags började våra elever skolan och jag kan villigt erkänna att det varit jobbiga dagar att inte kunna röka på 8-9 timmar efter en lång sommar då jag kunnat ta en cigg när jag blivit sugen. Nåja, bara att stålsätta sig, det funkade ju förra läsåret.

Imponerande ändå att du fixar det. Finns det ingen möjlighet alls att smyga iväg någon gång under dagen? Misstänker att första blossen efter arbetsdagens slut smakar extra gott.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-08-20 15:31:20 följande:
    Imponerande ändå att du fixar det. Finns det ingen möjlighet alls att smyga iväg någon gång under dagen? Misstänker att första blossen efter arbetsdagens slut smakar extra gott.
    Nej, som jag skrivit tidigare i tråden vill jag verkligen inte riskera att lukta rök i skolan.

Ja, den första ciggen efter arbetsdagens slut är nästan dagens bästa. Tidigare rökte jag i bilen hem men nu delar min kille, som numera är min sambo, och jag på bil och även om han är 100 % överseende med att jag röker så är det no-no att röka i bilen. Ibland stannar jag efter vägen men oftast håller jag mig till dess att jag är hemma.
  • Anonym (Idiotiskt)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-08-21 16:39:36 följande:
    Nej, som jag skrivit tidigare i tråden vill jag verkligen inte riskera att lukta rök i skolan.

Ja, den första ciggen efter arbetsdagens slut är nästan dagens bästa. Tidigare rökte jag i bilen hem men nu delar min kille, som numera är min sambo, och jag på bil och även om han är 100 % överseende med att jag röker så är det no-no att röka i bilen. Ibland stannar jag efter vägen men oftast håller jag mig till dess att jag är hemma.
    Att röka i bilen går bort för mig. Kände direkt vid ett tillfälle då äldsta dottern lånat bilen att hon rökt i den. Hennes (bort)förklaring var att hon fastnat i en lång kö pga olycka, blivit så röksugen men haft rutan helt nedvevad. Ändå kände jag det trots att jag själv är rökare.

Förstår dock att du är ordentligt röksugen efter jobbet, måste väl vara 7-8 timmar utan cigg?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-08-26 22:14:45 följande:
    Att röka i bilen går bort för mig. Kände direkt vid ett tillfälle då äldsta dottern lånat bilen att hon rökt i den. Hennes (bort)förklaring var att hon fastnat i en lång kö pga olycka, blivit så röksugen men haft rutan helt nedvevad. Ändå kände jag det trots att jag själv är rökare.

Förstår dock att du är ordentligt röksugen efter jobbet, måste väl vara 7-8 timmar utan cigg?

Alltså det är int ciggen i sig du älskar utan nikotinet. ts du verkar ha någon lags psykos ang cigg, du kanske borde söka lite hjälp för det? Alla vet att cigg är skadligt men du verkar titta på det som en flicka tittar på sin första häst. 

Något måste vara fel. Säger det inte för att vara taskig utan i all välmening. 

Har du testat Zyn Citrus styrka 2 än eller ? 

• Anonym (Idiotiskt)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-08-28 14:08:14 följande:

Alltså det är int ciggen i sig du älskar utan nikotinet. ts du verkar ha någon lags psykos ang cigg, du kanske borde söka lite hjälp för det? Alla vet att cigg är skadligt men du verkar titta på det som en flicka tittar på sin första häst. 

Något måste vara fel. Säger det inte för att vara taskig utan i all välmening. 

Har du testat Zyn Citrus styrka 2 än eller ? 

Haha? det var faktiskt roligt uttryckt av dig
    ??som en flicka tittar på sin första häst.?

Jag förstår att du menar väl och jag vet att rökning är skadligt, men just nu VILL jag röka. Tack ändå för bra tips när jag kommer på bättre tankar.
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (Idiotiskt) skrev 2022-09-09 23:27:59 följande:
    Haha? det var faktiskt roligt uttryckt av dig
    ??som en flicka tittar på sin första häst.?

Jag förstår att du menar väl och jag vet att rökning är skadligt, men just nu VILL jag röka. Tack ändå för bra tips när jag kommer på bättre tankar.
    Ja, jag tycker inte att vi som börjat röka i vuxen ålder glorifierar rökningen i den här tråden. Dock har vi ju det gemensamt, just att vi varit så dumma att vi börjat i en ålder då vi borde vetat bättre och det är väl alltid skönt att kunna diskutera med andra i liknande situationer? Vi vet säkerligen allihop att rökning är dåligt för hälsan och just det behöver knappast någon påtala.
  • Anonym (En till)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-09-18 00:26:08 följande:
    Ja, jag tycker inte att vi som börjat röka i vuxen ålder glorifierar rökningen i den här tråden. Dock har vi ju det gemensamt, just att vi varit så dumma att vi börjat i en ålder då vi borde vetat bättre och det är väl alltid skönt att kunna diskutera med andra i liknande situationer? Vi vet säkerligen allihop att rökning är dåligt för hälsan och just det behöver knappast någon påtala.
    Hej Tuva,
    Har du fortf karaktär att inte röka på jobbet och i så fall är det den enda miljön du inte ör öppen med rökningen?
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (En till) skrev 2022-11-14 14:41:00 följande:
    Hej Tuva,
    Har du fortf karaktär att inte röka på jobbet och i så fall är det den enda miljön du inte ör öppen med rökningen?

Hej!
    Ja, jag röker inte under dagarna när jag jobbar. Är väl annars numera öppen med att jag röker om frågan kommer upp, eleverna vet ju även om jag sagt att det bara är ibland. Alla kollegor vet också. 

I övrigt röker jag helt öppet i alla sammanhang.

• Anonym (En till)
    Anonym (Tuva) skrev 2022-11-14 18:40:27 följande:

Hej!
    Ja, jag röker inte under dagarna när jag jobbar. Är väl annars numera öppen med att jag röker om frågan kommer upp, eleverna vet ju även om jag sagt att det bara är ibland. Alla kollegor vet också. 

I övrigt röker jag helt öppet i alla sammanhang.

Stark karaktär Tova😊
    Hade det varit annorlunda om du haft arbetskamrater som rökt på skolan (kanske finns)?
  • Anonym (Tuva)
    Anonym (En till) skrev 2022-11-15 15:16:29 följande:
    Stark karaktär Tova😊
    Hade det varit annorlunda om du haft arbetskamrater som rökt på skolan (kanske finns)?
    Haha.. tack! Men det har jag knappast i andra sammanhang när det kommer till rökningen.

Ja, det finns några till som röker men de jobbar inte så nära mig. Blir ju självklart röksugen flera gånger om dagen men samtidigt är det en vana att inte röka när jag jobbar.
Svar på tråden 38 år och börjat röka